וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסף גרניט: "צובט לי בלב כשמסעדות שניסיתי לשפר נסגרו בסוף"

אמנון גולדמן

4.12.2018 / 0:00

מרגיש יותר בנוח במטבח מאשר בטלוויזיה, מדבר על הרגע שבו התרכך ונהנה מאהבת הקהל. לפני עליית העונה הרביעית של "מהפכה במטבח" (רשת 13), אסף גרניט מספר על המסעדות שליווה ונכשלו: "לא הפנימו את השינוי שהן צריכות לעשות. זה מאכזב אותי כי אני נקשר לאנשים". ריאיון

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: נועה לוי

(בסרטון למעלה: הריאיון המלא עם אסף גרניט)

כשאסף גרניט היה שף מתחיל הוא התפוצץ כשמישהו אמר לו מילת ביקורת. "הייתי גרוע מאוד בלקבל ביקורת", הוא נזכר. "הייתי מאוד קוצני. חשבתי שאני יודע הכי טוב ולא הייתי מוכן לקבל ביקורת". חלפו השנים והשף הכי מפורסם בטלוויזיה התרכך: "לאט לאט אני הולך ומשתפר. אני חושב שהדבר שהכי שיפר אותי בלדעת לקבל ביקורת זה להיות אבא. יש לי ילד בן 5 שלא סופר אותי. לא מעניין אותו שאני שף, שאני צועק על אנשים, שאני קשוח. הוא רוצה משהו, הוא יודע לבקש אותו ואם הוא לא מקבל אותו, הוא מעביר ביקורת".

הערב (רשת 13) תעלה העונה הרביעית של אחת התכניות הכי כיפיות על מסך הטלוויזיה, "מהפכה במטבח", שבה השף גרניט יבקר במסעדות כושלות וינסה להשיבן אל דרך המלך". בריאיון לוואלה! תרבות מספר גרניט שגם העונה הוא ימשיך להיות קשוח ורך גם יחד: "נראה לי שכמו שהעונה מגוונת במקומות שאנחנו הולכים אליהם, היא גם מגוונת בתגובות שלי. אני לא מיקי מאוס. אני עדיין בן אדם, לעיתים עצבני ואגרסיבי, ואני חושב שזה נשמר לצד אולי טיפה התרככות".

היו מסעדות שליווית בעונות קודמות שלא הצליחו?

"יש אחוז של מסעדות שלא מצליחות, בעיקר בגלל שהן לא מפנימות את השינוי שהן צריכות לעשות. הן לא הבינו את השינוי הרגשי, הניהולי, את לקיחת האחריות. לא תמיד יש לי מספיק זמן ללמד אותן את זה. מאכזב לשמוע שמסעדה שהייתי בה נסגרת. אני הרבה פעמים נקשר לאנשים באופן אישי ומאוד חשוב לי שהם יצליחו כי לרוב אני מגיע לאנשים בסיטואציה מאוד לא קלה בחיים שלהם וזה צובט בלב".

אסף גרניט מהפכה במטבח. אבי כהן
אסף גרניט/אבי כהן

בעונה הקודמת אמרו עליך לא פעם שאתה נכנס לנעליים של הפסיכולוג, שאתה סופר נני, שאתה מתעסק בבעיות הבין-אישיות במקום להתעסק במסעדה עצמה.

"אולי זו הזדמנות לצאת בפנייה נרגשת לראשי קשת בואו נחזיר את סופר נני. יש לי המון זמן פנוי, בואו נצלם עוד תכנית. בוא נשלב בין סופר נני לאסף גרניט - סופר גרניט, נני גרניט".

איפה אתה מרגיש יותר בבית - באולפן או כשאתה יוצא לשטח למסעדה?

"ברור שבמטבח. גם כשאתה עושה כמה עונות של טלוויזיה ואתה רגיל להיות מול מצלמה, זה עדיין קשה, זה עדיין מלחיץ. אולי היום יותר נוח לי אבל אני לא דג במים כמו שאני במטבח".

מה החשיפה הזו עושה?

"אני נהנה מזה. כיף לי לקבל פידבקים ברחוב, כיף לי שאנשים מעריכים מה שאני עושה ורוצים או להגיד שהם אוהבים או להצטלם, וגם אם לאנשים יש ביקורת - זה גם נחמד לי. ברמה המקצועית זה נחמד כי אתה מבין שיש לך השפעה על המון אנשים. אתה מבין שיש הרבה מאוד אנשים שהיום נכנסים לבשל במטבח, לוקחים את המקצוע הזה ברצינות בגלל שהם ראו אותך בטלוויזיה. זה מספק מאוד".

(בסרטון למעלה: הריאיון המלא עם אסף גרניט)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully