וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבוב 2 בקריית שמונה ושני קולות שהקנו ניצחון בגליל התחתון | עדכונים

במועצה האזורית הגליל התחתון המועמד ניצן פלג ניצח עם 40.08% מהקולות, מה שאפשר לו לגבור על יריבו אשר כהן. בקריית שמונה המתמודד אביחי שטרן זכה ב- 38% מהקולות ויתמודד בסיבוב שני. באשקלון לא נספרו עדיין כל הקולות, אך בינתיים תומר גלאם מוביל עם 40.5%

קלפיות. ראובן קסטרו
קלפי/ראובן קסטרו

יותר משלושה וחצי מיליון ישראלים, המהווים כ-57% מבעלי זכות ההצבעה, הגיעו ביום שלישי אל הקלפיות כדי לבחור את מועמדיהם לראש הרשות ולמועצה בבחירות לרשויות המקומיות. בכך, נחצה שיעור ההצבעה בבחירות המוניציפליות הקודמות, שהתקיימו בשנת 2013, שעמד על 51.1%. בכמה מהערים והמועצות האזוריות ספירת הקולות הסתיימה רק הלילה (חמישי), ובאשקלון לא סיימו עדיין לספור את כל הקולות.

לאחר סיום הספירה בקריית שמונה, עלה כי העיר תצא לסיבוב שני. המתמודד אביחי שטרן בן ה-32 זכה ב-38.01 אחוזים מקולות הבוחרים. ניסים מלכה, ראש העיר הנוכחי, קיבל 28.22 אחוזים מהקולות.

במועצה האזורית גליל תחתון הפער בין המועמדים גדול. המנצח עבר את רף 40 האחוזים הנדרשים לנצחון בסיבוב הראשון, בשני קולות בלבד. הפער ממתמודד במקום השני אשר כהן היה די גדול, כ-15 אחוזים. ניצן פלג הוא ראש המועצה האזורית החדש של הגליל התחתון.

קריית שמונה. אוגוסט 2013. ג'יליס
יציאו לסיבוב שני. עיריית קריית שמונה ב-2013/ג'יליס

באשקלון אין עדיין תוצאות חד-משמעיות משום שלא סיימו לספור את כל הקולות, אך יש קרב צמוד בין ראש העיר שהושעה מתפקידו איתמר שמעוני לבין תומר גלאם ראש העיר בפועל. תומר גלאם מוביל עם 40.5 אחוזים מהקולות, בעוד שמעוני נותר עם 39.9 אחוזים מקולות הבוחרים.

הפער בין השניים עומד על כמה מאות קולות בלבד לטובת גלאם, אך הכרעה סופית תתקבל רק לאחר ספירות קולות החיילים והאסירים. נגד שמעוני הוגש כתב אישום על עבירות שוחד, והוא שיבץ במקום השני ברשימתו את אייל אביטל, עורך דין מוערך שאף ייצג אותו בהליכים הראשונים.

עוד באותו נושא

דרמה בבית שמש: עליזה בלוך ניצחה בבחירות את ראש העיר המכהן

לכתבה המלאה
"קשקשת ברשת"- ברקע החקירות: ראש עיריית אשקלון המושעה, הכריז כי יתמודד שוב לראשות העירייה. תאגיד כאן
הושעה לאחר הגשת כתב האישום ומתמודד שוב לתפקיד. ראש העיר לשעבר, שמעוני/תאגיד כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully