וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנחנו נשארים בארץ: מותר לנו לצפות ליותר מאשר "טיול אחרי צבא"

3.1.2019 / 8:17

יפה ש"טיול אחרי צבא" לא מהססת לעסוק גם בהיסטוריה המחרידה של עיר כמו סלבדור שבברזיל, אלא שהעיסוק של גל תורן ופבלו רוזנברג בנושא המחיש את חולשותיהם כמגישים: השניים שואלים את השאלות הלא נכונות ומציגים תובנות בינוניות וסבירות ודיון שטחי בטרגדיה העצומה הזאת

טיול אחרי צבא, עונה 2 פרק 3, גל תורן, פבלו רוזנברג. צילום מסך
מגיע לנו יותר. פבלו רוזנברג וגל תורן, "טיול אחרי צבא" עונה 2/צילום מסך

שני דברים בביקורם בברזיל הזכירו לפבלו רוזנברג וגל תורן, בפרק השלישי בעונה השנייה של "טיול אחרי צבא" ששודר אתמול (רביעי), סמלים מההיסטוריה היהודית. כנסייה שבה מבקרים תולים צלמי איברים עם משאלות הזכירה לרוזנברג את הכותל, ואילו אתר שבו גרו ונכלאו עבדים אפריקאים שהובאו לעיר סלבדור, הזכיר לתורן את הסרט "הבריחה מסוביבור".

הייתה לזה סיבה: ​הפרק הביא את השניים לעיר סלבדור שבברזיל - עיר מרכזית בהיסטוריה של המדינה הדרום אמריקאית. הבניינים היפים שבנו שם הפורטוגלים מסתירים פשעים מחרידים נגד מיליוני עבדים שהובאו למקום מאפריקה, נסחרו, נמכרו, נוצלו והוחזקו בתנאים תת אנושיים במשך שנות ש​​לטונם.

זהו אחד הפרקים הנוראיים בהיסטוריה האנושית, שהותיר אחריו עדויות קשות שעדיין נוכחות בסלבדור. כך שמצד אחד: טוב וראוי ש"טיול אחרי צבא" לא התעלמה ממנו כשהיא באה לסקור אתרי תיירות מרכזיים. טוב שיעלה שוב ושוב המחיר המוסרי הכבד של המעשה הקולוניאלי וניצול העולם השלישי, שתיירים אולי נוטים לשכוח בצל הבנייה היפה.

טיול אחרי צבא, עונה 2 פרק 3, גל תורן, פבלו רוזנברג. צילום מסך
זה עובד עם קבוצת מתופפים. פבלו רוזנברג, "טיול אחרי צבא" עונה 2/צילום מסך

אלא שהעיסוק של השניים בנושא המחיש את חולשותיהם כמנחים ומגישים: השניים שואלים את השאלות הלא נכונות ומציגים תובנות בינוניות וסבירות ודיון שטחי בטרגדיה העצומה הזאת. זה אולי מספיק טוב בשביל לתאר להקת מתופפים, אבל צורם כשזאת הסוגיה שמונחת לפתחם. נאמר זאת כך: "מסע עולמי עם אייל פלד" זה לא.

ולפתע: קאט. תורן ורוזנברג עוברים באמת לקבוצת מתופפים. במעבר חד, מה שנקרא. בהמשך תהיה כאמור כנסייה שבה תולים מהתקרה צלמי איברים וגם ביקור במקדש מקומי. קודם ראיתם מוות והתעללות, עכשיו הזמן לרקוד בקצב הסמבה, והנה לכם חוסר טאקט ורגישות יוצא דופן. מעבדות לחירות ומשיעבוד לגאולה: גרסת השידור הציבורי.

עוד באותו נושא

שער עצמי: ייתכן ש"גולסטאר תאילנד" היא התוכנית הכי גרועה בטלוויזיה

לכתבה המלאה
טיול אחרי צבא, עונה 2 פרק 3, גל תורן, פבלו רוזנברג. צילום מסך
מסגור עצלני. גל תורן, "טיול אחרי צבא" עונה 2/צילום מסך

"זה הסיפור של העיר הזאת, שהתבשלה על פתילייה הרבה מאוד שנים עד שהיא התפוצצה להיות הדבר האקלקטי הזה", הסביר תורן בסוף הפרק, אבל אני לא מסכים: כל עיר מתבשלת על פתילייה ובכל עיר צומחת תרבות על רקע אירועים לא פשוטים. זאת תובנה בנאלית ומסגור עצלני שממחיש כמה הזום של התוכנית מרוחק וכמה הפוקוס שלה מטושטש.

כבר חשבתי לרגע: אולי אני מגזים. זאת בסך הכל תוכנית היתולית, בלי הרבה יומרות. זה הפורמט. אולי זה נכון. אבל יותר מדי פעמים המחשבה הזאת עולה בצפייה בפריים טיים הישראלי. הגיע הזמן להודות: מותר לנו לצפות ליותר ולדרוש יותר ממה שנותנים לנו, קל וחומר בשידור הציבורי.

טיול אחרי צבא, עונה 2 פרק 3, גל תורן, פבלו רוזנברג. צילום מסך
דיון שטחי. פבלו רוזנברג וגל תורן, "טיול אחרי צבא" עונה 2/צילום מסך

העונה השנייה של "טיול אחרי צבא" משודרת בימי רביעי ב-21:00 בכאן 11.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully