וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זאת הנורמה החדשה": 31 נספו בשריפות בקליפורניה, 200 נעדרים

גופות נוספות אותרו ברחבי המדינה החרוכה, שמתמודדת עם שלוש שריפות ענק. כרבע מיליון איש פונו מבתיהם, והמושל פנה לטראמפ כדי שיעביר סיוע חירום. זאת השריפה הקטלנית ביותר בקליפורניה יחד עם שריפה שאירעה ב-1993

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הרשויות בקליפורניה איתרו הלילה (שני) גופות נוספות של תושבים שנספו בשריפות הענק המתחוללות במדינה, ומניין הקורבנות עלה ל-31. עוד יותר מ-200 אנשים עדיין נעדרים. המשטרה אמרה כי היו כמה מעשי ביזה בדרום המדינה וכמה חשודים נעצרו.

בצפון המדינה, גבתה שריפת "קמפ" את חייהם של 29 בני אדם, ובכך השתוותה לשריפה הקטלנית ביותר בהיסטוריה של קליפורניה, שאירעה בלוס אנג'לס ב-1933. בדרום המדינה, נהרגו שני תושבים בשריפת וולסיי, שפגעה בעיירות חוף, כולל מאליבו. שלוש שריפות גדולות מתחוללות בקליפורניה, ואלו אילצו כ-250 אלף תושבים לעזוב את בתיהם.

לאור התחזקות הרוחות המאיימות ללבות את האש, מושל מדינת קליפורניה, ג'רי בראון, דחק בנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להכריז על אסון טבע. צעד שכזה ישחרר כספי סיוע פדרליים נוספים, אך טראמפ מאיים דווקא לקצץ את העזרה לקליפורניה. הוא מאשים את הרשויות בטיפול לקוי ביערות.

הצוותים הצליחו להכיל כ-25% משריפת "קמפ", שכילתה יותר מ-400 קמ"ר בקצה של הפארק הלאומי פלומס. בדרום, הכבאים הצליחו להכיל כ-10% משריפת "וולסיי". לפי שירותי החיזוי, הרוחות הן במהירות של עד 65 קמ"ש לצד משבי רוח של בין 95 ל-112 קמ"ש.

לקריאה נוספת בנושא
שריפות בקליפורניה: רוחות "שטניות" מאיימות ללבות את האש

כבאי נאבק בשריפה וולסיי באזור מאליבו, קליפורניה, ארה"ב, 11 בנובמבר 2018. רויטרס
כבאי נאבק בלהבות באזור מאליבו, אתמול/רויטרס

צוותי החירום סורקים את שרידיהם של יותר מ-6,700 בתים ובתי עסק שנחרבו בעיירה פרדייז. העיירה והאזורים הסמוכים לה ניזוקו בצורה הקשה ביותר בתבערה, שהחלה ביער סמוך ביום חמישי. בתים רבים במליבו, שבה חיים כוכבי הוליווד, נהרסו בשריפה. העיר הסמוכה קלבסס, שבה חיים כ-20 אלף איש, הושמה תחת הוראת פינוי.

"זאת הנורמה החדשה", אמר מפקד מערך הכיבוי של מחוז ונטורה, מארק לורנזן, שציין כי השריפות השנה התפשטו מהר הרבה יותר בהשוואה ללפני עשור. גורמים ברשויות דחקו בתושבים להישמע להוראות הפינוי ואמרו כי הם בעצמם עזבו את בתיהם למען ביטחונם.

"הרוחות כבר מנשבות", אמר מפקד מערך הכיבוי של לוס אנג'לס, דריל אוזבי. "הן ינשבו בשלושת הימים הקרובים. אפשר לבנות מחדש את הבתים שלכם, אבל אי אפשר להשיב את חייכם".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

חלק מהגופות שהתגלו בשבוע שעבר אותרו בתוך מכוניות שרופות או בסמוך להן. הלהבות התפשטו כל כך מהר בפרדייז עד שרבים נאלצו לנטוש את רכביהם ולהימלט על חייהם בכביש היחיד שעובר בעיירה ההררית.

קליפורניה חווה בצורת קשה בשנים האחרונות. עברו יותר מ-210 ימים מאז שהאזור קיבל יותר מסנטימטר של גשם, וכתוצאה מכך מוקדי האש מתפשטים בקלות רבה יותר לשטחים יבשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully