וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל שטייניץ - הליכוד

12.12.2002 / 15:31

אני נשוי, אב לשלושה ומתגורר בחיפה. עד לפני כשלוש שנים שימשתי כמרצה בכיר לפילוסופיה באוניברסיטת חיפה ופרסמתי ארבעה ספרי פילוסופיה. המפורסם שבהם, "הזמנה לפילוסופיה" יצא לאור ב25- מהדורות והפך לספר הפילוסופיה הישראלי הנמכר ביותר בכל הזמנים. כמו-כן פרסמתי עשרות מאמרים מדיניים בעיתונות המובילה בארץ ואף בעיתונות הזרה דוגמת הניו-יורק טיימס.

בכנסת ה15- כיהנתי כיו"ר ועדת המשנה לתפיסת הביטחון ובניין הכוח של צה"ל; בועדה זו השקעתי את מירב זמני, תוך ממאמץ לקדם מהפכה של ממש בתפיסת הביטחון של ישראל, הכוללת מעבר מעוצה אווירית לעוצמה ימית. בנוסף פעלתי לחיזוק התעשיות הביטחוניות ופיזור הכנסת תפס אותי בעיצומה של הקמת שדולה בעניין זה. תחומי החקיקה העיקריים שלי היו בשני מישורים: שינוי פני התקשורת בישראל ואלימות כלפי נשים.

מזה שלוש שנים אני משמש כנשיא האגודה לזכות הציבור לדעת, ובין היתר ייסדתי את הפרס הישראלי לביקורת התקשורת, שניתן מדי שנה לעיתונאים אמיצים שהעזו לבקר את התקשורת.

איזה אירוע או סיבה גרמו לך להיכנס לפוליטיקה?

לאחר שהייתי פעיל בשנות ה80- בתנועת "שלום עכשיו" חל שינוי משמעותי בתפיסת עולמי בשנת 1993 בעקבות הסכמי אוסלו כאשר הבנתי כי אין מדובר ב"הסכמי שלום" כי אם בהסכמי מלחמה. הדאגה לגורל המדינה בעקבות התרסקותו של תהליך השלום הניעה אותי להצטרף למערכת הפוליטית.

מה החוק החשוב ביותר שחוקקת?

למען האמת, החוק החשוב ביותר שלי, ניצב בימים אלו לפני קריאה שניה ושלישית. זהו החוק למניעת מונופולים וקרטלים בתקשורת, שנועד ליצור תקשורת פתוחה, פלורליסטית והוגנת יותר. באם תתקבל הצעת החוק תהיה זו מהפכה של ממש בפני התקשורת בישראל.

מה היית עושה אלמלא היית ח"כ?

סביר להניח שהייתי ממשיך את דרכי באקדמיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

מי היריב הפוליטי שאתה מעריך ביותר?

ישנם רבים. אציין במיוחד את אברהם בורג ויוסי שריד, שאני מתקנא בכושרם הרטורי ובעברית הצחה שבפיהם; ואת בייגה שוחט בגלל הרצינות והענייניות.

בכמה אירועים של חברי מרכז השתתפת בשנה האחרונה?

הרבה.

למה אתה מתחייב בכנסת הבאה?

להמשיך את מאבקי העיקש לשינוי פני התקשורת ולהמשיך לקחת חלק פעיל במערכת ההסברה, שנמצאת בימים אלו בקרב קשה על דעת הקהל העולמית ושצריכה להתמודד עם מערכת הסברה שקרית ומעוותת מצד יריבינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully