וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצה מהפך: המועמד הצעיר בקריית שמונה שהביס את המפלגות הגדולות

1.11.2018 / 20:07

מתוך חמשת המועמדים לראשות עיריית קריית שמונה, נשארו שניים שעלו לסיבוב השני - האחד, ראש עירייה מכהן וותיק, ואל מולו צעיר אמביציוני מהאופוזיציה. בעיר בה כל מערכת בחירות מסתיימת בסיבוב שני, מקווה אביחי שטרן בן ה-32 לעשות מהפך בקריית שמונה

צילום: שי מכלוף, רוני כנפו, שלומי כהן, עריכה: איתי עמרם

הבחירות המקומיות בקריית שמונה עלו לכותרות בעקבות מחאתה של התושבת אורנה פרץ, שזעקה על סגירת חדר המיון בבית החולים בעיר בפני ראש הממשלה שדיבר בכנס לפתיחת מרפאה חדשה, לה ענה נתניהו כי היא "לא מעניינת".

במפלגת הליכוד מיהרו לשייך את התפרצותה של פרץ לתמיכתה ביורם מלול, מועמד כולנו לראשות העיר, ויריבו המר של ראש העירייה ניסים מלכה, שהנו נציג הליכוד.

בעוד כולם היו בטוחים שהמאבק התמקד בין נציגי שתי המפלגות הגדולות - שהרבו לתמוך במועמדיהם בכנסים גדולים ובכסף רב - בתום מערכת בחירות סוערת, עלה דווקא המועמד הצעיר, אביחי שטרן.

עוד בוואלה! NEWS
רצח העיתונאי: "נתניהו הגן על בן סלמאן בשיחות עם בכירים בארה"ב"
"הפלג הירושלמי" חידש את ההפגנות במחאה על מעצר עריקים
ראש עיריית אשקלון היוצא: יש לי ראיות הקושרות עבריינים להטיית תוצאות הבחירות

"תביאי דברים מעניינים" - נתניהו נזף בתושבת ק"ש שמחתה על היעדר התשתיות הרפואיות: "את משעממת אותנו". שלומי גבאי
ראש הממשלה נתניהו באירוע פתיחת המרפאה בקריית שמונה/שלומי גבאי

רק כמאה קולות חסרו לשטרן, בן ה-32, לזכות בבחירות כבר בסיבוב הראשון ולהשאיר אבק למפלגות הגדולות. כעת יאלץ להתמודד בסיבוב שני מול ראש העיריה, מלכה, ש-30% בלבד מסך המצביעים בחרו בו. וכך, כמו בכל מערכות הבחירות בעיר מאז 1993, ראש העיריה בקרית שמונה ייבחר רק לאחר הסיבוב השני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

הצעיר שעקף את הוותיקים

למרות גילו של שטרן, הוא הספיק בשלוש השנים האחרונות לצבור לא מעט ניסיון בפוליטיקה המקומית ולמתג את עצמו כאופוזיציונר עיקש לראש העיר ולתומכיו.

שטרן נולד בקריית שמונה לאהרון וז'ורז'ט. בעיר מוכת הקטיושות והטרור, גם משפחתו נכוותה בכאב השכול; ב-11 באפריל 1974 חדרה חוליית טרור לשכונת מגורים בעיר ורצחו 16 תושבים, בהם נשים וילדים. בחילופי האש נהרגו גם שני חיילי צה"ל. סבתו של אביחי, הנצ'ה (אדל), בת 47 ובתה הקטנה רחל נהרגו בפיגוע. שני נכדים נוספים שהיו עם סבתם בלרגל חופשת הפסח ניצלו בנס.

שטרן סיים לימודי משפטים ומדיניות ציבורית והחל לעבוד כמנכ"ל הזרוע הכלכלית של אגודת הסטודנטים באוניברסיטת חיפה.

מעורבותו הראשונה בעשייה בקריית שמונה הייתה בתקופה בה המתנ"סים בעיר עמדו בפני קיצוצים וצמצומים. קבוצת צעירים החליטה להיאבק להצלתם, ובעיר הוקמה תנועה בשם צל"ע (צעירים למען עירנו). שטרן שב לעיר והקים את ארגון צל"ע יחד עם חבריו, בני העיר.

מפוצלת -  אביחי שטרן  + ניסים מלכה. מערכת וואלה! NEWS
כל מערכת בחירות, קריית שמונה מתמודדת עם סיבוב שני, שטרן ומלכה/מערכת וואלה! NEWS

שטרן הצטרף לאחר מכן לרשימה מקומית בהובלת בנצי יעקב, בה הייתה חברה גם יפעת שאשא-ביטון, היום ח"כית במפלגת כולנו. כשהיא עברה לפוליטיקה הארצית, שטרן תפס את מקומה.

היכרותו עם השדה המשפטי והמוניציפאלי הפכו אותו במהרה ל"מטרד" עבור ראש העיריה, ואט אט התברג לדמות מרכזית באופוזיציה העירונית.

כשהתקרב מועד הבחירות לראשות העיר, ביקש שטרן להתמודד על ראשות תנועת הליכוד בקריית שמונה. אלא שהליכוד החליט כי מלכה יישאר בראש המפלגה, ללא פריימריז. שטרן נאבק משפטית בהחלטה והפסיד.

מנגד, מפלגת כולנו העדיפו גם הם דמות של פוליטיקאי מבוגר בעל רקורד, והציבה בראש את יורם מלול, ניצב משנה בדימוס, אחרי שפרש משנים רבות במשטרה.

יורם מלול מועמד לראשות עיריית קריית שמונה. ג'יליס
לקראת סיום יום הבחירות, ביקש יורם מלול מתומכיו להצביע לשטרן/ג'יליס

אביחי שטרן החליט להקים רשימה משלו בשם "קריית שמונה מתחדשת", והחל לחרוש את השטח. הוא יצר סביבו התרחשות מעניינת ודימוי של מתמודד צעיר, אנרגטי, לוחם צדק, כזה המעודד את בני גילו שלא לנטוש את העיר. ביום הבחירות רבים מהם הגיעו לעזור לו והבהירו להוריהם שאם יחזרו לגור בעיר, זה יהיה רק אם אביחי שטרן יעמוד בראש העירייה.

בסופו של יום הבחירות, כהבין יורם מלול כי סיכוייו קלושים, קרא לתומכיו להצביע עבור שטרן. לאחר ספירת קולות החיילים עלה שטרן לסיבוב השני מול ניסים מלכה, בניסיון לחולל מהפך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully