וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! NEWS: נתניהו שומר על כוחו - גם אם גנץ מצטרף להתמודדות

25.12.2018 / 14:00

יממה לאחר ההחלטה על פיזור הכנסת, ראש הממשלה יכול להרגיש טוב. אם הבחירות היו נערכות היום הליכוד היה זוכה ל-32 מנדטים בין אם הרמטכ"ל לשעבר יקים מפלגה חדשה ובין אם יחבור ליש עתיד. לפיד אחריו עם 17 והבית היהודי מתחזק ל-12. כל הפרטים

צילום: אבי כהן, עריכה: תומר לוי

יממה לאחר ההחלטה על הקדמת הבחירות, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכול להרגיש טוב: אם הבחירות היו נערכות היום, הליכוד בראשות נתניהו היה מוביל בפער גדול על פני שאר המפלגות ומחזיר אותו כמעט בוודאות לרחוב בלפור. מסקר וואלה! NEWS ומכון פאנלס פוליטיקס עולה כי הליכוד זוכה ל-32-31 מנדטים בכל התרחישים: כך, במצב המפלגות הנוכחי - נתניהו מוביל עם 32 מנדטים. כניסתו של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ לתמונה לא משנה משמעותית את כוחו - בין אם ירוץ עם בראשות מפלגה חדשה ובין אם יחבור ליש עתיד ויאיר לפיד - הליכוד עדיין יקבל 31 מנדטים.

הסקר שנערך ביממה האחרונה, אחרי ההכרזה על הקדמת הבחירות בקרב מדגם מייצג של 521 משיבים, משקף את נקודת הפתיחה שאיתה יוצאות המפלגות לקמפיין בחירות 2019. הוא נערך לפני הודעתו של משה (בוגי) יעלון על הקמת מפלגה חדשה ולכן לא נסקר. מהסקר עולה כי אם הבחירות היו נערכות כיום, במצב המפלגות הנוכחי - הליכוד מתחזק והופך למפלגה הגדולה עם 32 מנדטים, ואחר כך יש עתיד עם 17.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
המבחן של גנץ וההישג של לפיד: המנצחים והמפסידים מהקדמת הבחירות
לפני או אחרי? הקדמת הבחירות מותירה בפני מנדלבליט רק אפשרויות רעות
"בלי קונצים": יעלון הכריז על הקמת מפלגה חדשה

סקר - בחירות. אתר רשמי
סקר - בחירות/אתר רשמי

מפלגת הבית היהודי מתחזקת עם 12 מנדטים, ואחריהם המחנה הציוני והרשימה המשותפת עם 11 מנדטים כל אחת. יהדות התורה ומרצ עם שמונה מנדטים לכל אחת, ישראל ביתנו וכולנו - שישה מנדטים לכל מפלגה, ובסוף הרשימה - המפלגה החדשה בראשות ח"כ אורלי לוי אבקסיס עם חמישה מנדטים וש"ס עם ארבעה.

תמונת המנדטים משתנה מעט עם כניסתו הצפויה של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ לזירה. אם גנץ יתמודד בראשות מפלגה עצמאית - הוא יזכה ב-14 מנדטים - אותם הוא לוקח בעיקר מיש עתיד ומפלגות המרכז-שמאל. לפי הסקר, הליכוד יזכה ב-31 מנדטים גם לאחר כניסתו של גנץ, ואילו יש עתיד יורדים מ-17 ל-12 מנדטים, והמחנה הציוני מ-11 ל-תשעה מנדטים, מרצ משמונה לשישה, וכולנו וישראל ביתנו יורדות משישה מנדטים לחמישה מנדטים כל אחת. גם הבית היהודי מאבדים מנדט אחד עם כניסתו של גנץ ויורדים מ-12 מנדטים ל-11.

עוד באותו נושא

המלצות 2019: ישראל הולכת לבחירות - אבל מנדלבליט הוא זה שיכריע

לכתבה המלאה
בחירות. אתר רשמי
בחירות/אתר רשמי

הסקר בחן גם את התרחיש לפיו גנץ ולפיד יחברו לריצה משותפת. מהתרחיש עולה כי חבירה של השניים לא מוסיפה ערך אלקטורלי לעומת ריצה בנפרד, אך עשויה לייצר מפלגה שמתקרבת לליכוד בגודלה. לפי הסקר, הליכוד עדיין יוביל עם 31 מנדטים, ומפלגה משותפת של לפיד וגנץ - 26 מנדטים. המחנה הציוני בתרחיש כזה יורד לתשעה מנדטים. הבית היהודי והרשימה המשותפת עם 11 מנדטים כל אחת, יהדות התורה - שבעה, מרצ - שישה, ישראל ביתנו, כולנו והמפלגה של אורלי לוי אבקסיס עם חמישה מנדטים, וש"ס עם ארבעה מנדטים.

סקר - בחירות. אתר רשמי
סקר - בחירות/אתר רשמי

נתניהו גם מוביל בגדול על גנץ, לפיד, וגבאי בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה: מהסקר עולה כי הוא נהנה מ40% תמיכה לעומת 12% של גנץ, 9% של לפיד, ו-6% גבאי. 22% השיבו שאף אחד מהם אינו מתאים לראשות הממשלה. עוד עולה מהסקר כי מרבית הציבור הישראלי תומך בהחלטה להקדים את הבחירות. 53% מהמשיבים אמרו כי הם תומכים בהחלטה, ורק 34% אמרו שלא, עוד 13% השיבו לא יודע. מצביעי רוב המפלגות תומכים בהקדמת הבחירות למעט מצביעי ש"ס (69% מתנגדים) הבית היהודי (58% מתנגדים) ומצביעי יהדות התורה (44% מתנגדים ו-31% לא יודעים).

סקר - בחירות. אתר רשמי
סקר - בחירות/אתר רשמי
סקר - בחירות. אתר רשמי
סקר - בחירות/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully