וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף התנגדות שקד: המשנה ליועמ"ש זילבר הגיעה לדיון בכנסת

3.12.2018 / 10:40

אחרי בקשתה מהיועמ"ש למנוע מזילבר להופיע בוועדות הכנסת, הודיעה שקד כי בכוונתה להגיע בעצמה לדיון בוועדת הכלכלה. למרות זאת, זילבר הופיעה בוועדה ושקד עזבה את הדיון כשהחלה לדבר. שקד: "אביע את עמדת היועמ"ש בדיון"; מנדלבליט: "זילבר מייצגת אותי"

רוני כנפו

למרות בקשתה של שרת המשפטים איילת שקד, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד דינה זילבר הגיעה היום (שני) לדיון בוועדת הכלכלה בכנסת בראשות ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) בנושא הסכם החלב שאותו ליוותה. זילבר הייתה אמורה להגיע לדיון לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיע במקומה לדיון בוועדה לביקורת המדינה, אך השרה שקד הודיעה שתחליף אותה.

כחלק מהחלטתו הנחה מנדלבליט כי המשנה תייצג אותו בדיון בוועדת הכלכלה, כאשר זילבר ריכזה את הטיפול המשפטי בהסכם החלב בתקופה האחרונה. עם זאת, שרת המשפטים איילת שקד הודיעה כי בכוונתה להגיע לדיון בעצמה - במקומה של זילבר. לבסוף השתיים התייצבו היום בדיון זו לצד זו.

שרת המשפטים אמרה היום בדיון כי "לעצם נוכחותי כאן בוועדה. אמרתי כבר בעבר שהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה לא תייצג את משרד המשפטים במושב הקרוב. אחרי הדברים שהיא נשאה בוועדת החינוך, אין לי אמון שהיא תמשיך לייצג את המשרד שלי. אני אוהבת להגיע לכנסת. בשבילי זה לא עול אלא זכות ואשמח להמשיך ולעשות זאת". לאחר דבריה, השרה שקד יצאה מהחדר וזילבר קיבלה את זכות הדיבור.

לקריאה נוספת:
היועמ"ש שלח מכתב נזיפה לזילבר: "רואה את התבטאותך בחומרה"
היועמ"ש נגד שקד: ההחלטה היא שלי - איני מקבל את תפיסתך
שקד למנדלבליט: המשנה ליועמ"ש תפסיק לייצג את משרד המשפטים

דינה זילבר במהלך דיון בועדת הכלכלה על הסכם החלב 2 בדצמבר 2018. מערכת וואלה!
זילבר בדיון בוועדת הכלכלה, היום/מערכת וואלה!

מנדלבליט הודיע אתמול ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), כי הוא ישתתף בעצמו בדיון שמתקיים היום במקומה של זילבר. בתגובה מסרה יחימוביץ': "צר לי שזילבר לא תגיע לדיון, אך החלטת היועמ"ש לגיטימית". עוד הוסיפה יו"ר הוועדה כי מנדלבליט אמר לה מפורשות שזילבר תופיע בוועדות הכנסת השונות כבר השבוע, ולכן סברה כי איומיה של שקד לא נשאו פרי.

שאלת ייצוגו של היועץ המשפטי לממשלה עלתה בשני הדיונים המקבילים. בדיון בוועדת הכלכלה, הבהירה השרה שקד כי היא זו שתציג את עמדת היועץ המשפטי לממשלה. "שוחחתי עם היועץ ואני אביע את עמדתו", אמרה בדיון. מנגד, בדיון בוועדה לביקורת המדינה, אמר מנדלבליט כי מבחינתו, זילבר היא נציגתו בדיון המקביל. כשיו"ר הוועדה יחימוביץ' הקשתה ושאלה "אם זילבר תאמר את דברה, היא תייצג את עמדת המשרד?", השיב מנדלבליט: "היא תייצג את העמדה שלי, היא נמצאת שם בגללי, אני שלחתי אותה. היא לא באה מטעם עצמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אביחי מ?נדלבליט קצין משטרה בדרגת ניצב המכהן כמפקד יחידת להב 433 במהלך טקס הפרידה שנערך עבור מני יצחקי בבית שמש 6 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
הגיע לדיון במקום זילבר. מנדלבליט/ראובן קסטרו

יו"ר הכנסת אדלשטיין שלח הבוקר מכתב לראשי הוועדות בכנסת בו צידד בעמדתה של שקד במאבק על ייצוג עמדת היועמ"ש בפני ועדות הכנסת. "לא נוכל בושם פנים ואופן להשלים עם מציאות שבה משרד ממשלתי מדבר בכמה קולות בוועדות הכנסת או כזו בה הדרג הפקידותי משמיע דעות מנוגדות לעמדה שקבע הדרג הנבחר", כתב.

הסערה סביב עו"ד זילבר החלה לפני כחודש, כשבמהלך דיון בוועדת החינוך התרבות והספורט של הכנסת תקפה את חוק הנאמנות בתרבות ואמרה כי "הארץ שינתה את פניה". לדבריה, "הימים אינם פשוטים והם מביאים איתם לא רק חוקים חדשים אלא גם מילים חדשות: משילות, נאמנות והתגברות. זהו שיח לעומתי פוצע, מצלק, מסמן ומתייג - מי לנו, מי לצרינו, ואם יש מי שנאמן אז יש מי שבוגד, גיס חמישי. הבו לנו יועמ"שים צייתנים, אמנים מסורסים, תקשורת מרוסנת, עם ממושמע, מחונך, שחשיבתו אחידה".

דבריה גררו ביקורת חריפה, ובעקבותיה היא ננזפה על ידי מנדלבליט שכתב לה: "החלטתי להעיר לך בגין ההתבטאות האמורה, אותה אני רואה בחומרה, שכן זו חרגה לעמדתי באופן ממשי ממרחב ההתבטאות המקובל והראוי ליועץ משפטי בשירות הציבורי. אני מצפה ממך לנהוג בשיקול דעת להבא ולהימנע מהתבטאויות דומות".

איילת שקד ודינה זילבר במהלך דיון בכנסת 3 בדצמבר 2018. מערכת וואלה!
שקד וזילבר בדיון בוועדת הכלכלה, הבוקר/מערכת וואלה!

לאחר דבריה של זילבר בוועדת החינוך, שלחה שקד מכתב חריף למנדלבליט, בו דרשה כי זילבר תפסיק לייצג את משרד המשפטים בדיונים בממשלה ובכנסת ובכל פורום ציבורי. היועמ"ש השיב כי הסמכות לקבוע מי ייצג את עמדת היועמ"ש היא שלו, אך כי בכוונתו לברר את הדברים עם זילבר.

"המשנה ליועמ"ש דינה זילבר פעלה בחוסק סמכות בהתבטאויותיה הפוליטיות", כתבה השרה. "לפי חוק יסוד הכנסת, הסמכות על בחירת נציגי הממשלה בוועדות הכנסת נתונה לשר הממונה, ולו בלבד. לפיכך, ונוכח הנזיפה של היועמ"ש בעו"ד זילבר, לא אאפשר את הופעתה בוועדות הכנסת במושב הקרוב".

מלבד הנזיפה בזילבר, התייחס מנדלבליט במכתבו גם למתקפה מצד השרה שקד ולתשובתו. "למרבה הצער", כתב, "ההתבטאות האמורה שימשה כמנוף לניסיונות לערער את העצמאות המקצועית הנתונה לנו ואת זהותנו הא-פוליטית ובכך לפגוע בלגיטימציה של עבודתנו. האירוע שהתרחש בוועדת החינוך הפך בכך מסוגיה נקודתית לזירת מאבק נוספת על תפקידו של הייעוץ המשפטי לממשלה ועל מעמדו. בהקשר הזה, הבהרתי מיד לאחר האירוע ואני שב ומבהיר כעת, כי העצמאות המקצועית של הייעוץ המשפטי לממשלה תישמר ללא סייג. בעניין זה, עמדתי היא כי אין לאפשר התערבות חיצונית בזהות הגורמים שמייצגים אותי, וכי אין לאפשר התערבות בתכנים של העמדות המשפטיות המוצגות מטעמי, המגובשות לאחר שקילת כלל העמדות המוצגות בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully