וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נוסעים על 200 קמ"ש, הופכים למטוס": הקלטת הנחיות הרב ברלנד לחסידיו

10.12.2018 / 8:50

שבוע לאחר הגשת כתבי אישום נגד שלושה מחסידיו לאחר שביצעו עבירות תנועה חמורות, בהקלטות שהגיעו לידי וואלה! NEWS נחשף כיצד ברלנד עודד את חסידיו לדהור עם רכביהם בכבישים במהירות מופרזת תוך סיכון חיי אדם. "אומרים לשוטרים 'אנחנו שובו בנים', ונוסעים הלאה". בלעדי

עריכה: יוסי אלטר

הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים', עודד את חסידיו לדהור עם רכביהם בכבישים במהירות מופרזת תוך סיכון חיי אדם - כך עולה מהקלטות שהגיעו לידי וואלה! NEWS. ההקלטות מתפרסמות לאחר שבשבוע שעבר הוגשו כתבי אישום חמורים נגד שלושה נהגים מחסידיו שרדפו בנסיעה אחר רכבו של ברלנד בכביש 90 ותועדו מבצעים עשרות עבירות תנועה בנסיעה בודדת.

"אתם נוסעים על 200 קמ"ש", אמר הרב שהורשע בעבירות מין בנשות קהילתו באותה הקלטה. "כשאתם נוסעים לקברי צדיקים - זה כבר נהיה מטוס, אז במקום 400, נוסעים על מאתיים". ברלנד בשלב הזה מסביר לחסידיו כי המהירות שבה הוא מבקש מהם לנהוג היא לפנים משורת הדין. "זה לא שבמקום מאה, נוסעים על מאתיים אלא במקום 400 או 1000 קמ"ש, נוסעים על מאתיים. במטוס מותר לנסוע אלף, אלפיים, אז אנחנו כבר נהפכים למטוסים. מגיעים לעמוקה, מגיעים לרבינו - כל הרכבים נהפכים לכלי טיס, כמו מטוסים".

בהמשך הרב נשמע בהקלטה אומר לחסידיו לנהוג בזהירות "כדי שלא יהיו התנגשויות של מטוס במטוס" וממשיך להבהיר כי בשביל זה המהירות צריכה להיות של 200 קמ"ש" ולא על 400 ולא על 1000", כלשונו. בהמשך אותה הקלטה מבהיר ברלנד כי הנסיעה המופרזת ב-200 קמ"ש היא על פי החוק. "עד אז אנחנו עוד שומרי חוק למהדרין מן המהדרין מן המהדרין".

לקריאה נוספת בנושא:
רודפים אחרי הרב: חסידי ברלנד תועדו מסכנים את חייהם בכביש ראשי בי-ם
רבנים במתקפה נגד ברלנד: "רשע מרושע; צריך להתרחק ממנו". האזינו
מאות הגיעו להרצאת הרב ברלנד בנהריה; מפגינים מחו מחוץ לבית הכנסת

חסידי ברלנד חוצים פס הפרצה רצוף בכביש 90. צילום מסך, דוברות משטרת ישראל
חסידי הרב ברלנד חוצים קו הפרדה רצוף/דוברות משטרת ישראל, צילום מסך

בהקלטה אחרת נשמע הרב אומר לתלמידיו: "אנחנו נוסעים על 200, 300 קמ"ש, ואומרים (לשוטרים) 'אנחנו שובו בנים' ואפשר לנסוע הלאה". בהמשך השיחה אומר ברלנד כי יש מקרים שהמשטרה עוצרת "על עקיפה, על משהו, או אין רישיון. ברגע שאומרים 'אנחנו שובו בנים', ישר אומרים: 'תסעו הלאה'".

בסוף ההקלטה אומר ברלנד כי צריך לעשות "הסכם עם המדינה" כדי שלא יתפסו את החסידים על הכביש. לדבריו, "אני אביא לך מאה רכבים, תתן לכל אחד רפורט (דוח) בחמש דקות, ותגמור את כל העבודה. נדאג כל יום למאה רכבים, לא משנה, אני אשלם להם את זה אחר כך".

מטעמו של הרב ברלנד נמסר בתגובה: "כל בר דעת מבין שלא רק שהרב לא נשמע מעודד אלא ההיפך הוא מוכיח את תלמידיו בסגנון הידוע והייחודי שלו. זו לא הפעם הראשונה ולא השניה שמתנגדי הרב מנסים לסלף את דבריו בתקווה שאולי קוראים שלא מכירים את אופי סגנון הרב ייפלו בפח. אולם, לשמחתנו הציבור יותר פיקח, לא מתרגש ומבין היטב את מליצותיו של הרב". עוד הוסיפו: "גם בנסיעה הספציפית הזאת לאילת הופצו הודעות ברורות בשם הרב בתחילת הנסיעה לנסוע לאט ובזהירות".

עוד באותו נושא

200 קמ"ש בכביש 90: חסידיו של הרב ברלנד תועדו בנהיגה פרועה

לכתבה המלאה
הרב אליעזר ברלנד, דיון בערעור בנוגע להמשך מעצרו. בית המשפט המחוזי ירושלים. 1 באוגוסט 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
"במקום 400, נוסעים על 200", הרב ברלנד/תצפית TPS, הלל מאיר

מעצרם של שלושת החשודים שתועדו על ידי המשטרה מבצעים עבירות חמורות בכביש 90 הוארך עד להחלטה אחרת. זאת לאחר שנעצרו במסגרת פעילות מיוחדת של מחוז ירושלים במשטרת ישראל שבמהלכה תיעדו הצוותים את השיירה של הרב ברלנד בה היו שלושה רכבים שעשו את דרכם מכיוון אילת לירושלים. לאורך הנסיעה שנמשכה מאות קילומטרים תועדו השלושה מבצעים מעל 26 עבירות שכללו נהיגה במהירות מופרזת של 244 קמ"ש, וביצוע עקיפות מסוכנות תוך חציית קו הפרדה רצוף במהירות של כ-200 קמ"ש. כתוצאה מהעקיפות הרכבים בנתיב הנגדי נאלצו לעיתים לסטות לשוליים כדי להימנע מתאונה חזיתית.

המקרים שבהם חסידי הרב ברלנד נוהגים במהירות מופרזת הם לא בודדים והמרדפים הפכו מזמן לתופעה. חלק מתלמידיו של הרב הסבירו כי הם עושים זאת מתוך שאיפה "להיות הכי קרובים לרב בדרכו למשימות רוחניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully