וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל האיומים מאיראן ומסוריה: המענה החדש של צה"ל בגזרת החרמון

19.11.2018 / 19:00

הותר לפרסום: חטיבת חרמון אוחדה לפני שנתיים עם עוצבת הגולן לצורך חיסכון בתקציב, אך האיומים החדשים הביאו את צה"ל להחליט על הקמת מפקדה חדשה שתשלוט על הכוחות בגזרה. החשש: כוחות של איראן וחיזבאללה ינצלו את המרחב הגיאוגרפי הרגיש לביצוע פעולות טרור

לוחם יחידת האלפיניסטים באחד מאימוני היחידה בחורף 2005. דובר צה"ל
מפקדה חדשה בעקבות האיומים. אימוני יחידת האלפיניסטים ב-2013/דובר צה"ל

הרמטכ"ל גדי איזנקוט בחן קיצוץ רוחבי בצה"ל והתייעלות בפיקודים רבים, זרועות וחילות במסגרת התכנית הרב שנתית גדעון. אחת ההחלטות הייתה לסגור בשנת 2016 את החטיבה המרחבית חרמון בפיקוד צפון ולאחד את כוחותיה עם עוצבת הגולן. המטרה הייתה לקצץ בתקציב ולחסוך במשאבים.

כשנתיים לאחר מכן, לוואלה! NEWS נודע כי לאחרונה החליט הרמטכ"ל לקבל את המלצת מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, לפיה יש להקים מחדש מפקדה שתשלוט בכוחות שיגנו על מרחב החרמון על רקע האיומים החדשים במרחב מסוריה ומאיראן.

לדברי גורמים בפיקוד הצפון, בשלב הראשוני החלו להתאמן שני גדודי מילואים שמתבססים על כוחות יחידת האלפיניסטים וסיירת גולני שתחום ההתמחות שלהם היא פעילות באזור הצפון, בדגש על גזרת החרמון. בחודש האחרון הלוחמים מתאמנים על רקע אותם איומים ובקרוב מאוד יכנסו לפעילות תחת מפקד המילואים בפיקוד, קצין בדרגת אלוף משנה, ובהמשך ייערך טקס במעמד אלוף הפיקוד.

עוד בוואלה! NEWS:
מתקשה לתפקד עם 61 ח"כים בלבד: הקואליציה ספגה תבוסה בכנסת
שר בפולין: יריבינו מתייחסים אלינו כמו שגבלס התייחס ליהודים
נתניהו נגד ליברמן: כולם בקבינט תמכו בהפסקת אש בלי יוצא מהכלל

לוחמי יחידת האלפיניסטים בגיזרת החרמון. דובר צה"ל
החטיבה תופעל מחדש. אימון יחידת האלפיניסטים ב-2013/דובר צה"ל

גורם צבאי הסביר כי אזור הצפון עבר שינוי על רקע חזרת צבא אסד למרחב הגבול ופעילות מחודשת של כוחות האו"ם. לדבריו, למרות האחיזה בשטח של צבא אסד, אכיפת השקט מתבצעת על ידי כוחות צבא רוסיה וכוחות האו"ם, וכי קיים חשש שכוחות איראנים, חיזבאללה ושליחיהם עשויים לנצל את המרחב הגיאוגרפי המורכב והרגיש לצורך פעילות חבלנית עוינת בין קו המוצבים. עוד אמר הגורם כי בשנים האחרונות חוליות חיזבאללה פעלו במרחב כדי לבלום חוליות ג'יהאד עולמי מסוריה ללבנון.

דפוסי הפעולה של הכוחות נקבעו בהתאם לעבודת מטה סדורה שבוצעה בחודשים האחרונים בסיוע אלוף משנה אורן כהן שנפצע קשה כשכיהן כמפקד גדוד 13 במבצע עופרת יצוקה, ושב לאחר שיקום ממושך להפתעת רופאיו לפעילות מבצעית ומונה לתפקיד היוקרתי - מפקד גדס"ר גולני. כהן פיקד על חטיבת החרמון בשנת 2012, וטבעי כי יהיה מעורב בהקמת החטיבה המחודשת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כוחות צהל בחרמון בשלג, 6 בדצמבר 2017. דובר צה"ל
כוחות מתאמנים באזור החרמון/דובר צה"ל

ההחלטה הראשונית לאחד את חטיבת חרמון עם עוצבת הגולן התקבלה עוד בשנת 2003, בעקבות קיצוץ חד בתקציב הביטחון. במערכת הביטחון הוחלט על המהלך כדי לחסוך במשאבים ובתקציבים. בשנת 2007 יושם הרעיון בפועל אך לאחר שנתיים הבינו במטכ"ל שלאור האיומים וההשתנות בשטח יש להחזיר את המצב לקדמותו וחטיבת החרמון הוקמה מחדשה כחטיבה מרחבית עצמאית. עם כניסתו של הרמטכ"ל איזנקוט לתפקידו הוא בחן שוב את המציאות הביטחונית בגבול הצפון והחליט לפרק את החטיבה המרחבית חרמון ולאחד אותה עם עוצבת הגולן במסגרת רה-ארגון וקיצוץ תקציבי.

מדובר צה"ל נמסר: "בימים אלו מתקיימת עבודת מטה בנוגע למפקדת השליטה במילואים, שתהיה אחראית על מרחב החרמון וסדרי כוח האדם אשר תכיל בתוכה. במקביל שני גדודי המילואים מצויים באימון במסגרת הליך ההקמה".

  • עוד באותו נושא:
  • חרמון
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully