וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקנון מפלגתה של אורלי לוי אבקסיס נחשף: ייצוג של 50% לנשים

26.12.2018 / 16:41

מתקנון מפלגת "גשר" שהגיע לידי וואלה! NEWS עולה כי ישובצו לפחות חמש נשים בכל עשיריה ברשימה לכנסת. בראש מטרותיה: "הקמת כוח חברתי חדש המחויב לעשייה ציבורית שוחרת טוב ולשיח אחראי"

עריכה: שניר דבוש

פרסום ראשון: מפלגת "גשר" בראשות אורלי לוי אבקסיס צפויה להבטיח ייצוג של 50% לנשים ברשימה ובמוסדות המפלגה. כך עולה מתקנון המפלגה שהגיע לידי וואלה! NEWS. לוי אבקסיס רשמה היום (רביעי) את המפלגה אצל רשם המפלגות והגישה תקנון ורשימת מייסדים.

בתקנון מתחייבת לוי כי ברשימת המועמדים שתוגש לוועדת הבחירות המרכזית, לכנסת ה-21, תשובצנה לפחות חמש נשים בכל עשיריה ומציינת כי "קידום מעמדן של נשים והגדלת הייצוג הנשי במוקדי קבלת החלטות הוא חלק מהמטרות המכוננות של המפלגה".

תקנון המפלגה מפרט את מטרות המפלגה ובראשן "הקמת כוח חברתי חדש המחויב לעשייה ציבורית שוחרת טוב ולשיח ציבורי אחראי, פתוח ומכבד, צמצום אי השוויון וקידום החינוך, הזכויות החברתיות, הדיור הציבורי בישראל, קידום שיח מתון, חיזוק שלטון החוק ושמירה על טוהר המידות".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
"לא שולל שום דבר": הפוליטיקאים ששוקלים לשוב למסדרונות הכנסת
נתניהו וראשי המתנחלים נפגשו: "הבחירות הקרובות - הקרב על הבית"
גבאי הציע לבני גנץ את ראשות המחנה הציוני - הרמטכ"ל לשעבר סירב

אורלי לוי אבקסיס. אתר הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
מבטיחה ייצוג של 50% לנשים ברשימה ובמוסדות המפלגה. ח"כ לוי-אביקסיס/מערכת וואלה! NEWS, אתר הכנסת

התקנון קובע כי לוי תכהן כיו"ר המפלגה עד תום תקופת הכהונה אך לקראת הבחירות לכנסת הבאה ייערכו על תפקידה בחירות מחודשות. רשימת מועמדי המפלגה לכנסת ה-21 וסדר שיבוצם ברשימה לכנסת זו, תיקבע על ידי הנהלת המפלגה - גוף מנהל למפלגה, שימונה על ידי לוי אבקסיס, אך בהמשך, לוי אבקסיס מתחייבת כי תפעל לשינוי שיטת הבחירות כך שמועמדים מטעם המפלגות, יבחרו על ידי הציבור שבוחר את המפלגה ביום הבחירות.

מהתקנון עולה כי לוי שואפת לפעול לשינוי שיטת הבחירות לכנסת ל"שיטת בחירות רשימתית גמישה" שתבטל את הפריימריז במפלגות ותקבע לחילופין שביום הבחירות הבוחרים יסמנו את מועמדי המפלגה לה הם מצביעים. בינתיים, התקנון קובע שורה של מוסדות לניהול המפלגה - ועידה, הנהלה, בית דין וכו' ואת שיטת ההצטרפות לחברות במפלגה, שתאפשר לחברים לבחור ולהיבחר למוסדות המפלגה - אך רק בהמשך.

התקנון קובע כי רק מי שלא הורשע בעבירה שיש עמה בקלון יוכל להירשם כחבר במפלגה. חברים יוכלו להצטרף למפלגה תמורת דמי הצטרפות ודמי חבר שנתיים אך התקנון קובע כי לעולם לא תבוטל חברות בגין קשיי תשלום של החברים.

עוד באותו נושא

הולכים הביתה: הכנסת מאשרת בהליך מזורז את הצעת החוק לפיזורה

לכתבה המלאה
הוגשה לרשם המפלגות בקשתה של ח״כ אורלי לוי אבקסיס לרשום את מפלגתה החדשה - גשר בראשות אורלי לוי אבקסיס, 26 בדצמבר 2018. צילום מסך
המסמך שהוגש היום לרשם המפלגות/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully