וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות "ההצהרה הדרמטית": חצי מהציבור סבור - ההליך נגד נתניהו הוגן

8.1.2019 / 14:50

מנתוני סקר וואלה! NEWS עולה כי למרות דבריו של ראש הממשלה, 52% מהציבור חושבים שהיועמ"ש צריך לפרסם את החלטתו על הגשת כתב אישום, לעומת 20%. עוד עולה בסקר כי גם בתרחיש לפיו גנץ, אשכנזי וכחלון ירוצו ברשימה אחת - נתניהו עדיין שומר על כוחו

לעמ

ההצהרה "הדרמטית" של ראש הממשלה אתמול בערב לא שינתה את עמדת הציבור לגבי פרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתב אישום נגדו, ורוב הציבור לא מסכים עם הטענות שלו להליך לא הוגן. כך עולה מסקר וואלה! NEWS ומכון פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר. 52% מהציבור סבורים שהיועץ המשפטי צריך לפרסם את ההחלטה שלו לפני הבחירות, ורק 20% מתנגדים למהלך.

48% מהציבור אינם מסכימים עם הטענה של נתניהו שההליך הפלילי והמשפטי נגדו אינו הוגן, ואילו 36% מסכימים. שיעור דומה מהמשיבים (48%) חושבים שנתניהו לא יוכל להמשיך לכהן גם אחרי הגשת כתב אישום, ואילו 38% סבורים שדווקא כן.

עם זאת, נראה שהמסרים של נתניהו מחלחלים עמוק מאוד ל"בייס" הליכודי, שבאופן גורף מאמץ את הטענות שלו ומציג שיעורי תמיכה הפוכים לאלה של הציבור הכללי: 80% ממצביעי הליכוד חושבים שנתניהו צריך לכהן גם אחרי הגשת כתב אישום, ו79% מסכימים שההליך נגדו אינו הוגן, ו46% מתנגדים לכך שהיועץ המשפטי לממשלה יפרסם את ההמלצה שלו לפני הבחירות.

עוד בוואלה! NEWS:
השריונים, השינויים: ועדת חוקת הליכוד דנה בהצעת רה"מ לפריימריז
פרסום ראשון: דוברי נתניהו - גם מורשי החתימה של הליכוד בקמפיין
לא רק מומו פילבר: עוד יועץ לשעבר של נתניהו ייעץ לבנט ושקד

אחרי ששמעת את נאום ראש הממשלה, האם לדעתך היועץ המשפטי צריך לפרסם את ההמלצה שלו על הגשת כתב אישום לפני הבחירות?'. עיבוד תמונה
אחרי ששמעת את נאום ראש הממשלה, האם לדעתך היועץ המשפטי צריך לפרסם את ההמלצה שלו על הגשת כתב אישום לפני הבחירות?'/עיבוד תמונה
'ראש הממשלה טוען כי ההליך הפלילי והמשפטי נגדו אינו הוגן האם אתה מסכים או לא מסכים לטענה זו?'. עיבוד תמונה
'ראש הממשלה טוען כי ההליך הפלילי והמשפטי נגדו אינו הוגן האם אתה מסכים או לא מסכים לטענה זו?'/עיבוד תמונה

הסקר האינטרטי בוצע בקרב 527 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה היהודית הערבית בישראל (עם טעות דגימה של 4.3%). מהסקר עולה כי ישנה יציבות מסוימת בתמונת המנדטים בהשוואה לסקרים האחרונים וכי נאום ראש הממשלה לא שינה לשום כיוון את התוצאות בצמרת: הליכוד מוביל בפער גדול בראש עם 32 מנדטים, ואחריו יש עתיד עם 13, הרשימה המשותפת -12 ורשימת חוסן לישראל של הרמטכל לשעבר בני גנץ עם 12 מנדטים גם כן.

מפלגת הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד מתייצבת על 8 מנדטים, וכך גם הבית היהודי שמתאוששת מעט בסקר ומתייצבת על 5 מנדטים. הפירוקים בשמאל עוברים חלק פחות - שבוע לאחר פירוק המחנה הציוני, מפלגת העבודה מקבלת 8 מנדטים ומתייצבת על מספר חדש ספרתי, אך מצבה של לבני רע עוד יותר - התנועה לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת רק 2.9% מקולות המשיבים.

למי תצביע בבחירות לכנסת שיתקיימו בחודש אפריל הקרוב?. עיבוד תמונה
למי תצביע בבחירות לכנסת שיתקיימו בחודש אפריל הקרוב?/עיבוד תמונה
למי תצביע בבחירות הקרובות לכנסת אם משה כחלון בני גנץ וגבי אשכנזי יתמודדו ברשימה משותפת?. עיבוד תמונה
למי תצביע בבחירות הקרובות לכנסת אם משה כחלון בני גנץ וגבי אשכנזי יתמודדו ברשימה משותפת?/עיבוד תמונה

גם ישראל ביתנו ומפלגת גשר של ח"כ אורלי לוי אבקסיס נמצאות בקרבה מסוכנת לאחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד. ש"ס, לעומת זאת, מתרחקת מאחוז החסימה, ויחד עם מרצ וכולנו מקבלת חמישה מנדטים בסקר הנוכחי.

מהסקר עולה כי במפת המפלגות הנוכחית לנתניהו לא תהיה כל בעיה להרכיב את הממשלה הבאה וכי גוש הימין נותר איתן ועומד כיום על 66 מנדטים, וגוש המרכז-שמאל נותר מפוצל למפלגות בינוניות וקטנות שלא יכולות לאתגר את נתניהו. אז במסגרת פינתנו תרחישים ספקולטיביים לחיבורים במרכז-שמאל, הסקר בחן גם את מידת התמיכה בחיבור היפותטי של גנץ, משה כחלון, והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי.

אשכנזי הוא אחד השחקנים המחוזרים ביותר בשוק כיום, אך לפי ההערכה הוא ייכנס לזירה הפוליטית רק אם תהיה מסגרת שתביא לשינוי שלטוני. מהסקר עולה כי חבירה משולשת כזו תגיע למקום השני אחרי הליכוד אך לא משנה דרמטית את תמונת המצב.

'האם אתה חושב שראש הממשלה יכול להמשיך לכהן גם אחרי הגשת כתב אישום?'. עיבוד תמונה
'האם אתה חושב שראש הממשלה יכול להמשיך לכהן גם אחרי הגשת כתב אישום?'/עיבוד תמונה

איחוד כחלון-גנץ-אשכנזי, כך לפי הסקר, מניב 18 מנדטים - אחד יותר מחיבור פשוט של שתי הרשימות בנפרד, אך לא ניתן לייחס את המנדט הזה לתוספת של אשכנזי או של אחת המפלגות באופן מובהק. היחיד שנפגע מתרחיש כזה הוא יאיר לפיד ויש עתיד - אבל גם הוא, יאבד מנדט אחד בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully