וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים מתים עליה, ובצדק: 5 מקומות שחובה להכיר בליסבון

העיר מרתקת, ההיסטוריה מעניינת, נקודות התצפית מרהיבות והמחירים זולים - אז לא פלא שליסבון הפכה לאחד היעדים המועדפים באירופה. אם טרם הייתם שם, סביר להניח שתבקרו בקרוב. אז אספנו לכם 5 מקומות שאסור לכם לפספס בבירת פורטוגל המשגשגת. וגם: בונוס למתקדמים

מבצר סאו ז'ורז'ה ליסבון פורטוגל. Shutterstock, ShutterStock
אחת הנקודות שחייבים להכיר. מבצר סאו ז'ורז'ה בליסבון/ShutterStock, Shutterstock

יש הרבה יעדים אטרקטיביים באירופה, אבל יש כמה מקומות מרתקים עד כדי כך שלא היינו מתנגדים לחזור לשם לחופשה נוספת. אולי אלו הרחובות ההולנדיים הצבעוניים, השילוב בין החדש לישן, הבריזה מן האוקיינוס האטלנטי או המחירים הנוחים - מה שבטוח זה שפורטוגל הפכה ליעד אטרקטיבי לחופשה קלילה בגבולות אירופה.

כראוי לכל בירה אירופית, גם בליסבון תמצאו אתרי חובה שלא הייתם רוצים לפספס. כדי להבטיח שתהיו במקומות הטובים ביותר ביקשנו מרונה מוסאיוף שליסר ועומר חודורוב, ישראליות שחיות בפורטוגל והקימו את "פורטוגו" - חברת סיורים מודרכים בשפה העברית, שימליצו על המקומות שהם מאסט לכל ישראלי בביקור בעיר.

ללכת בעקבות האנשים: רובע שיאדו

שיאדו (Chiado) היא העיר התחתית של ליסבון, שכונה ססגונית ומרכז בוהמי מלא באנשים המשלב מרכז עסקים, בילויים וקניות ובתים צבעוניים ומרהיבים. העיר ליסבון בנויה על שבע גבעות, ועל כן מעבר לכל פינה מסתתרת לה תצפית יפה על העיר, כאשר באזור שיאדו מומלץ לבקר בתצפית סנתה קטרינה ((Santa Catarina.

מדרחוב הקניות של שיאדו נמצא ברחוב גארט (Rua Garrett) וברחוב קרמו (Rua do Carmo), שם ניתן למצוא חנויות בוטיק, חנויות צורפים, טקסטיל וכן קניון קטן עם מותגים מוכרים. שיאדו מלאה גם בכיכרות קטנות ומפתיעות, המפורסמות מבניהן הן כיכר לואיס דה קמוס (Praça Luís de Camões) וכיכר לרגו דו קרמו (Largo do Carmo).

יופי עממי ומודרני: רובע באישה

רובע באישה (Baixa) הוא ליבה הפועם ושוקק החיים של ליסבון המציע מרכז קניות ובתי קפה, ומשלב עיצוב מודרני וישן. רחובות הבאישה, בדומה לאזור שיאדו, גדושים במסעדות, בתי קפה ורחובות של קניות כאשר רחוב אוגוסטה (Rua Augusta) הוא המרכזי שבהם.

הדרך המומלצת להגיע לאזור הבאישה היא ירידה דרך השדרה המרכזית אבנידה דה ליברדאדה (Avenida da Liberdade), אשר תוביל אתכם לרצף כיכרות מפורסמות של הבאישה. בדרך תעברו בין כיכר רסטאורדורס (Praça dos Restauradores), דרך כיכר פדרו ה-4 (Praça D.Pedro IV), הידועה בשמה גם בתור "כיכר רוסיו" היפה והרומנטית, ועד לכיכר המסחר פראסה דו קומרסיו (Praça do Comercio), המעוטרת בפסל הפרש ומסמלת את שער העיר של ליסבון. בכיכר הקטנה סאו דומינגוש (São Domingos), תוכלו למצוא אנדרטת זיכרון ועליה מגן דוד לזכר קורבנות הפוגרום ביהודי ליסבון שנרצחו בשנת 1506.

בחזרה לעבר: רובע אלפמה

שכונת אלפמה (Alfama) היא שכונה רומנטית וציורית וכן השכונה העתיקה ביותר בליסבון, היחידה ששרדה את רעידת האדמה ההרסנית שפקדה את העיר בשנת 1755. בעוד יתר השכונות נהרסו כמעט כליל, אלפמה, השכונה הגבוהה ביותר בסביבה, נותרה לעמוד. אם אתם רוצים להרגיש כמו מקומיים או ללכת אחורה בזמן תוכלו לטייל בין הסמטאות הצרות והפתלתלות ובדרך להתבונן במבנים עתיקים מעוטרים בקרמיקה בצבע תכלת ולהתרשם מאומנות הרחוב.

אחד האתרים המוכרים הנמצאים בסמוך לרובע אלפמה הוא מבצר סאו ז'ורז'ה (Castelo de Sao Jorge). המבצר מסמל בעיקר את שחרורה של העיר במאה ה-12 לספירה מידי השלטון המורי ששלט בעיר כבר במאה ה-8 לספירה. כיום, ניתן לעלות על חומות המבצר ולהתבונן בנופה המרהיב של העיר, כאשר נקודת תצפית המציעה נוף זהה וללא תשלום היא תצפית סניורה דו מונטה (Miradouro da Senhora do Monte).

מעניין ומסתורי: רובע בלם

במרחק של כ-6 קילומטרים מהעיר המרכזית תמצאו את פרבר בלם (Belém), ובתרגום מפורטוגזית - שכונת בית לחם. שכונה זו ידועה בעיקר בשל הקשר שלה לתור הזהב של האימפריה הפורטוגזית בעידן התגליות, המקום ממנו יצאו המגלים הפורטוגזים לעבר הים הפתוח בכדי לגלות ולכבוש מקומות חדשים.

ישנם ארבעה אתרים מרכזיים בבלם אותם אסור לפספס, הלוקיישן הראשון הוא מגדל בלם (Torre de Belém), מגדל מבוצר שהוקם בתחילת המאה ה-16 אשר היה בעבר מגדל פיקוח והיום הוא סמל לתקופה בה פורטוגל הייתה אימפריה ימית. אנדרטת התגליות (Padarão dos Descobrimentos), המנציחה 32 דמויות מרכזיות מתקופת עידן התגליות כשבראשה נמצא חלוץ התקופה אנריקה הספן ונותנת הצצה להיסטוריה של פורטוגל. מנזר ז'רונימוש ( (Mosteiro dos Jerónimos, המעוצב בסגנון גותיקה מנואלינית המאופיין בתערובת עשירה של עיצובים אומנותיים וקישוטים מורכבים, אשר החל להיבנות במאה ה-16 לספירה על ידי המלך מנואל הראשון, והמאפייה המפורסמת והעתיקה "פסטל דה בלם" (Pastéis de Belém), שם תוכלו ליהנות מטארט קרם עם נגיעות של לימון, קינמון ווניל.

לשוטט בין הברים: רובע באיירו אלטו

רובע באיירו אלטו (Bairro Alto) הוא האזור התוסס של ליסבון, הנקודה בה כל בילוי פורטוגלי ממוצע מתחיל. על אף העובדה שמדובר בשכונה קטנה יחסית, ממוקמים בה כ-250 ברים שמדי ערב מתמלאים באנשים שקונים בירה ומסתובבים איתה ברחוב עד לבר הבא. גם אם אתם לא חובבי אלכוהול, מומלץ לחוות את האזור הזה שכן האווירה השמחה, המגוון הרחב של הברים והמחיר הזול של האלכוהול יגרמו לכם להתאהב במקום.

בשכונה זו תוכלו למצוא נקודות תצפית מרהיבות, אחת מהן היא סאו פדרו די אלקנטרה (São Pedro da Alcântara), גן עם מראה פנורמי מרהיב המשקיף לעבר רובע באישה, נהר הטז'ו וטירת סאו ז'ורז'ה שנמצאת על הגבעה ממול.

אם אתם רוצים לחוות עוד מחיי הלילה של העיר ליסבון, צאו לבלות ברחוב הוורוד (Rua Nova do Carvalho) המציע אזור ברים נוסף. באזור זה תוכלו למצוא מועדוני הופעות, קלאבים ובארים כאשר מומלץ להגיע לשם אחרי השעה 1:00 בלילה.

ליסבון למתקדמים: "בקו" - קברט גורמה

לא חסר מה לעשות בליסבון בלילה. העיר, שהיא שילוב יוצא דופן של אירופה הקלאסית, ריו, הוואנה וסאן פרנסיסקו, בועטת שרה רוקדת מעשנת ומסניפה בכל לילה. ובכל זאת, אם כבר ביליתם כמו משוגעים ברבעים השונים והססגוניים של העיר ואתם מחפשים בילוי קצת יוצא דופן ומאוד חושני וטעים, קבלו את "בקו" - קברט גורמה ליסבון.

הפורמט הוא לחלוטין מנצח. ארוחה שף גורמה, 12 מנות, שנמתחת על פני שלוש וחצי שעות. מה עושים בכל הזמן הארוך הזה? מתערבבים עם קאסט של שחקנים ושחקניות פורטוגזים מקסימים שמרחפים בחלל המסעדה ומציגים קברט סקסי המורכב בחלקו האחד מקאברים הומוריסטים ובחלקו האחר מריקודים חושניים. בין לבין, תגענה לשולחן המנות שומטות הלסת של ארוחת השף, נישאות בידיהם של מלצרים כריזמטיים, גם הם שחקנים, אדיבים ומשעשעים להחריד. עם כל מנה יוגש היין המתאים לגוף המנה מתוך מבחר היינות האין סופי של פורטוגל שהיא מעצמת יין לא קטנה.

פינצטה שמופיעה על השולחן במערכה הראשונה תתברר כאביזר מהותי לעצם קיום הארוחה כאשר המלצר יגיש לשולחן זוג שושנים אדומות לוהטות. יסמין שלצדי שואלת, "אז נעשה גבות"? בהיעדר הסבר אחר לנוכחותה של הפינצטה על השולחן, אני עונה: "ברור נעשה גבות, זה כנראה חלק מהקברט". אלא שאז ניגש אלינו ז'ואן, המלצר הפרטי שלנו ומסביר. המנה שלכם נמצאת בתוך השושנה עצמה ולכן תצטרכו את הפינצטה בכדי להגיע אליה. ואכן, כך מתברר, הג'ינג'ר, הכה הכרחי של המנה הראשונה, מוסתר בתוך השושנה הבורקת ובזכות הפינצטה הזהובה הוא מוצא את דרכו אל הפה המשתוקק.

כך תתנהל הארוחה כולה כשחיוך מדושן עונג מרוח על הפרצוף ורקדנית שאינה מדושנת כלל וכלל תגיח לפתע על הבר מאחורי השולחן ותרקוד לצליליי יללות העונג שאנחנו משמיעים בכל ביס וביס מהאוכל המשובח שמוגש לנו ללא הפסקה.

עלותה של החוויה היא 90 יורו לאדם, ובהתחשב ברמה הגבוהה של האוכל והקברט בתוכו חיה הארוחה אפשר להגיד שזה ממש לא כסף.

יש להזמין מקום מראש: Jose Avillez Beco Cabaret Gourme.
כתובת: Rua Nova Da Trindade 18 Lisboa Portugal.

Cabaret Gourme. Cabaret Gourme,
בילוי יוצא דופן, חושני וטעים. קברט גורמה בליסבון/Cabaret Gourme

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully