וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונה רמון הלכה לעולמה בגיל 54 לאחר מאבק במחלה קשה

רונה רמון ששכלה את בעלה האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן, ואת בנה אסף במהלך תאונת אימונים, הלכה לעולמה בתום מאבק ממושך במחלה קשה. בשנים האחרונות הקדישה את חייה לפעילות ציבורית והיוותה השראה עבור רבים. ריבלין: "אילן ואסף נגעו בשמיים, היא נגעה לנו בלב"

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

רונה רמון הלכה היום לעולמה בגיל 54 לאחר מאבק ממושך במחלה קשה. רמון הייתה אלמנתו של האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון, שנספה באסון מעבורת החלל קולומביה, ואמו של אסף, שהמשיך בדרכו של אביו בחיל האוויר ונהרג בתאונת אימונים. היא הותירה אחריה שלושה ילדים - טל, יפתח ונועה.

בשנים האחרונות, לצד ההתמודדות עם מות בעלה ובנה, עסקה רמון בפעילות ציבורית חינוכית. בין השאר, היא הקימה את "קרן רמון" השואפת להקנות לצעירים "מצוינות אקדמית, מנהיגות חברתית ותעוזה פורצת דרך". היא נולדה ב-1964 בקריית אונו, ואת בעלה אילן הכירה במסיבת יום הולדת של חברה. השניים נישאו ב-1986 ונולדו להם ארבעה ילדים. בשנת 1998 עברה המשפחה ליוסטון, כחלק מההכנות לטיסת מעבורת החלל קולומביה, בה נספה בעלה.

עוד בוואלה! NEWS:
לוחם בודד בנקודת תורפה ביטחונית: תחקיר הפיגוע בבית-אל
עד מדינה גויס והרשת נחשפה: קו הברחות הקוקאין במטוסי אל על
לא אלוהים, מפלצת: הילר בברזיל תקף מינית יותר מ-300 נשים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
1964 - 2018. רונה רמון/מערכת וואלה!, צילום מסך

התמודדותה של רמון עם המשברים שחוותה בחייה, הפכה אותה לדמות מוערכת בציבור בישראל, וכמקור להשראה. היא זכתה לתארי הוקרה שונים ובחגיגות יום העצמאות ה-68 למדינת ישראל, השיאה רמון משואה בטקס השנתי בהר הרצל.

את המשואה הדליקה לכבודם של "אילן ואסף שמהווים נר ומגדלור להגשמת חזוני, לכבודם של טייסי חיל האוויר לדורותיהם המגנים עלינו ממעל, לכבודם של אנשי החלל הפורצים גבולות למען האנושות, לכבוד ילדיי וכל הצעירים שגדלים מתוך אמונה באדם, אהבת המדינה ותקווה לשלום ולכבוד המשפחות השכולות, לכבוד העושים למרות הכאב ויוצרים מתוך החושך".

רן לבנה מנכ"ל קרן רמון, שאותה ייסדה רונה, אמר כי "רונה לעולם לא חדלה ממאמציה להשפיע לטובה על החברה הישראלית ולהיות משמעותית עבור הסובבים אותה. היא הייתה אישה מעוררת השראה שעזבה אותנו ביודעה שהמורשת שלה, של בנה ושל בעלה תישאר נוכחת בעשייה החינוכית הרחבה לה הייתה שותפה". עוד הוסיף לבנה כי "אנחנו כבר מתגעגעים לנוכחות המחבקת שלה".

עוד באותו נושא

"עובדה שחלומות מתגשמים": רונה רמון חנכה את שדה התעופה בדרום

לכתבה המלאה
אילן ואסף רמון. באדיבות קרן רמון, אתר רשמי
אילן ואסף רמון/אתר רשמי, באדיבות קרן רמון

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר כי "רונה רמון הלכה מאיתנו, כפי שחיה בינינו - אצילית, זכה, מלאת אמונה. אילן ואסף נגעו בשמים, ורונה נגעה לנו בלב. ועכשיו רונה אהובה, 'מלאכי ציפורים מעלייך, מלווים את צעדייך'. לא נשכח איך בנית מתוך החורבן, נטעת משמעות בכאב האינסופי, מילאת ביצירה את החסרון שלא יוכל להמנות".

"נמשיך ונרבה מאורך, האור שהפצת 'לכבוד העושים למרות הכאב, והיוצרים מתוך החושך. נרים מבטנו למרומים ונחפש אחריכם, שלושה כוכבים זוהרים'", חתם הנשיא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה הביעו צער עמוק על פטירתה. בסרטון שפרסם אמר נתניהו כי "רונה רמון נכנסה ללב של כולנו, כי הסיפור שלה ושל משפחתה הוא סיפור של טרגדיה נוראה ושל גבורה נשגבת". הוא אמר כי מותם של בעלה ובנה היו "טרגדיה במונחים תנ"כיים ממש, אבל רונה לא נשברה, היא זקפה את גווה, המשיכה ליצור, המשיכה לתרום, המשיכה לתת לחברה הישראלית, למדינה שלנו. לכן היא נכנסה ללב של כולנו ושם היא ומשפחתה המופלאה יישארו לעד".

אסף ורונה רמון סמוך לארון של אילן רמון. רויטרס
רונה ואסף רמון סמוך לארונו של אילן רמון/רויטרס

ראש האופוזיציה ציפי לבני ספדה לה: "נשבר לנו הלב איתה ונקרע לנו היום הלב עליה. רונה רמון, אישיות יוצאת דופן שנגעה בכולנו באופן העמוק ביותר, ברגעים הקשים ביותר - האישיים והלאומיים. לנצח תיזכר יחד עם הגיבורים שלה ושלנו, אילן ואסף, בלב האומה. נמשיך במפעל חייה לחנך למנהיגות עם ערכים. מחבקים היום את טל, יפתח ונועה. יהי זכרה ברוך".

שר המדע אופיר אקוניס אמר כי "איבדנו אישה גיבורה ואצילת נפש" שפועלה להנצחת בעלה ובנה היה מרהיב. "לעולם את אנצור בליבי את הפגישה שבה ביקשתי את רשותה לקרוא מלגות על שם בנה אסף והדמעות שבעיניה פילחו את ליבי לנצח. נזכור וננציח את רונה, אישה יוצאת דופן בעוצמותיה, בכל דרך שבידינו", אמר אקוניס.

שר החינוך נפתלי בנט אמר כי "עצב כבד יורד על עם ישראל". "כמה אהבה, ציונות, מסירות ותרומה ישנם באישה זו ובמשפחה זו. ‬רונה היוותה דוגמא ומופת לעשייה ונתינה, דווקא מתוך משבר", הוסיף בנט. "על אף שאיבדה שניים מהיקרים לה מכל, האסטרונאוט אילן רמון ובנם אסף, טייס מצטיין, היא בחרה בחיים והקדישה את חייה לעשייה למען החברה. רונה תחסר בלב כולנו. צוואתה היא אופטימיות ונתינה".

(עדכון ראשון: 17:10)

רונה רמון במצפה אילן, 4 בספטמבר 2018. יואב איתיאל
רונה רמון במצפה אילן/יואב איתיאל
רונה רמון עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
רונה רמון עם הנשיא ריבלין בטקס חנוכת מבנה הקבע של "בית אסף", למכינה הקדם צבאית "אחד משלנו", המנציחה את אסף רמון/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח
רונה רמון בכנס לחינוך וחלל. באדיבות קרן רמון, אתר רשמי
רונה רמון בכנס לחינוך וחלל/אתר רשמי, באדיבות קרן רמון
רונה רמון ובנה אסף רמון. באדיבות קרן רמון, אתר רשמי
רונה רמון עם בנה אסף/אתר רשמי, באדיבות קרן רמון
רונה רמון עם שמעון פרס. באדיבות קרן רמון, אתר רשמי
רונה רמון עם שמעון פרס/אתר רשמי, באדיבות קרן רמון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully