וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליארדי ק"מ מכדור הארץ: גשושית הגיעה למקום הרחוק ביותר במערכת השמש

1.1.2019 / 10:54

החללית ניו הורייזונס של נאס"א תחקור את יסודות יצירת מערכת השמש שלנו דרך "אולטימה ת'ולה", סלע קפוא שאותר על ידי טלסקופ האבל. "הכול אפשרי שם"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הגשושית ניו הורייזונס של נאס"א הגיעה היום (שלישי) למקום הרחוק ביותר במערכת השמש שאי-פעם נחקר, כשחלפה על פני סלע חלל במרחק של מיליארדי קילומטר מכדור הארץ.

הגשושית הייתה אמורה להגיע ל"אזור השלישי" בלב חגורת קויפר ולהעביר מידע דרך רשת "החלל העמוק" של סוכנות החלל האמריקנית בשעות אחר הצהריים, כעשר שעות אחרי הגעתה המשוערת. היא אמורה לחשוף סודות מיצירת מערכת השמש.

עם כניסתה לשכבה הפריפריאלית של החגורה, המכילה גופי קרח ושרידים מיצירת מערכת השמש, לגשושית יהיה מבט ראשון מקרוב על "אולטימה ת'ולה", גוש קרח שנראה כמו בוטן עצום, בעזרת שבעה אמצעים מיוחדים שיש על סיפונה.

הסלע לא התגלה עם תחילת המשימה, מה שהופך אותה לייחודית מהבחינה הזו. ב-2014, אסטרונומים גילו את "אולטימה ת'ולה" דרך טלסקופ האבל ובחרו אותו עבור המשימה המורחבת של ניו הורייזונס ב-2015, שהחלה ב-2006. "הכול אפשרי שם באזור המאוד לא ידוע הזה", אמר אתמול ג'ון ספנסר, סגן מנהל הפרויקט.

משימות וויאג'ר 1 וויאג'ר 2, שיצאו לדרך ב-1977, עברו מרחקים ארוכים יותר, אולם לא בתוך מערכת השמש שלנו. שתיהן עדיין מבצעיות.

גשושית נאס"א ניו הורייזונס. אתר רשמי
אילוסטרציה של הגשושית בסמוך ל"אולטימה ת'ולה"/אתר רשמי
  • עוד באותו נושא:
  • נאס"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully