וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! NEWS: כמה מנדטים שווה המפץ בימין של בנט ושקד?

30.12.2018 / 16:38

אחרי שאתמול הודיעו על הפיצול מהבית היהודי, סקר וואלה! NEWS ו-Panel Politics צופה לימין החדש 10 מנדטים בלבד. עוד עולה כי ריצה משותפת של הרמטכ"לים לשעבר יעלון וגנץ בולמת את הזינוק בפופולריות של האחרון. רשימתו חוסן לישראל יורדת מ-14 מנדטים ל-11. כל הפרטים

עריכה: תומר לוי

מפלגת "הימין החדש" בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד הייתה זוכה לעשרה מנדטים אם הבחירות היו נערכות כיום - כך עולה מסקר וואלה! ומכון Panels Politics שבוחן את מפת המפלגות אחרי הודעת הפרישה של השניים מהבית היהודי. מהממצאים עולה כי המפלגה החדשה של בנט ושקד בולמת את מגמת העלייה בפופולריות של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ: אחרי שבסקר וואלה! NEWS קיבל גנץ 14 מנדטים, בסקר הנוכחי הוא מקבל 11 מנדטים בלבד.

גם במפת המפלגות החדשה - הליכוד נשאר המפלגה הגדולה עם 28 מנדטים, אחר כך יש עתיד עם 15, ואילו הרשימה המשותפת - 13 מנדטים. רשימת חוסן לישראל, שנבחנה כרשימה משותפת לרמטכ"לים לשעבר גנץ ומשה יעלון, זוכה ל-11 מנדטים, והמפלגה החדשה של בנט ושקד תהיה המפלגה החמישית בגודלה עם עשרה מנדטים.

מיד אחרי מפלגת הימין החדשה - המחנה הציוני עם תשעה מנדטים, יהדות התורה עם שבעה, מרצ שישה, וכולנו בראשות משה כחלון עם חמישה מנדטים. מהסקר עולה כי במפת המפלגות החדשה יש לפחות שלוש מפלגות ימין שקרובות לסף אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים בלבד - ישראל ביתנו, ש"ס ומפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ'. גם מפלגת "גשר" החדשה של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס מקבלת על פי הסקר ארבעה מנדטים בלבד.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
קרן השתלמות פוליטית: בנט ושקד נערכו ליום שאחרי נתניהו
פמיניזם או אנטי גדעון סער? בליכוד מוטרדים מייצוג הנשים ברשימה
המפלגה נקנתה באוגוסט: ועדת הכנסת אישרה את פיצול הבית היהודי

סקר - בחירות. אתר רשמי
סקר - בחירות/אתר רשמי

הסקר נערך לאחר הודעת הפרישה של שקד ובנט מהבית היהודי בפאנל אינטרנטי של 580 משיבים עם טעות דגימה של 4.3%. השוואה לסקר הקודם שנערך בשבוע שעבר מלמדת כי התמיכה למפלגת הימין החדש מגיעה בעיקר מבוחרי הליכוד (כשלושה מנדטים) ומבוחרי הבית היהודי לשעבר. גם מפלגת חוסן לישראל מאבדת שלושה מנדטים לעומת הסקר הקודם, אך בה בעת לפיד מתחזק

עוד עולה כי ההיפרדות של בנט ושקד מהבית היהודי והאיחוד הלאומי לא מגדילה את גוש הימין לעומת המצב הקודם: בסקר בשבוע שעבר גוש הימין עמד על 63 מנדטים ואילו במפת המפלגות החדשה - הוא כולל 62 מנדטים בלבד. בנוסף, הפיצול בימין מייצר מפלגות קטנות מאוד כמו ישראל ביתנו ומפלגת הציונות הדתית עם ארבעה מנדטים בלבד שנמצאות על סף אחוז החסימה. אם הן לא יצליחו לעבור אותו - הגוש מסתכן באובדן קולות וצמצום נוסף.

כך זה נראה בשבוע שעבר

סקר וואלה! NEWS: נתניהו שומר על כוחו - גם אם גנץ מצטרף להתמודדות

לכתבה המלאה

סקר וואלה! NEWS מהשבוע שעבר

בחירות. אתר רשמי
בחירות/אתר רשמי

על פי המסתמן מהסקר, רוב הציבור הכללי - וגם ציבור הבוחרים של בנט ושקד שהצביעו לבית היהודי ב-2015 - עדיין לא גיבש דעה מוצקה בנוגע למהלך הדרמטי של השניים. רק 30% מהציבור הכללי ו28% מבוחרי הבית היהודי סבורים שבנט ושקד עשו מהלך נכון בהיפרדותם מהבית היהודי, ואילו 27% מהציבור הכללי ו-31% מבוחרי הבית היהודי סבורים שהמהלך היה טעות. 43% מהציבור הכללי ו-41% מבוחרי הבית היהודי השיבו שהם אינם יודעים אם ההיפרדות הייתה נכונה או לא.

סקר - בחירות. אתר רשמי
סקר - בחירות/אתר רשמי
סקר - בחירות. אתר רשמי
סקר - בחירות/אתר רשמי

בנוגע להנהגת מפלגת "הימין החדש", שבנט ושקד הצהירו שתהיה משותפת, מהסקר עולה כי מבין השניים בנט עדיין נתפס כראוי יותר לעמוד בראש הרשימה החדשה. 35% מהציבור הכללי ו-42% מאנשי הימין שהשיבו לסקר אמרו כי בנט ראוי יותר לעמוד בראש המפלגה החדשה. שקד, למרות הפופולריות הרבה שלה בציבור, זוכה לשיעורי הערכה נמוכים יותר בשאלה זו. 23% מהציבור הכללי ו-26% מבוחרי הימין סבורים שהיא זו שראוי שתעמוד בראש. רוב המשיבים - גם בציבור הכללי (42%) וגם בקרב בוחרי הימין - השיבו שהם אינם יודעים מי ראוי יותר.

בנט התייחס בטוויטר לנתונים המחמיאים שקיבלה מפלגתו החדשה בסקר וצייץ בתגובה כי ‏"המפץ בימין, של הקמת הימין החדש, מבטיח את ניצחון גוש הימין".

סקר - בחירות. אתר רשמי
סקר - בחירות/אתר רשמי
סקר פאנל פוליטיקס - איילת שקד ונפתלי בנט, 30 בדצמבר 2018. עיבוד תמונה
סקר פאנל פוליטיקס - איילת שקד ונפתלי בנט, 30 בדצמבר 2018/עיבוד תמונה

הסקר בחן את מפלגת חוסן לישראל של בני גנץ שנרשמה בשבוע שעבר, כשהיא מורכבת משותפות שלו עם יעלון לאור הדיווחים לפיהם השניים מנהלים מגעים מתקדמים לקראת ריצה משותפת. שני הרמטכ"לים לשעבר הכריזו כל אחד על הקמת מפלגה עצמאית, אולם בעתיד הם עשויים לחבור לרשימה משותפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully