וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכוכבים היו מסודרים בסדר קוסמי": ריטה חוגגת 30 שנה ל"ימי התום" בטור מיוחד

ריטה

13.1.2019 / 11:21

רגע לפני הופעתה במסגרת פסטיבל "גולסטאר סאונדסיסטם" לציון 30 שנה לצאת אלבום המופת "ימי התום", חוזרת אליו ריטה בטור מיוחד לוואלה! תרבות: "כולם הזהירו אותי שהאלבום השני יקבע את גורלי. אז אתם רק יכולים לדמיין את מידת הלחץ שלי". צפו גם בתמונות מאותה תקופה

30 שנה אחרי צאת "ימי התום", חוזרת ריטה אל האלבום והמופע המיתולוגיים, ותבצע במוצאי שבת בהאנגר 11 בתל אביב במסגרת פסטיבל "גולדסטאר סאונדסיסטם - מנגנים אלבומים" את שירי האלבום, לצד להיטיה הגדולים מכל השנים. לרגל המופע המיוחד כתבה ריטה טור מיוחד לוואלה! תרבות שבו היא מספרת את הסיפור של האלבום המופתי ומשתפת בתמונות מאותה תקופה:

seperator

""ימי התום", האלבום השני שלי, יצא ב-1988. אחרי אלבום ראשון כל כך מצליח, הזהירו אותי כולם שהאלבום השני יקבע את גורלי - האם אהיה אמן שנשאר או אמן זמני. אז אתם יכולים לדמיין את מידת הלחץ שהרגשתי בתקופה הזו. לאחר האלבום הראשון עברנו על חומרים והקלטנו את רובו, אבל באיזשהו שלב, בשיחה עם רוני בראון המנהל האישי דאז, וחברת התקליטים, רמי ואני אמרנו שאנו מרגישים שזהו אלבום לא מספיק טוב וגנזנו אותו.

"מיד לאחר מכן הצטרף לצוות, כמנהל אומנותי, יעקב גלעד והביא איתו בין השאר את הטקסטים: "חיה לי מיום ליום" של חנוך לוין, "ימי התום" של צרויה להב וכמובן את "נוצה ברוח" שכתב בעצמו. נכנסנו לתקופת חזרות עם אלון הלל, נאור דיין ובנצי גפני בהפקתו של רמי קלינשטיין, כשכל הלחנים שלו, מלבד "הנסיכה והרוח", טקסט שהולחן על ידי יהודה פוליקר. כנראה שכל הכוכבים היו מסודרים בסדר הקוסמי הנכון מפני שהאלבום מרגיש עד היום כאילו הוא אוסף להיטים ולא אלבום אחד. ראובן שפירא הוא זה שהיה אחראי על עבודת הסאונד הפנומנלית והעל-זמנית. מהיום הראשון להפצתו, האלבום הפך לאלבום זהב.

"המופע "ימי התום", שהיה בעצם סיבוב ההופעות הראשון שלי, היה המפגש הראשון שלי עם הקהל בכל הארץ. סיבוב הופעות שרץ במשך כמעט 4 שנים שבהם חובקתי על ידי עמי באהבה עוצמתית. את שיעוריי הראשונים בהופעה על במה למדתי על הבמות הגדולות ביותר בארץ, מתלמידה בבית צבי שסיימה לימודים רק לפניי שנתיים. אין ספק שהיה שם משהו מפחיד, מלחיץ ומחייב, לצד חוויה חד פעמית של הגשמת חלום, רק שמה שהתגשם היה הרבה הרבה מעבר לכל מה שיכולתי לדמיין ואני מודה לאלוהים, לרמי קלינשטיין, לראובן שפירא, לאלון הלל, לנאור דיין, לבנצי גפני, לרוני בראון, לנעמי אלשייך, ללואי להב ולכל העם שעטף ועוטף אותי ומאז לא עזב.

שלושים שנה מאז ואני עדיין שרה את רוב שירי האלבום בהופעותיי. לראות את הקהל - צעירים, מבוגרים וילדים כאחד, יודעים את השירים ושרים את כל המילים, מרגש אותי כל פעם מחדש".

ימי התום. מנחם עוז,
ריטה/מנחם עוז
ימי התום. קוקו,
ריטה/קוקו
ימי התום. יקי הלפרין,
ריטה/יקי הלפרין
ימי התום. מנחם עוז,
ריטה/מנחם עוז
ימי התום. מנחם עוז,
ריטה/מנחם עוז
ימי התום. שי כספי,
ריטה/שי כספי
ימי התום. מנחם עוז,
ריטה/מנחם עוז
ימי התום. ורדי כהנא,
ריטה/ורדי כהנא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully