וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השועל ימשיך לחלום: על גורלה של לסטר סיטי בצל מותו הטרגי של הבעלים

31.10.2018 / 7:30

עיר שלמה עדיין מתאבלת על ויצ'אי סריואדהאנהפראבה, האיש שהעיר מועדון רדום בעל היסטוריה צנועה והעניק לו בשמונה שנים חמימות ואופי יוצא דופן. בנו וסגנו, האחראי להגעתו של קלאודיו ראניירי, ינסה להיכנס לנעליו ולכתוב פרקים נוספים בסיפור הסינדרלה של עולם הכדורגל

עריכת וידאו: מתן חדד

שמונה שנים חלפו מאז הודיעה ההתאחדות האנגלית שלסטר סיטי, אז קבוצת צ'מפיונשיפ מנומנמת, נמכרה לקבוצת הרכישה התאילנדית "AFI". מילאן מנדריץ', בעלי לסטר באותה עת שנשאר כאחד מבעלי המניות בקבוצת הרכישה, שיבח את המשקיעים החדשים ואמר: "זהו יום גדול ללסטר סיטי. הרוכשים החדשים הינם אנשים נפלאים, שרוצים לבנות כאן תרבות יוצאת דופן ולהשקיע גם בעיר ובאנשיה. האופי והחזון שלהם יוביל את המועדון הזה רחוק ואני משוכנע שהם יצליחו". למנדריץ', איש עסקים סרבי-אמריקאי שהשתמש במועדוני כדורגל ברחבי העולם כצעצועים, לא היה מושג עד כמה הוא צדק.

עוד בנושא

כתב BBC: "העוזרת האישית שנהרגה לצד בעלי לסטר סיטי הייתה המאהבת שלו"
לסטר סיטי הודיעה רשמית: הבעלים נהרג בהתרסקות המסוק
שחקני לסטר הגיעו לחלוק כבוד לבעלים באצטדיון קינג פאוור

בעלי לסטר סיטי ויצ'אי סריואדהאנהפראבה. GettyImages
ייחקק לעד בהיסטוריה של לסטר סיטי. סריואדהאנהפראבה/GettyImages

בפברואר 2011, חצי שנה לאחר הרכישה, החליט ויצ'אי סריואדהאנהפראבה, מיליארדר תאילנדי ובעל רשת הדיוטי פרי הענקית "King Power", לרכוש בעלות מלאה על המועדון אחרי שהיה חלק מקבוצת הרכישה תמורת 39 מיליון ליש"ט. מנדריץ', שהחזיק בבעלותו גם את פורטסמות' לפני כן, עזב באופן רשמי ועבר לצעצוע חדש בדמות שפילד וונסדיי. מאותו הרגע, לסטר סיטי הפכה לדבר אחר לחלוטין.

סריואדהאנהפראבה הוכיח שהוא לא רוכש רגיל בנוף הרוכשים בפרמיירליג ובליגות האנגליות בכלל, שהתמלאו בשנים האחרונות במשקיעים זרים, רובם מאסיה. הוא הביא ביומו הראשון כבעלי המועדון נזירים בודהיסטים במטרה שיברכו את הארגון. לטענתו, האנרגיה הטהורה היא הדבר החשוב ביותר. הוא האמין שעם אנרגיה טובה ושאיפות נכונות, ניתן להשיג כל דבר. במגזין שנמכר לאוהדים באצטדיון קינג פאוור ב-7 במאי 2016, היום בו לסטר הניפה תואר אליפות היסטורי, כתב הבעלים לאוהדים: "זכינו באליפות בזכות הרוח שלנו. היא הושגה מהאהבה שלנו אחד לשני, האנרגיה על המגרש ומחוצה לו, והיא תמשיך להוביל אותנו ולהיות הכלי שלנו לניצחון".

את אותה רוח, שהביאה אליפות ועיצבה את לסטר סיטי כאחד מהמועדונים המיוחדים בעולם, פיתח סריואדהאנהפראבה, שהפך מועדון כושל וחסר חשיבות בזירה המקומית להשראה עבור רבים ברחבי העולם אשר מרשים לעצמם לחלום על השגת הבלתי אפשרי. על "לעשות לסטר".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקני לסטר סיטי, ג'יימי ורדי, בטקס לזכרו של הבעלים ויצ'אי סריואדהאנהפראבה. רויטרס
השפיע רבות על הקריירה שלהם. ורדי ושמייכל אבלים/רויטרס
עבור אוהדי ואנשי לסטר, ויצ'אי היה הרבה יותר מבעלים של קבוצת כדורגל. הוא סיפר כי בחר דווקא בלסטר מכיוון שאהב את צבעי הקבוצה (תואמים לצבעי "קינג פאוור") והתחבר לקהילה המקומית

בעלי לסטר איבד את חייו ביום שבת האחרון בגיל 60 בלבד, כשמסוקו האישי התרסק לאחר המראה במגרש החנייה של אצטדיון הקינג פאוור. מאז, מועדון הקסם, שסיפק לעולם הכדורגל סיפור סינדרלה בלתי נתפס לפני שלוש שנים, הוכה תדהמה ומתאבל על דמות אב שעיצבה אותו והפכה אותו למה שהוא היום. ויצ'אי השפיע רבות על הקריירה של שחקנים כמו ג'יימי ורדי, ריאד מחרז, ווס מורגן וקספר שמייכל, שאף חשף שבשיחתם הראשונית אי שם ב-2011, הבטיח לו שהמועדון מליגת המשנה יגיע לליגת האלופות בתוך שש שנים. הבטיח, וקיים.

מאז, קרו בלסטר יותר דברים משקרו לה בכל ההיסטוריה הצנועה שלה אשר נפרסת על פני קרוב ל-135 שנה. זה התחיל עם הטרגדיה הספורטיבית בחצי גמר פלייאוף הצ'מפיונשיפ נגד ווטפורד ב-2012/13, והמשיך עם התאוששות אדירה וחזרה אחרי עשור לפרמיירליג עונה אחת לאחר מכן. לא רבים זוכרים שכעבור שנה לסטר ביצעה גם היחלצות גדולה ונשארה בליגה כנגד כל הסיכויים עם רצף ניצחונות מדהים. לפולקלור ה'לסטרי' הזה ולאופי החדש של השועלים נוסיף כמובן את האליפות המדהימה ב-2015/16, קמפיין ליגת האלופות שהסתיים רק ברבע הגמר בעונה שלאחר מכן וכעת, לצערו של המועדון, הוא רושם בספריו גם את אסון המסוק, היום העצוב בתולדותיו. חתיכת סיפור לכתוב בשמונה שנים בלבד.

עבור אוהדי ואנשי לסטר, ויצ'אי היה הרבה יותר מבעלים של קבוצת כדורגל. הוא סיפר כי בחר דווקא בלסטר מכיוון שאהב את צבעי הקבוצה (תואמים לצבעי "קינג פאוור") והתחבר לקהילה המקומית. הוא דאג לאוהדים, הרבה לחלק בירות ואוכל בחינם במשחקי הבית, שלח משאית עם אוכל ושתייה לאוהדים שנסעו למשחקי חוץ, חילק חולצות, מינויים ופרסים נוספים ואף דאג רבות למעוטי יכולת ולשכבות החלשות בקהילה. הוא תרם מיליונים לבתי חולים מקומיים ולקרנות צדקה, וגם בנה תכנית התנדבותית בבתי ספר.

סריואדהאנהפראבה לא ראה רק אתגר ספורטיבי במועדון הכדורגל, אלא גם אתגר חברתי בלהפוך את לסטר לעיר טובה יותר. היגון והעצבות שאנו רואים בימים האחרונים בעיר מגיעים גם מאנשים שאינם קשורים כלל למועדון הכדורגל. אנשי בתי החולים המקומיים וקרנות הצדקה קיבלו לא מעט מויצ'אי ומשפחתו, שהחליטו לקחת עיר קטנה ומסובכת ולעצב אותה אל עבר עתיד טוב יותר.

סגן נשיא לסטר סיטי אייוואט סריואדהאנהפראבה. GettyImages
לאן הוא ייקח את המועדון מכאן? אייוואט סריואדהאנהפראבה/GettyImages
כרגע, ישנה עננת אבל גדולה מאוד סביב המועדון באופן כללי וקשה לדעת מה צופן העתיד. השחקנים כבר מדברים ברשתות החברתיות על הרצון 'לשמור על הגחלת' ולהמשיך לקדם את המועדון כפי שויצ'אי עשה עד כה

השאלה אשר מסקרנת רבים היא מה יקרה מכאן והלאה. סגנו של ויצ'אי, גם ב"קינג פאוור" וגם בלסטר סיטי הוא בנו, אייוואט סריואדהאנהפראבה . אייוואט הצעיר (33) המכונה 'טופ', היה הכוח המניע מאחורי הרצון לרכוש קבוצת כדורגל אנגלית. הוא היה כדורגלן חובב בתאילנד ומעריץ גדול של הפרמיירליג, כמו גם ספורטאי פולו מקצועי שאף ייצג את תאילנד באליפות אסיה לפני שנה. בעונות האחרונות הוא נצפה ביציעים יותר מאביו ושמר על יחסי חברות עם חלק מהשחקנים. סביר להניח שאם כצפוי הונו של אביו יועבר ישירות אליו, הוא ימשיך בעבודת ניהול המועדון. עבודתו כסגן בעלים גרמה ל'טופ' להתעסק המון עם התפקוד היום-יומי של המועדון, והוא עשה זאת הרבה יותר מאביו, שבקושי התערב בכל הקשור לפן התפעולי. אייוואט אף זכה בתואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת DMU המקומית בלסטר בשנת 2014, והוא נחשב לאדם אהוב ביותר בקהילה המקומית.

סגן הבעלים כבר קיבל מספר החלטות גורליות במועדון: בפברואר 2015, ביום בו נייג'ל פירסון סיפר לתקשורת האנגלית כי הוא פוטר בשל רצף התוצאות הרעות, 'טופ' שכנע את אביו להשאיר את המנג'ר האנגלי וזה הסתיים בהישארות אדירה בפרמיירליג. בעונה שלאחר מכן, 'טופ' ראיין מספר מועמדים לתפקיד המאמן החדש ודירג ראשון את מי שהפך בסופו של דבר למאמן - קלאודיו ראניירי. "ראיינתי מספר מועמדים, אבל כשדיברתי עם קלאודיו ידעתי שהוא האיש הנכון", סיפר אייוואט. כרגע, ישנה עננת אבל גדולה מאוד סביב המועדון באופן כללי וקשה לדעת מה צופן העתיד. השחקנים כבר מדברים ברשתות החברתיות על הרצון 'לשמור על הגחלת' ולהמשיך לקדם את המועדון כפי שויצ'אי עשה עד כה. באנגליה מעריכים ש'טופ' יקבל את לסטר לידיו וינסה, יחד עם השחקנים ואנשי המועדון, להמשיך את אותו הקו שהוביל אביו המנוח והאהוב במטרה להגיע להצלחות נוספות בשנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully