וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמלוק מחרובסקי הלך לעולמו בגיל 81

5.2.2019 / 16:28

נפטר מנהלה המיתולוגי של מכבי תל אביב, ששימש בתפקיד מ-1960 עד 1992. שמעון מזרחי: "שמלוק היה מכבי ומכבי היתה שמלוק". צביקה שרף: "אחד היוצרים וההוגים של האימפריה". מוטי ארואסטי: "אבידה גדולה, היה עמוד התווך של המועדון"

one

שמואל "שמלוק" מחרובסקי, מנהלה המיתולוגי של מכבי תל אביב, הלך היום (שלישי) לעולמו בגיל 81.
מחרובסקי נולד בתל אביב ב-21 באוקטובר 1937 ושיחק כדורסל בילדותו. ב-1960 מונה למנהלה החדש של מכבי תל אביב - תפקיד בו שימש עד 1992, אז פרש והוחלף על ידי מוני פנאן. לאורך תקופתו הפך לאחד הפרצופים המזוהים ביותר עם המועדון הצהוב והיה שותף לשתי זכיות בגביע אירופי, 27 אליפויות ו-23 גביעי מדינה. לאחר הפרישה נעלם כמעט לחלוטין מאור הזרקורים. "מכל אמירותיו בולט המשפט שהגדיר עבורו את המכביזם", נכתב באתר הרשמי של מכבי תל אביב. "'מקום שני זה לא מקום. לא מקום! רק מקום ראשון. אם אתה שני, אל תהיה במכבי'".

ארונו של שמלוק ז"ל יוצב בהיכל יד אליהו מחר בשעה 14:00. הלוויה תיערך בשעה 16:00 בבית העלמין בקרית שאול.

עוד בנושא:

וולדן סטייט: באיחור של שנה, הפועל חולון התאהבה בקורי וולדן
ליגת העל: ראשון לציון ניצחה 66:71 את באר שבע, גלבוע/גליל עם ניצחון אחרי 8 הפסדים
שון דאוסון ייאלץ לעבור ניתוח וייעדר כשמונה חודשים: "לא הדבר הכי קל שעברתי"

שמלוק מחרובסקי מקבל פרס הוקרה מאנשי מכבי תל אביב דייויד פדרמן, שמעון מזרחי. ברני ארדוב
שמלוק מקבל פרס הוקרה משמעון מזרחי ודייויד פדרמן ב-2011/ברני ארדוב

ההספדים, כמובן, לא איחרו להגיע. שמעון מזרחי אמר: "אובדן גדול נפל עלינו היום כרעם ביום בהיר, הידיעה המרה על לכתו מאיתנו של שמואל מחרובסקי שנודע בשמו - שמלוק. זכות גדולה הייתה לי להכירו מקרוב החל משנת 1969, בשעה שכיהן כמנהל הקבוצה. ניתן לומר ללא היסוס שחלק לא מבוטל בכניסתי לעובי הקורה בניהול הקבוצה יש לזקוף לזכותו של שמלוק. המרץ ללא לאות, הידע וההבנה שלו בכדורסל היו דוגמא ומופת. שמלוק ניחן בנוסף לחוש הומור מצוין בגישה ישירה ופתוחה לליבו של כל שחקן ושחקן והרבה בזכותו שחקנים נתנו את כל כולם למען המדים הכחולים צהובים של מכבי. אסיים ואומר שיום עצוב הוא לכולנו, כי שמלוק היה מכבי ומכבי הייתה שמלוק. נשלח תנחומים כנים לכל משפחתו הדאבה, מי ייתן ולא יידעו עוד צער".

מוטי ארואסטי סיפר: "מה שמלוק לא היה בשבילי? הוא לא היה מנהל הקבוצה, הוא האדם שהביא אותי למכבי אחרי האימון הראשון שראה אותי. עברתי איתו כברת דרך מאוד ארוכה, מהנוער של מכבי ועד מכבי דני, מכבי דרום וכל התקופה של מכבי תל אביב. הוא היה איתנו, איתי ועם מיקי (ברקוביץ'), היינו מאוד קשורים אליו, הוא היה האבא הרוחני שלנו, הוא היה הסנדק של הבן שלי הקטן, בשבילי זה אבידה מאוד גדולה. אני פשוט לא מאמין שזה קרה, מאוד קשה לי עם זה. הוא היה עמוד התווך של המועדון כששיחקתי שם, הכל עבר דרכו, שום דבר לא נעשה בלי שהוא ייגע, ממשכורת ועד האוטו, כל מה שרצית. זה משהו שנעלם לך ואיננו, נורא קשה. היינו 20 שנים מאוד קרובים, גם אחרי שפרשתי נשארנו בקשר. חבל, איש יקר".

צביקה שרף הוסיף: "אני הייתי מאוד קרוב לשמלוק, הוא גידל אותי. הוא היה איש שתרם לקריירה שלי, אי אפשר למדוד את זה בכלל. אני יודע הרבה זמן שהוא בדרך למקום לא טוב, זה כואב. שמלוק היה איש מדהים, אחד האנשים היותר פיקחים, היותר חכמים, יותר מבינים ביחסי אנוש, היוצרים וההוגים של האימפריה שנקראת מכבי תל אביב, שידע למזג הבנת כדורסל עם הבנת אנשים, טיפול באנשים. בהתחלה זה היה בישראלים, והוא היה הראשון שלקח על עצמו את נושא הבאת שחקנים אמריקאים וקליטתם במכבי, הפיכתם לאגדות במכבי. הוא ידע לעבור מקבוצה קטנה שרוצה לשאוף וללמוד, למועדון גדול עם הרבה ציפיות והרבה בעיות. למרות שהוא לא התעסק בכספים, לתקציבים הגדולים, ולהתמודדיות עם כלל הדברים האלה. הוא, יחד עם שמעון ושניים-שלושה אנשים, יצרו את הדבר שנקרא מכביזם והיכולת של מכבי תל אביב. אהבה בלתי רגילה, הקרבה בלתי רגילה, הפך את מכבי תל אביב למקום שבו הוא נתן את כל חייו".

ממנהלת הליגה נמסר: "מנהלת הליגה, יושב הראש שמואל פרנקל וקבוצות הליגה מרכינים ראשם עם הידיעה על מותו של שמואל מחרובסקי ומשתתפים בצער המשפחה ובצער מועדון מכבי תל אביב. שמלוק היה מנהלה המיתולוגי של מכבי תל אביב בימיה הגדולים ואישיותו הקרינה על הקבוצה כולה. יהי זכרו ברוך".

עוד באותו נושא

געגועים לקיין, תלות מדאיגה בווילבקין, אכזבה מטיוס ואובריאנט: מכבי תל אביב בלחץ

לכתבה המלאה

העסקאות הגדולות ב-NBA וסיכום הסופרבול: הפרק החדש של "הפודיום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully