וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הזוי ומופרך": מתקפה בליכוד על פגישת היועמ"ש עם בכירי המשפט

ח"כ אמסלם מתח ביקורת על הפרסום לפיו מנדלבליט התייעץ עם בכירי משפט כדי להכריע מתי לפרסם הודעת שימוע נגד נתניהו. "הדבר הכי חמור שהיה פה", תקף. ח"כ חזן קרא ליועמ"ש: "אל תתערב בבחירות". ברקע החלטתו הקרבה כתובת נאצה "מנדלבליט משת"פ" רוססה על חומת אור עקיבא

נתניהו ערך מסיבת עיתונאים בברזיל והסביר כי לא יתפטר בתהליך של שימוע נגדו/צילום: לע"מ, עריכה: איתי עמרם

חברי כנסת בליכוד פתחו הבוקר (רביעי) במתקפה חריפה על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. זאת, על רקע הערכה כי הוא מתכוון להודיע על החלטתו לקיים שימוע לפני כתב אישום לפני הבחירות. את הדברים הפנו חברי הכנסת ליועמ"ש, אחרי הפרסום אתמול ב"החדשות" כי התייעץ עם בכירים במערכת המשפט בעניין תיקי ראש הממשלה.

"נשמע לי על גבול ההזוי והמופרך שהיועץ המשפטי לממשלה נפגש עם בכירים במערכת המשפט בעניין נתניהו", צייץ יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם בטוויטר, "אבל אם אכן זה קרה מדובר בדבר הכי חמור שהיה פה. התיקים הזויים מלכתחילה".

"די לבריונות הפוליטית", תקף גם חבר סיעתו של אמסלם, ח"כ אורן חזן. "אם למישהו היה ספק שיש כאן ניסיון להחליף את שלטון הליכוד וראש הממשלה נתניהו שלא על ידי הקלפי, אז פרסום דבריו של מנדלבליט הסיר אותו. אדוני היועמ"ש - אני פונה אליך כח"כ, כאיש ליכוד וכאזרח מודאג, ביקשתם שלא יתערבו לכם בעבודה - אל תתערבו לעם בבחירות! נאה דורש נאה מקיים".

עוד באותו נושא בוואלה! NEWS:
קבר אביו של היועמ"ש הושחת: "מעשה מזעזע שיש לגנותו"
"כמו אחרוני העבריינים": סערה בעקבות דברי הליכוד נגד היועמ"ש
פרקליט המדינה שי ניצן: "לא נירתע מפני איש - נמשיך במלאכתנו ללא מורא

ח"כ אמסלם בראיון של ח"כ דודי אמסלם לתוכנית "קלמן-ליברמן" ברשת ב': "נתניהו צריך לבקש חסינות אם יואשם"‎. אתר רשמי
"התיקים הזויים מלכתחילה". ח"כ אמסלם/אתר רשמי

ברקע החלטתו הקרובה בנוגע לתיקי נתניהו, כתובת נאצה "מנדלבליט משת"פ" רוססה לפני כמה ימים נגד היועמ"ש בכביש החוף על חומת העיר אור עקיבא. מהמשטרה נמסר כי התקבלה קריאה במוקד 100 בסוף השבוע על הכתובת, וכי ניידת משטרה הגיעה למקום והמשטרה פתחה בבדיקת המקרה.

בחברת החדשות פורסם אתמול כי היועמ"ש כינס בשבוע שעבר פגישה עם בכירי המערכת המשפטית לשעבר ונועץ בהם על עיתוי פרסום הודעת שימוע בתיקי ראש הממשלה. במוקד הדיון שבו השתתפו בין השאר אהרון ברק, מאיר שמגר, דורית בייניש, אליקים רובינשטיין, עדנה ארבל ויהודה ויינשטיין, נדונה השאלה האם ראוי לפרסם הודעת שימוע בתיקי נתניהו לפני הבחירות באפריל. עוד דנו האם אין בעיה משפטית עם פרסום הודעת שימוע טרם הבחירות.

עוד באותו נושא

"היועמ"ש: פרסום ההחלטה בתיקי נתניהו לפני הבחירות זו חובתנו"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מנדלבליט משת"פ". כתובת הנאצה על חומת העיר אור עקיבא בכביש החוף/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הדיווח כל הדוברים סברו כי יש לקבל את ההחלטה ולפרסם הודעת שימוע עוד לפני הבחירות ובלבד שהדבר ייעשה עד חודש לפני הבחירות. היועמ"ש מנדלבליט אמר באותה פגישה כי "פרסום ההחלטה לפני הבחירות הוא חובתנו לציבור שהולך לבחירות. אעשה מאמץ מרבי להשלים את העבודה בהקדם. זאת בלבד שלא תהיינה השלמות חקירה".

במשרד המשפטים הבהירו בעקבות הפרסום אתמול כי מדובר במפגש שמקיים היועמ"ש מדי שנה עם בכירים ועם יועמצים משפטיים ופרקליטי המדינה לדורותיהם. "במפגש שהתקיים לפני שבוע עלו סוגיות משפטיות שונות, העומדות על סדר היום הציבורי. במסגרת דברי חברי הפורום, הועלה נושא המועד לקבלת החלטה בתיקי ראש הממשלה. היועמ"ש לא העלה נושא זה מיוזמתו והמפגש לא נועד מלכתחילה להעלאת הנושא.

עריכה: טל רזניק
מפגש שנתי עם היועצים המשפטיים לממשלה ופרקליטי המדינה לדורותיהם 1 בינאור 2019. אתר רשמי
היועמ"ש בכנס עם בכירי המשפט בשבוע שעבר/אתר רשמי

היועץ התייחס לדברים במסגרת סקירתו, והסביר כי תהליך קבלת ההחלטות בתיקים אלה נמשך כסידרו על אף פיזור הכנסת. היועץ המשפטי לממשלה לא התחייב באשר למועד בו יקבל את החלטתו".

פרקליטיו של ראש הממשלה מסרו אתמול כי "אנחנו מאמינים שלא יהיה שימוע כי לא היה כלום. זה לא דמוקרטי להתחיל שימוע לפני הבחירות כשלא ניתן לסיימו עד הבחירות. לא ייתכן שהציבור ישמע רק צד אחד ולא את הצד השני. היו מקרים רבים ששמיעת התשובות של הצד השני בשימוע הביאו לסגירת תיקים. לכן להכריז על שימוע במערכת הבחירות בלי לשמוע את הצד השני זה עיוות רצון הבוחר ופגיעה קשה בתהליך הדמוקרטי".

(עדכון ראשון 09:23)

אינפו - בחירות. אתר רשמי
אינפו - בחירות/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully