וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג הזרם החרדי-לאומי נגד הלהט"ב: "מוחקים את המושג משפחה"

9.12.2018 / 10:29

לוואלה! NEWS הגיעו דברים חריפים שאמר הרב צבי טאו, נשיא ישיבת "הר המור" בירושלים, בשיעורו שהעביר לתלמידיו בשבוע שעבר נגד המשפחות החד-מיניות, ברקע מחאת הפונדקאות. "מוחקים את התוכן הפנימי, האמיתי והערכי של תורת חיים עם טריקים פסיכולוגיים", אמר

עריכה: יאיר דניאל

הרב צבי טאו, מבכירי הרבנים החרד"ליים ונשיא ישיבת "הר המור" בירושלים, תוקף את המשפחות החד-מיניות. לוואלה! NEWS נודע כי במהלך שיעור שהעביר לתלמידיו בשבוע שעבר אמר כי "הכול נשחת. עושים את זה בדרך של טריקים פסיכולוגיים וניווט של דעת הקהל - הכול בשביל למחוק את התוכן הפנימי, האמיתי והערכי של תורת חיים. הכול מכוון נגד זה".

טאו, בן 81, מנהיג את הזרם החרדי-לאומי בציונות הדתית, ונחשב משפיע על אלפי תלמידים. הוא נמנע מהתבטאויות פוליטיות, ואינו קורא במפורש למי להצביע בבחירות לכנסת או לרשויות המקומיות. עם זאת, באורח נדיר, הוא השתתף בהפגנות שהתקיימו בשנים האחרונות נגד מצעד הגאווה בירושלים.

"ילדים אפשר בפונדקאות", אמר הרב לתלמידיו. "להזמין אותם בכמות איך שאתה רוצה, לחלק אותם בכמות איך שאתה רוצה, לאנשים שבכלל אין להם שום קשר עם הילדים האלה וכאילו אפשר לתכנת הכול. אדם הוא כמו מכונה והתוך הפנימי הוא בכלל לא בחשבון". הרב האשים בדבריו כי "התרבות הזאת שפורצת אלינו" באה בגיבוי משרדי ממשלה כמו משרד החינוך, משפטים והביטחון במטרה אחת "לשנות את הצביון הדתי של המדינה".

הרב ישראל צבי טאו והרב יגאל לוינשטיין בהפגנה נגד מצעד הגאווה בירושלים, 2 באוגוסט 2018. יקי אדמקר, מערכת וואלה! NEWS
מלחמה בתוכנו. הרב טאו/מערכת וואלה! NEWS, יקי אדמקר

טאו ערך השוואה בין המלחמה עם היוונים למה שהגדיר "מלחמה בתוכנו". לדבריו, "מלחמת תרבות מתנהלת יום יום ורגע רגע בתוכנו. זה מתחיל כבר בחינוך לקטנים. אפילו בגן ילדים צריכים להראות תמונות וזה שמשפחה זה לא דווקא אבא ואמא, שלא צריך אבא ואמא, שזה בטל ומבוטל. שני גברים, שתי נשים, או שלוש נשים ואיש אחד, או שלושה גברים ואישה אחת, הכול מפורסם ומופגן בעיתונות".

הרב העריך בפני תלמידיו כי "בעוד עשר שנים או עשרים שנה לא ייזכר יותר המושג משפחה. זה מושג מיושן. זה היה. זה פרימיטיבי. מי שחושב ככה, זה מלחמה שהיא לא הייתה עם יוון לפני. זה מלחמה עכשיו שצריך להכריע אותה עכשיו פה. זה מלחמת תרבות שאנחנו נמצאים בעיצומה. ומעלימים את זה מאנשים. זה הכול נעשה בסתר. זו קונספירציה ממש. מאחורי הקלעים, וכאילו מבלי, לא יודעים מאיפה זה בא. יש פה מתכננים עם אג'נדה, אתה לא רואה אותם ולא פוגש אותם, וזה מצב תרבותי קשה".

מחאת הפונדקאות לאבות יחידנים צברה תאוצה בשנה האחרונה בעקבות הבטחתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקדם אפשרות זו בכנסת הנוכחית. עם זאת, בדיון שנערך במליאה, נתניהו חזר בו מההבטחה ואמר לחברי האופוזיציה כי הוא תומך עקרונית בהליך פונדקאות כזה אך אין לכך את הרוב הנדרש בקואליציה, זאת למרות שיש לכך רוב עם חברי האופוזיציה שמרביתם תומכים בהליך זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully