וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דף חדש ביחסים": נתניהו נפגש לראשונה עם הנשיא הנבחר בברזיל

29.12.2018 / 5:22

בפעם הראשונה שבה ראש ממשלה ישראלי מבקר במדינה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית, נועד נתניהו עם ז'איר בולסונארו והזמין אותו לביקור בישראל, שהשיב כי הוא מתכנן להגיע בחודש מרץ הקרוב. במהלך הפגישה, השניים סיכמו על הידוק שיתוף הפעולה בין המדינות

לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שישי) לראשונה עם נשיא ברזיל הנבחר ז'איר בולסונארו בריו דה ז'נרו. נתניהו הזמין את בולסונארו לביקור בישראל, שהשיב כי הוא מתכנן לבקר בישראל בחודש מרץ הקרוב. במהלך הפגישה סיכמו השניים על הידוק שיתופי הפעולה בין המדינות בתחומי הכלכלה, הביטחון ניהול מערכות המים, החקלאות, הטכנולוגיה ותחומים נוספים.

תחילה נועדו השניים בארבע עיניים, ולאחר מכן עברו לפגישה מורחבת בהשתתפות שר החוץ, שר ההגנה, שר האוצר - ובנו של נשיא ברזיל, חבר הקונגרס, בנו של נשיא ברזיל, אדוארדו בולסונארו. נתניהו מלווה גם הוא בביקור בברזיל על ידי רעייתו שרה ובנו הבכור יאיר. דובר המשפחה מסר כי הוצאות הטיסה והאחרות ישולמו מכיסה הפרטי של המשפחה.

עוד בוואלה! NEWS:
קליפורניה הפכה ל"שדה קרב", יוון עלתה באש: אסונות טבע ב-2018
מצרים: שני הרוגים ועשרה פצועים בפיצוץ אוטובוס תיירים מדרום לקהיר
פלסטיני נהרג בעימותים עם צה"ל בגבול הרצועה; בלוני תבערה שוגרו

נתניהו עם נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו בברזיל. אבי אוחיון לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
ביקור ראשון של ראש ממשלה ישראלי במדינה. נתניהו עם בולסונארו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון לע"מ

בולסונארו העניק לנתניהו את העיטור הלאומי הגבוה והחשוב ביותר שניתן לאורח רם מעלה, שבעבר ניתן לנשיא ארצות הברית לשעבר דווייט אייזנהאואר ולמלכה אליזבת השנייה. אחרי הפגישה אמר נתניהו כי מדובר ב"ביקור היסטורי" שמהווה "ביטוי נוסף לכך שישראל היא כוח עולמי עולה".

"אנחנו כורתים כאן ברית גדולה עם מעצמת ענק של קרוב לרבע מיליארד בני אדם, שפותחת דף חדש איתנו, עם שיתוף פעולה שיעזור לאזרחים של שתי המדינות בתעסוקה, בכלכלה, בטכנולוגיה, בביטחון ולמעמדה הבינלאומי של ישראל", הוסיף ראש הממשלה.

עוד באותו נושא

נתניהו על גנץ: "אני לא מתערב איך השמאל מחלק את הקולות שלו"

לכתבה המלאה
נשיא ברזיל הנבחר ז'איר בולסונארו העניק לראש הממשלה בנימין נתניהו את העיטור הלאומי הגבוה בריו. אבי אוחיון לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"ביקור היסטורי". נתניהו מקבל את העיטור/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון לע"מ

נתניהו נחת הבוקר בברזיל והפך לראש הממשלה הישראלי הראשון שמבקר במדינה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית. במהלך הביקור, שיימשך כחמישה ימים, הוא ישתתף בטקס ההשבעה של הנשיא הנבחר בולסונארו ביום שלישי, אז הוא צפוי להיפגש עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, ולדון עמו בנושא איראן וסוריה, לראשונה מאז ההחלטה האמריקאית להשיג את הכוחות בסוריה. כן יקיים פגישות עם נשיא צ'ילה סבסטיאן פיניירה, נשיא הונדורס חואן אורלנדו ארננדס ומנהיגים נוספים שיגיעו לטקס ההשבעה של בולסונארו.

נתניהו ייפגש במהלך הביקור גם עם ראשי הקהילה היהודית בברזיל וישתתף באירועי הקהילה במעמד ראש עיריית ריו דה ז'נרו וכן צפוי לקיים מפגש עם מנהיגים אוונגיליסטיים תומכי ישראל בברזיל. במשרד החוץ מקווים כי הביקור בברזיל, שנחשבת למעצמה כלכלית בת למעלה מ-200 מיליון איש, יגדיל את היקפי המסחר ויקדם את היחסים הכלכליים בין המדינות.

(עדכון ראשון: 28/12, 20:36)

נתניהו עם נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו בברזיל. אבי אוחיון לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישתם של נתניהו ובולסונארו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully