וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומן המסע של האמריקני שנהרג על ידי השבט: "למה הילידים כה כועסים?"

22.11.2018 / 11:08

ג'ון צ'או כתב ברישומיו כי הוא רוצה "להקים את ממלכת ישו" באי המבודד שמדרום להודו, שבו שוכן שבט המסרב למגע עם העולם. בין המתנות שהביא להם: מספריים וכדור. גופתו נקברה לאורך החוף, אך ייתכן שלא תושב לעולם. "אנחנו מוחלים להם", מסרה משפחתו

סרט תיעודי על השבט באי סנטינל הצפוני

משטרת הודו וצוות מומחים מנסים לגבש תכנית להחזרת גופתו של ג'ון אלן צ'או, המיסיונר האמריקני שנהרג בחץ וקשת על ידי שבט באי סנטינל הצפוני. לפי רשויות אכיפת החוק, חברי השבט, השריד האחרון על כדור הארץ מהתקופה הפרה-נאוליתית, הרגו אותו במהלך סיור ההרפתקאות שלו.

דפנדרה פת'ק, מפקד המשטרה באיי אנדמן וניקובר, אמר כי האי, המרוחק כ-50 ק"מ מהבירה פורט בלייר, הוא מחוץ לתחום עבור מבקרים. לדבריו, נפתח תיק רצח נגד "אנשים לא ידועים" וכי הדייגים שלפי החשד ארגנו את הביקור של צ'או בן ה-26 באי שגודלו 60 קמ"ר יואשמו בעבירות אחרות.

הוא הספיק להגיע לאי פעמיים או שלוש בסירת קאנו החל מ-15 בנובמבר כדי ליצור קשר עם השבט, אבל חזר לסירת הדייגים. למחרת, הוא אמר להם שהוא לא ישוב מהאי והנחה אותם לשוב לביתם ולהעביר את כתביו לאחד ממכריו. בבוקר שאחרי, הם ראו את גופתו נגררת לאורך החוף ונקברת בחול. "זאת הייתה הרפתקה שגויה במקום מוגן ביותר", אמר מפקד המשטרה.

ג'ון צאו, מיסיונר אמריקני, שנהרג על ידי שבט מבודד באי שלחופי הודו. אתר רשמי
"אל תכעסו על הילידים אם יהרגו אותי". צ'או/אתר רשמי

גורם שהיה לו גישה ליומניו של צ'או אמר כי הוא לקח עמו מספריים, סיכות ביטחון וכדור בתור מתנות לשבט. הוא סיפר כי חלק מחברי השבט היו טובים אליו, ואילו אחרים היו תוקפניים. "הייתי כל כך נחמד אליהם, למה הם כל כך זועמים ואגרסיביים?", כתב צ'או, לפי אותו גורם. האחרון הוסיף כי צ'או כתב: "אני הולך לייסד את ממלכת ישו באי. אל תאשימו את הילידים אם איהרג".

ב-2006 הרגו אנשי השבט שני דייגים הודים שסירתם נסחפה לאי וגופותיהם מעולם לא נמצאו. מסוק של משמר החופים של הודו שנשלח להשיב את הגופות שב על עקבותיו בעקבות מטח של חצים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חברי שבט באי שלחופי הודו. אתר רשמי
חברי השבט יורים בחצים אל משלחת סיור/אתר רשמי

צ'או תואר ברשתות החברתיות כהרפתקן וחוקר. כשהשיב בבלוג תיירות על היעד הנחשק עבורו, השיב: "לחזור לאיי אנדמן וניקובר". עוד הוא כתב בבלוג: "אני מקבל את השראתי לחיים מישו". לפי הפוסטים שפרסם, הוא ביקר בהודו פעמים רבות בשנים האחרונות, כשהוא חקר והטיף בחלקים רבים בדרום המדינה.

משפחתו תיארה אותו כ"בן, אח ודוד אהוב" וכמיסיונר נוצרי, מאמן כדורגל ומטפס הרים: "הוא אהב את אלוהים, את החיים ולעזור לאלו שזקוקים לעזרה, והייתה לו רק אהבה כלפי שבט הסנטילני. אנחנו מוחלים למי שלפי הדיווחים אחראי למותו. אנחנו מבקשים לשחרר את החברים שהיו לו שם". המשפחה ביקשה שהרשויות לא יעמידו לדין את הדייגים שסייעו לצ'או להגיע לאי המבודד.

שבט באי סנטינל הצפוני, הודו, 2005. אתר רשמי
שבט באי סנטינל הצפוני, הודו, 2005/אתר רשמי

ארגונים רבים בעולם, כמו Survival International, פועלים לשימור כמה שבטים החיים באיי אנדמן במשך יותר מ-60 אלף שנה. שני השבטים הילידים - ג'רוואה וסנטינלסי - הם ציידים-לקטים, וקשר עם העולם החיצון יעמיד אותם בסכנת הידבקות במחלות. בשל הבידוד שלהם, הם ככל הנראה רגישים למחלות נפוצות כמו שפעת וחצבת.

הביקורים באי סנטינל הצפוני מוגבלים ביותר על ידי ממשלת הודו על מנת להגן על החיים של התושבים המקומיים. בשנה שעברה קבעה הממשלה כי מי שיצלם את השבטים ייענש בעד שלוש שנות מאסר. מספרם של חברי השבט נאמד בין כמה עשרות ל-150.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully