וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפי שפורסם בוואלה! NEWS: יחימוביץ' מונתה ליו"ר האופוזיציה

1.1.2019 / 19:52

אחרי שוועדת הכנסת אישרה את פירוק המחנה הציוני והפרידה מלבני, יו"ר העבודה גבאי מינה את חברת מפלגתו לתפקיד. "אני גאה בשלי, ח"כית מצוינת שהובילה מאבקים נחושים בכנסת ומחוצה לה", אמר גבאי. יחימוביץ': "מטרתנו להחליף את השלטון"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי מינה היום (שלישי) את ח"כ שלי יחימוביץ' ממפלגתו לתפקיד יו"ר האופוזיציה. המינוי בא לאחר שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS כי גבאי הציע לה את התפקיד זמן קצר לאחר שוועדת הכנסת אישרה את התפלגות סיעת המחנה הציוני לשתי סיעות נפרדות - סיעת העבודה וסיעת התנועה. גבאי אף הגיע ללשכת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כדי להתייעץ על הפרוצדורה הנדרשת להדחתה של לבני מהתפקיד למינוי החדש.

לגבאי הובהר כי החוק קובע כי "ראש האופוזיציה יהיה חבר הכנסת מהסיעה הגדולה ביותר מסיעות האופוזיציה", ועל גבאי יהיה לעדכן בהודעה בלבד מי יחליף את לבני בתפקיד ללא צורך באישור של מליאת הכנסת. האפשרות היחידה שמינוי כזה ייבלם היא שחברי סיעות האופוזיציה יתאגדו סביב מועמד אחר אך מצב שכזה הוא פחות סביר מאחר שמדובר בתקופת בחירות. בנוסף לכך, ח"כ איציק שומלי מונה ליו"ר סיעת העבודה ומרכז האופוזיציה.


בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
הכביסה המלוכלכת, מול מדינה שלמה: הגירושים המכוערים של גבאי ולבני
ההצהרה של לבני ששברה את הכלים: מאחורי הקלעים של החלטת גבאי
גנץ, לפיד וה"בוץ" בעבודה: לבני והתנועה מחשבים מסלול מחדש

שלי יחימוביץ'. ניר פקין
"נחליף את השלטון". יחימוביץ'/ניר פקין

ככל שלבני תודח מהתפקיד ותמונה במקומה יחימוביץ' העומדת כעת בראש הוועדה לביקורת המדינה, יועברו אליה גם התנאים להם היא זכאית מתוקף מעמדה כראשת האופוזיציה, בהם לשכה גדולה בכנסת, רכב שרד, אבטחה של שב"כ, פגישה חודשית עם ראש הממשלה שבה נמסר עדכון תקופתי בנושאים מדיניים וביטחוניים ומשכורת גבוהה יותר משל חבר כנסת.

מוקדם יותר, בעת שהוגשה הבקשה לפיצול הסיעות בוועדת הכנסת ח"כ איציק שמולי (העבודה) הציג את הבקשה בדיון, ולאחריו היועץ המשפטי לכנסת עו"ד איל ינון שאמר כי "ההסכם בין שתי המפלגות שמר על עצמאותן. מראש ההסכם הופקד בוועדת הבחירות המרכזית כך שאירוע כזה, האפשרות שלו נצפה מראש".

עוד באותו נושא

הכביסה המלוכלכת, מול מדינה שלמה: הגירושים המכוערים של גבאי ולבני

לכתבה המלאה
אבי גבאי וציפי לבני בהכרזה על פירוק המחנה הציוני, 1 בינואר 2019. רוני כנפו
גבאי ולבני, היום/רוני כנפו

לדבריו, "יש עוד הסכמים כאלה בכנסת כמו הבית היהודי, הרשימה המשותפת ועוד. חשוב לציין שלמרות שעברנו את המועד לנושא המימון, פה זה שונה. בגלל ההסכם הן יקבלו את המימון השוטף ואת מימון מקדמת הבחירות". עו"ד ינון הקריא את שמותיהם של חברי סיעת העבודה לאחר הפיצול וכך גם את שמותיהם של חברי סיעת 'התנועה', בהם גם ח"כ עמיר פרץ שנכנס לכנסת דרך מפלגת התנועה אף שכבר עבר מאז למפלגת העבודה. ינון אמר "יש לו את הזכות להתמודד במסגרת מפלגות אחרות בבחירות הבאות והוא לא צריך להתפטר בשביל זה".

גבאי הודיע על הפיצול מלבני ועל פירוק המחנה הציוני בשעות הצהריים, ללא הודעה מוקדמת ללבני. על פי הודעתו של גבאי, "קיוויתי והאמנתי שהשינוי והשותפות החדשה יובילו לצמיחה שלנו, לחיבור של ממש, לפרגון הדדי. אבל הציבור חכם הוא רואה שזה לא מצב הדברים והתרחק. אני עדיין מאמין בשותפות, בחיבורים, בלאחד מחנה גדול ומחוייב לשינוי, אבל חיבורים מוצלחים מצריכים חברות, עמידה בסיכומים ונאמנות לדרך". יחימוביץ' מצדה גיבתה את גבאי ואמרה כי "מדובר בצעד דרמטי, אמיץ ומנהיגותי. אי אפשר להתכחש לעובדות: אף שלבני אדם ראוי, ההסכם בינה ובין גבאי לא עבד, ואף להיפך: הוא הפחית את האמון של הציבור במפלגה, והיה ברור כי לבני אינה משלימה עם הנהגתו של גבאי. למפלגת העבודה מסורת ואידיאולוגיה ברורים, ואני בטוחה שנצלח את המשבר ונצליח בבחירות הקרובות".

(עדכון ראשון: 18:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully