וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכפוף לשימוע: ענבל אור תועמד לדין על עבירות מס ומרמה

25.11.2018 / 14:32

מכתבי שימוע שהועברו ליזמית הנדל"ן ולחברות שהיו בשליטתה, העלו חשדות לעברות מרמה ומס, וכן מקרים רבים של ניצול פושע של חוק המע"מ, מס הכנסה וחוק הגנת הצרכן. כמו כן נשלחו מכתבי שמועי לשני עובדים נוספים בקבוצת החברות

עריכת וידאו: ניר חן

הפרקליטות הודיעה היום (ראשון) ליזמית ענבל אור ולחברות שהיו בשליטתה כי הוחלט להעמידן לדין, בכפוף לשימוע. מכתבי השימוע כוללים חשדות לביצוע עבירות על חוק המע"מ, פקודת מס הכנסה, עבירות מרמה בנסיבות מחמירות כלפי לקוחות וכלפי מנהל סניף בנק וכן עבירות על חוק הגנת הצרכן. כמו כן נשלחו מכתבי שימוע לשני עובדים נוספים בקבוצת החברות.

מכתבי השימוע מתייחסים לתקופה שבין 2016-2008, אז פעלה אור בשוק הנדל"ן והמגורים בישראל באמצעות קבוצת חברות בשליטתה ובניהולה. אור חשודה בעבירות מרמה כלפי לקוחות באחד הפרויקטים שבהם ארגנה קבוצת רכישה. באותו מקרה, אור פנתה למספר לקוחות בפרויקט, שהעבירו צ'קים לפקודת הנאמן בפרויקט לצורך רכישת הקרקע עליו יקום,. על פי החשד, ביקשה מהם אור לבצע העברות בנקאיות לחשבון חברה בשליטתה במקום חלק מהצ'קים שמסרו, וזאת תוך הצגת מצגים כוזבים שונים וללא יידוע הנאמן.

ענבל אור בדיוון בעניינה בבית המשפט בתל אביב 23 ביולי 2017. גנה ירקצי, מערכת וואלה!
תועמד לדין בכפוף לשימוע. ענבל אור/מערכת וואלה!, גנה ירקצי

כתוצאה מכך, קיבלה אור לחשבון החברה בשליטתה סכום של כשני מיליון שקלים. כתוצאה מהתנהלותה של אור, לא היה בחשבון הנאמנות די כסף עבור תשלום לבעלי הקרקע וכלל חברי קבוצת הרכישה נאלצו לשלם תשלומים נוספים מעבר לסכומים אליהם התחייבו מראש.

בנוסף נטען במכתבי השימוע כי אור לא הוציאה חשבוניות ולא דיווחה למנהל מע"מ על חלק מהעסקאות שביצעה ב-11 פרויקטים למגורים בהם ארגנה קבוצות רכישה באמצעות חברות בשליטתה. סכום העסקאות הכולל שבגינו לא הוציאה אור חשבוניות ולא דיווחה למנהל המכס והמע"מ הגיע לכ-150 מיליון שקלים. בנוסף, אור חשודה כי לא הוציאה חשבוניות ולא דיווחה למנהל המכס והמע"מ על עסקאות שביצעה כעוסקת עצמאית בתחום הנדל"ן, עת נרשמו על שמה זכויות בפרויקטים למגורים ששיווקה, וזאת בסכום של כתשעה מיליון שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ענבל אור בדיוון בעניינה בבית המשפט בתל אביב 23 ביולי 2017. אבי כהן, מערכת וואלה!
ענבל אור בדיוון בעניינה בבית המשפט בתל אביב 23 ביולי 2017/מערכת וואלה!, אבי כהן

אור חשודה גם שביקשה ממנהל סניף בנק המזרחי לכבד צ'קים שמסרה חברה בשליטתה, למרות חריגה ממסגרת האשראי בחשבון החברה. על מנת לשכנע את מנהל הסניף לכבד את בקשתה, הציגה בפניו אור מסמך שנחזה להיות מסמך בנקאי אותו זייפה באמצעות עובדיה, ש לימד לכאורה שבחשבונה הפרטי קיימת יתרה עו"ש של עשרות מיליוני שקלים. בעקבות המרמה מנהל הסניף נעתר לבקשתה אולם הצ'ק שנתנה לכיסוי חריגת האשראי חזר בהמשך.

בנוסף, אור חשודה בעבירות על פי חוק המע"מ ופקודת מס הכנסה בגין רכישות פרטיות של מוצרים לצרכיה הפרטיים כגון ביגוד, תיקים, תכשיטים ועוד, בסכום של כ-900,000 ש"ח. אור רשמה הוצאות אלה באופן כוזב בספרי חברה בשליטתה לצרכי התחמקות מתשלום מס הכנסה ומע"מ.

"הפרסומים הסתירו את הכוונה האמיתית"

חשדות אחרים מתייחסים להפרות לפי חוק הגנת הצרכן ובהן הטעיות, אחריות מנהל ואי התייצבות בפני חוקרי הרשות. ההטעיות נעשו כאשר פורסמו במגוון רחב של פרסומים הזמנה לציבור הצרכנים לרכוש דירה בשבעה פרויקטים שונים תוך שימוש בסיסמאות כגון: "דירה במחיר שישאיר אותך במרכז"; "הצטרפו להצלחה החל מ- 1,480,000 אלף שקלים, ויש לך דירה בתל אביב עליה לקרקע דצמבר 2015. משלמים 35% והיתרה באכלוס"; "כל הדירות בשלב א' אזלו! מכירת שלב ב' בעיצומה! לאור הצלחת הפרויקט המבצע ממשיך ל-48 שעות אחרונות בלבד!"; ועוד. לטענת הפרקליטות, בפרסומים הוסתר כי הכוונה הייתה לאגד קבוצות רכישה ולא למכור דירות ובכך בוצעו הטעיות כלפי הצרכנים בניגוד לחוק הגנת הצרכן.

בפרקליטות ציינו כי החקירה כללה בדיקת חשדות נוספים, שעיקרם שיווק ומכירה כפולה של דירות. לטענת הפרקליטות נמצא כי ככלל לא נעשתה מכירה כפולה של דירות, וכן לא נמצאו ראיות לביסוס עבירת מרמה.

  • עוד באותו נושא:
  • ענבל אור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully