וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! NEWS: כמה מנדטים שווה איחוד ש"ס-יהדות התורה?

17.1.2019 / 18:35

מסקר פאנלס פוליטיקס עולה כי אם המפלגות החרדיות יתאחדו, הן יקבלו את אותו מספר המנדטים אילו היו רצות בנפרד. האפשרות של ריצה משותפת עלתה לאור החשש שש"ס לא תעבור את אחוז החסימה, אך התנאי שהציב ליצמן ונחשף בוואלה! NEWS עלול לסכל את היוזמה

צילום: יקי אדמקר

אם המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה ירוצו יחד בבחירות הקרובות - רשימתן המאוחדת בראשות השר אריה דרעי תקבל 11 מנדטים בלבד. זהו בדיוק אותו מספר המנדטים שיקבלו שתי המפלגות אם ירוצו בנפרד - ש"ס עם ארבעה מנדטים ויהדות התורה עם שבעה מנדטים - כך עולה מסקר פאנלס פוליטיקס שנערך עבור וואלה! NEWS.

נתוני הסקר מלמדים כי ריצה משותפת לא מגדילה את הכוח החרדי בממשלה ובכנסת, אבל מבטלת את הסכנה שש"ס לא תעבור את אחוז החסימה בבחירות הקרובות. לפי הסקר, 93% ממצביעי ש"ס בסקר הצהירו כי יצביעו לרשימה המאוחדת של שתי המפלגות, בעוד שרק 85% ממצביעי "יהדות התורה" יצביעו לרשימה כזו. שאר המצביעים מתלבטים. הנתונים מחזקים את החשש שהעלו לאחרונה גורמים ב"יהדות התורה" לפיו חלק מהציבור החרדי עלול להישאר אדיש לריצה משותפת.

בחירות 2019 - עוד בנושא:
אחיה של גאולה אבן משיב ליאיר נתניהו: "עשה מעשה שפל במיוחד"
"ישראל לפני הכול": מפלגתו של גנץ חשפה את סיסמת הבחירות
עוזבים את העבודה: איתן ברושי וחיליק בר הודיעו על פרישה

אפשרות של ריצה משותפת של המפלגות החרדיות לא משנה גם את מספר המנדטים של שאר המפלגות, ואלה נשארות על אותו מספר מנדטים, בדיוק כפי שסקר זה מנבא לו יהדות התורה וש"ס היו רצות בנפרד: הליכוד עם 33 מנדטים, יש עתיד 15, חוסן לישראל בראשות בני גנץ 12, הרשימה המשותפת 10, הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד 9 מנדטים, העבודה בראשות אבי גבאי 8 מנדטים, מרצ וכולנו 5 מנדטים, ישראל ביתנו, גשר של אורלי לוי-אבקסיס והבית היהודי בראשות בצלאל סמוטריץ' עם 4 מנדטים בלבד. התנועה של לבני ותע"ל של אחמד טיבי לא עוברות את אחוז החסימה.

עוד באותו נושא

ליצמן: לשקול איחוד עם ש"ס בגלל סיכוי לכתב אישום נגד דרעי

לכתבה המלאה

קלף המיקוח נגוז

תרחיש איחוד המפלגות החרדיות נולד בשבועות האחרונים בביתו של מנהיג הזרם הליטאי בציבור החרדי, הרב חיים קנייבסקי. מי שמוביל אותו בפועל הוא נכדו יענקי קנייבסקי, אבל מאחורי הקלעים שותף לניסיונות האיחוד גם יוסף חיים כלף, מהמקורבים ליו"ר ש"ס אריה דרעי. מאז, נתנו את אישורם גם האדמו"רים שנחשבים הסמכות הרוחנית העליונה בסיעת אגודת ישראל.

ב"יהדות התורה" מעריכים כי דרעי מאד מעוניין באיחוד לאור החשש שמפלגתו לא תעבור את אחוז החסימה או מחשש לכך שיוגש נגדו כתב אישום קודם הבחירות באופן שיפגע במפלגה.

יעקב ליצמן ואריה דרעי באירוע שבע ברכות לרגל חתונת בתו של דרעי. דצמבר 2015. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
הציבור עלול להישאר אדיש לריצה משותפת. ליצמן ודרעי/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

עם זאת, אחרי ששתי הסיעות המרכיבות את "יהדות התורה" חתמו אתמול על הסכם לריצה משותפת בבחירות הקרובות, פחתו הסיכויים לאיחוד חרדי עם ש"ס, לאור כך שקלף המיקוח של ש"ס נגוז. למרות זאת, הניסיונות לאיחוד יימשכו גם בשבועיים הקרובים.

בשבוע שעבר הציב סגן שר הבריאות יעקב ליצמן את התנאי לאיחוד חרדי עם ש"ס, ואמר בשיחה סגורה שנחשפה בוואלה! NEWS כי איחוד צריך להיות כולל גם את מפלגת "יחד" של אלי ישי ואת הזרם הליטאי "הפלג הירושלמי". תנאי כזה מעורר קושי, לאור התנגדותו של דרעי לחבור לרשימה חרדית מאוחדת עם ישי. אחת ההצעות שעלו כי הרב מאיר מאזוז, פטרונו הרוחני של ישי, יחליף אותו במועמד אחר, אך בסביבתו של הרב אמרו כי הוא מתנגד לכך נחרצות. לכן, ספק אם מהלך של איחוד חרדי ייצא לפועל אבל בהשוואה למערכות בחירות קודמות, הפעם הוא נבחן ברצינות גדולה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully