וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלה בפקקים ובלי טקסים: נפתח המקטע הצפוני החדש של כביש 6

14.11.2018 / 21:54

חמשת הקילומטרים החדשים מאריכים את כביש 6 מצפון ליקנעם וכוללים נסיעה במנהרה ומעבר במחלף תלת-מפלסי. קטע הכביש נועד לבטל את הפקקים ולשנות את פני האזור כולו. השר כץ: "עם פתיחת המקטע השני בעוד כמה חודשים תתאפשר נסיעה מבאר שבע עד צומת סומך ללא רמזורים"

צילום: עין השופט הפקות

המקטע הצפוני של כביש 6 מיקנעם למחלף תל קשיש נפתח הבוקר (רביעי) לתנועה כמתוכנן, כך נמסר מחברת כביש חוצה ישראל המנהלת את הפרויקט. אורך המקטע כחמישה קילומטרים והוא כולל נסיעה במנהרת יקנעם, מעבר במחלף התלת-מפלסי של תל קשיש ונסיעה על גשר ויאדוקט באורך של כ-700 מטרים לכיוון צפון מזרח.

טקס חנוכת הכביש החדש שהיה אמור להתקיים אתמול בוטל בעקבות ההסלמה בדרום. באירוע היו אמורים להשתתף ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ. שניהם נכחו בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני.

עוד בוואלה! NEWS:
ברקע חילוקי הדעות: ליברמן הודיע על כינוס ישיבה מיוחדת של סיעתו
מי ניצח בעיר שלכם? כל התוצאות מהסיבוב השני בבחירות המקומיות
רוצים שקט: גל מחאות של תושבי הדרום נגד מדיניות הממשלה בעזה

מקטע כביש 6 החדש יקנעם-תל קשיש. שפיר, מערכת וואלה! NEWS
המחלף נועד לבטל את הפקקים ולשנות את פני האזור כולו/מערכת וואלה! NEWS, שפיר

מנהרת יקנעם, הנקראת על שם ראש הממשלה לשעבר, יצחק שמיר, היא בעלת שלושה נתיבי נסיעה בכל כיוון, ומהווה חלק משמעותי בכביש 6 העתידי. המנהרה מתחילה בצומת יקנעם ומסתיימת באזור תל קשיש, שם הוקם מחלף מערכתי שנועד לבטל את הפקקים בצומת התשבי ולשנות את פני האזור כולו. המנהרה נחפרה על ידי חברת "שפיר הנדסה" וחברת המנהרות האיטלקית "אימפרזה פיצרוטי" באמצעות מכונת חפירה מיוחדת שהגיעה מאיטליה, במסגרת סלילת כביש 6 חוצה הצפון, מיקנעם ועד מחלף סומך.

מקטע ראשון זה הוא חלק מפרויקט רחב להארכת כביש 6 צפונה המורכב משני מקטעים וכולל סלילת 21 ק"מ של כביש מהיר, כריית שלוש מנהרות כפולות - יקנעם (באורך 1.7 ק"מ), רכסים (באורך כ-2.5 קילומטרים) ואיבטין (באורך של כ-560 מטרים), ובניית שני מחלפים מערכתיים. פתיחת המקטע השני צפויה ברבעון הראשון של שנת 2019.

עוד באותו נושא

בעקבות התאונות: השר כץ הורה לגבש תכנית לאומית לשדרוג כביש 90

לכתבה המלאה
מקטע כביש 6 החדש יקנעם-תל קשיש. שפיר, מערכת וואלה! NEWS
המנהרה מתחילה בצומת יקנעם ומסתיימת באזור תל קשיש/מערכת וואלה! NEWS, שפיר

חברת כביש חוצה ישראל היא זרוע הביצוע של הממשלה לניהול הפרויקט, המבוצע בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקלים - כ-100 מיליון שקלים לק"מ. החברה מנהלת עבור משרד התחבורה בין היתר גם את פרויקט הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת ומיזמים נוספים.

"מדובר באחד הפרויקטים ההנדסיים הגדולים והיקרים ביותר בארץ, הכולל עשרה קילומטרים של מנהרות, חמישה מחלפים חדשים ותשעה גשרים באורך כולל של 4.5 קילומטרים", ציין שר התחבורה. כץ הדגיש כי "עם פתיחת המקטע השני של הכביש, ממחלף תל קשיש למחלף סומך, בעוד כמה חודשים, תתאפשר נסיעה בכביש 6 לאורך של כ-188 קילומטרים, מבאר שבע ועד צומת סומך, ללא רמזורים".

מקטע כביש 6 החדש יקנעם-תל קשיש. שפיר, מערכת וואלה! NEWS
פתיחת המקטע השני צפויה ברבעון הראשון של שנת 2019/מערכת וואלה! NEWS, שפיר

השר כץ מבטיח כי הארכת כביש 6 צפונה תקל על עומסי התנועה באזור ותקצר את זמן הנסיעה בין מרכז הארץ לגליל באופן משמעותי. במשרד התחבורה מציינים כי הכביש, המואר לכל אורכו, נבנה בסטנדרטים גבוהים ביותר, תוך הקפדה על מערכות בטיחות וניהול תנועה מתקדמות. כמו כן, הבנייה נעשתה תוך התחשבות בערכי הטבע והנוף בהם נחל הקישון, שמורת האלונים, רכס הכרמל ועוד.

המקטע החדש מנוהל על ידי הזכיין חברת 6 חוצה צפון בע"מ, ומיום פתיחתו לתנועה הנסיעה בו תחויב בתשלום אגרה. יודגש כי מנויי כביש 6 בזיכיון דרך ארץ לא נחשבים מנויים של חברת 6 חוצה צפון בע"מ, אלא אם יירשמו במיוחד ובאופן נפרד כמנויים לזיכיון זה. ניתן לשלם עבור הנסיעה בקטע הכביש החדש גם באמצעות יישומון "פנגו".

מקטע כביש 6 החדש יקנעם-תל קשיש. שפיר, מערכת וואלה! NEWS
"הכביש עומד בכל מבחני הבטיחות והאיכות הנדרשים"/מערכת וואלה! NEWS, שפיר

דני שנבך, מנכ"ל כביש חוצה ישראל מסר כי "הכביש יפתח לתנועה, לפני המועד החוזי, כשהוא עומד בכל מבחני הבטיחות והאיכות הנדרשים. אנו ממשיכים במרץ את הקמת המקטע השני אשר יאפשר בקרוב הגעה עד צומת סומך. שני המקטעים יחדיו יקצרו את זמני הנסיעה למרכז, יקלו את הפקקים וישפרו את איכות החיים של תושבי הצפון".

חוסאם בשארה, יו"ר דירקטוריון כביש חוצה ישראל, אמר בתגובה: "חברת כביש חוצה ישראל ממשיכה ומפתחת את המיזם הלאומי לחיבור קצוות הארץ. ניסיונה הרב של החברה והתמחותה בפרויקטים זכיינים איפשרו לה לנהל את הפרויקט הנדון ביעילות, תוך שהיא מקפידה על איכות ביצועית ובטיחותית, לרווחת משתמשי הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully