וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתורי ומרהיב: ההר שימשוך אתכם אליו בלי להתאמץ

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

20.11.2018 / 8:53

הר פוג'י הוא הציר שסביבו מגלים את נפלאות מרכז האי הונשו. מהניגוד המהמם בין טוקיו העצומה לטבע שסביב ההר ועד למסע ב"אלפים היפניים" וב"עמק הרותח" שמסתיים בחוף המערבי - הכירו את יפן שאסור לכם לפספס

הר פוג'י, יפן. ShutterStock
הר פוג'י, יפן/ShutterStock

את שמו אפשר לפרש בכמה מובנים, הפופולריים ביניהם הם "נצחי" ו"איש עשיר ומכובד", האגדה העממית מספרת שבכל פעם שהוא מתפרץ זה בגלל זעמו של הקיסר על כך שאינו יכול לממש את אהבתו לאישה יפה שנמצאת על הירח, הוא יכול להיעלם לכמה ימים ואז פתאום להופיע במלוא הדרו. אם יש סמל ליפן זהו הר פוג'י, ההר המלכותי.

במרחק כמאה קילומטרים בלבד דרומית-מערבית למטרופולין של טוקיו, הר פוג'י הוא הציר שסביבו מגלים את נפלאות מרכז האי הונשו. ביום בהיר רואים את פסגתו הצחורה והמושלמת מטוקיו ויופיו עוצר נשימה. הפארק הלאומי פוג'י נחשב למתויר ביפן וכ-200 אלף איש מטפסים על ההר מדי שנה במסלול בן ארבע עד שמונה שעות של הליכה. גובהו 3,776 מטרים ואין טיול בארץ השמש העולם בלי לבקר בו.

גילו כ-600 אלף שנה והוא למעשה מורכז ממעין שלושה הרי געש המונחים זה על גבי זה ויוצרים חרוט מושלג שמשמש השראה לאמנים וללוחמים, לאוהבים ולחולמים. הר פוג'י נטוע בלב המסורת של יפן ויש לא מעט מקדשים מרשימים וכפרים מרתקים שמראים זאת וכשרכבת הבולט המהירה טסה למרגלותיו, אפשר להבין את הקדמה והחדשנות שיפן כל כך אוהבת.

ארמון הקיסר, טוקיו, יפן. ShutterStock
מלון הקיסר בטוקיו/ShutterStock

הניגוד המהם בין טוקיו להר פוג'י

כדי לחוות את המעבר מהאורבניות לטבע ומהקדמה למסורת, צריך להתחיל את הביקור בהר פוג'י קודם כל בבירה טוקיו. היריעה קצרה מלהכיל את כל המקומות המעניינים, השונים והמטורפים שיש לטוקיו להציע, אבל יש כמה תחנות חובה שמחלקן אפשר לצלם את הר פוג'י מרחוק ולשלב בין מראהו הנשגב למראה המהפנט של העיר העצומה.

מקדש מייג'י, שנבנה לכבוד הקיסר שהניח את התשתית לקידומה המואץ של יפן, מוקף ביערות וגנים והוא מעין שמורת טבע קטנה בתוך העיר. הוא החל להיבנות ב-1915 ושוקם אחרי מלחמת העולם השנייה. גם ממנו וגם ממגדל התצפית של טוקיו אפשר לראות את ההר ביום בהיר. המקדש נמצא בלב רובע שיבויה שבמרכז העיר וחובבי השופינג ייהנו מביקור בשדרת המעצבים אומוטה-סנדו, שבה תתגלה לכם יפן השיקית והאופנתית. מומלץ לבלות בלילה ברובע, שבו מספר קניונים ושפע של מסעדות וברים.

טיול מאורגן ליפן - אתר פגסוס

נקודת תצפית מדהימה נוספת שמחברת בין טוקיו להר פוג'י היא הארמון הקיסרי שבלב העיר. גודל השטח שמקיף אותו גדול פי שלושה מהעיר העתיקה שבירושלים, הטירה מוקפת בגנים יפהפיים, תעלות, גשרים ומגדלי שמירה ובה מתגוררים הקיסר ומשפחתו. לאחר הביקור בארמון מומלץ לבקר בפרלמנט היפני ובמקדש אסאקוסה קאנון היפהפה שנמצא באזור מרובה המקדשים.

הגנים, המקדשים, השופינג והקניונים הם יפן מסוג אחד, והיציאה מטוקיו הסואנת לטבע השקט והיפה שמקיף אותה למרגלות הר פוג'י יוצרת ניגוד מהמם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הר פוג'י על רקע טוקיו, יפן. ShutterStock
מראהו של הר פוג'י מטוקיו יוצר ניגוד מהמם בין טבע לעיר/ShutterStock

בין "העמק הרותח" ל"אלפים היפניים"

האדם הראשון שתועד כי עלה להר היה נזיר שעשה זאת בשנת 663 לספירה. נשים, אגב, לא הורשו לטפס עליו עד שהחוקרת והסופרת הוולשית פאני פרקס עלתה עליו ב-1867. במשך שנים התאמנו דורות של סמוראים למרגלותיו וההתפרצות האחרונה שלו הייתה לפני כ-300 שנים, אבל אם שאלתם - כן, הוא נחשב פעיל.

מסלולי הטיול בהר פוג'י נפתחים בחודשים יולי ואוגוסט וישנם ימים בהם ההר מוסתר על ידי עננים ולא תמיד רואים אותו באופן ברור. ההר נראה באופן בהיר יותר בעונות השנה הקרות מאשר החמות ובשעות הזריחה והשקיעה. אבל יש הרבה מה לראות סביבו, כך שטיול במרגלותיו מומלץ במשך כל ימות השנה. עיירת החוף קאמאקורה שנמצאת צפונית-מזרחית להר הייתה במאה ה-14 המרכז הפוליטי של יפן וכיום מתהדרת בפסל הבודהה השני בגודלו ביפן ובמקדש Hase dera.

סמוך לקו החוף, בין הר פוג'י לקאמאקורה, נמצא הפארק הלאומי האקונה הידוע בכינויו "העמק הרותח". במדובר באזור יפהפה בו מעיינות גופרית חמים כשאגם אשי מספק את השילוב המנצח שיוצרים הצבעים כחול וירוק, בזכות היותו מוקף ביערות. שמורה זו מספקת תצפית יפהפייה להר פוג'י. אגב, באזור ישנו גן פסלים פתוח ואחד הפסלים הוא של הישראלי יגאל תומרקין.

צפונית מערבית להר פוג'י נמצאים "האלפים היפניים", שרשרת הרים מרשימה שבה ערים גדולות ואטרקציות מרתקות. בעיר מטסומוטו, לדוגמה, ישנה טירה מתקופת הסמוראים וסביבה גן עם ספסלים ואגם. הטירה היפהפייה שמורה היטב וצבעה השחור יוצר ניגוד שובה עין כשסביבה פורחים עצי הדובדבן בפרחים בגוון ורדו ולבן. את הטירה החלו לבנות במאה ה-16 ובמשך השנים נוספו לה צריחים לצורך תצפית על הסביבה משום שהיא בנויה על שטח מישורי ולא על גבה. מחוץ למטסומוטו ישנן חוות לגידול ווסאבי אשר מושכות אליהן תיירים רבים.

מקדש  Hase dera, יפן. ShutterStock
מקדש Hase dera/ShutterStock

כפרים עתיקים ובית סמוראים על החוף

יטאי-קאיקאן היא העיר המרכזית באזור טאקאיימה שנמצא מערבית למטסומוטו. בחודשי האביב והסתיו ישנם פסטיבלים שונים בעיר והיא בסיס יציאה נהדר לטיול בכפרים שירקאווה-גו וגוקאיאמה, אשר הוכרזו על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. לפני שנרחיב על המורשת שלהם בהקשר היפני משפט על האזור עצמו: הנוף בו שכונים הכפרים הוא מהיפים ביפן. יערות עצי מחט אדירים, פסגוטת מושלגות ותבליטי נוף דרמטיים מקיפים את הכפרים שעשויים בתי עץ וקש. הם החלו כמקום משכנתם של מסדרים בודהיסטים במאה השמינית ועד לתחילת המאה ה-20 היו מבודדים משום שלא הייתה אף דרך סלולה אליהם. הבתים בנויים בסגנון "גאשו זוקורי" המזכירים ידיים הנפתחות לתפילה. כמות הקש העבה והיותם כמעט אנכיים היא כדי שיעמדו היטב בעומס השלג הרב שיורד במקום בחודשי החורף.

כשעתיים נסיעה מכפרים אלה נמצאת העיר קאנאזאווה, המסקרנת בערים שלאורך החוף המערבי באי הונשו. במשך דורות בודדו אותה יחסית האלפים היפניים והעיר שבין ההר לים ניצלה מתהפוכות המלחמות אך גם נשארה מאחור כשמדובר בחידושים טכנולוגיים. כיום היא עיר מתקדמת לכל דבר אך השתמרו בה מספר שכיות חמדה שמעידים על עברה של יפן. גן קנרוקואן (Kenrokuen Garden‬) הוא האטרקציה הבולטת בעיר והאסתטיקה העילאית שלו, שפע סוגי העצים והמבנים הארכיטקטוניים גורמים לרבים להחשיבו כגן השלישי בחשיבותו ביפן כולה. בית הסמוראים המסורתי שברובע נגמצ'י והרחובות הפתלתלים בעיר העתיקה ישלימו לכם ביקור מהנה בעיר. בכך תשלימו טיול במרכז יפן מים אל ים, כשבתווך הרים בעלי נוף מרהיב והר אחד, פוג'י, שנותן השראה למסע כולו.

לצפייה בטיולים מאורגנים נוספים באתר פגסוס לחצו כאן

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully