וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן בחר: הרמטכ"ל הבא של צה"ל הוא אלוף אביב כוכבי

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, החליט לבחור בסגן הרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי, למועמדו לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל. זאת בתום הליך בחירה סדור שקיים השר בשלושת החודשים האחרונים. "כוכבי ניחן במנהיגות, תעוזה, יצירתיות ויכולות פיקוד מרשימות והינו המתאים ביותר לתפקיד"

צילום: באדיבות "כאן", עריכה: ניב מעוז

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, החליט היום (שישי) לבחור בסגן הרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי, למועמדו לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל. זאת בתום הליך בחירה סדור שקיים השר ליברמן בשלושת החודשים האחרונים.

מדוברות שר הביטחון נמסר כי ליברמן "הגיע להחלטה כי אלוף כוכבי הינו המתאים, המובהק והמנוסה ביותר לכהן כרמטכ"ל. כוכבי ניחן במנהיגות, תעוזה, יצירתיות ויכולות פיקוד מרשימות. השילוב הייחודי של התפקידים הרבים שמילא בצה"ל, יכולותיו הפיקודיות המוכחות בעיתות חירום ושגרה, ההערכה הרבה לה הוא זוכה בצה"ל ומחוצה לו כאוטוריטה מקצועית וההצלחה הרבה שבה ביצע את משימותיו לאורך השנים, כל אלה הופכים אותו למתאים ביותר להובלת צה"ל בשנים הקרובות".

אלוף אביב כוכבי, גוש קטיף. אפריל 2005. ראובן קסטרו
הרמטכ"ל הבא של צה"ל. כוכבי/ראובן קסטרו
אביב כוכבי בהר גריזים מעל מחנה הפליטים בלאטה, 2002. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"המתאים והמנוסה ביותר". כוכבי ב-2002/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

ביום ראשון הקרוב יעביר שר הביטחון את שמו של אלוף כוכבי לשופט בדימוס אליעזר גולדברג, יו"ר הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בשירות המדינה ובכפוף לאישורה יביא השר את מינויו לאישור הממשלה. ליברמן הודיע על החלטתו לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט. שר הביטחון שוחח גם עם שלושת המועמדים הנוספים לתפקיד והודה להם על התמודדות מקצועית, מכובדת, מפרגנת וג'נטלמנית.

בחירת הרמטכ"ל הבא נעשתה תוך ביצוע תהליך מרשים וסדור; ליברמן נועץ עם רמטכ"לים לשעבר וכן הרמטכ"ל הנוכחי וניהל שיחות מקצועיות עם שרי ביטחון לשעבר, ביניהם גם יריביו הפוליטיים. תהליך הבחירה נוהל בקור רוח ומחשבה עמוקה ללא התלהמות וכותרות מיותרות, בדיוק כמו יתר ההחלטות מתחילת כהונתו, שהחלה בשנת 2016 ובשונה מההצהרות שליוו את מערכת הבחירות הקודמת שלו.

רמטכ"ל גדי איזנקוט ואלוף אביב כוכבי 18 במרץ 2018. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
יתחלפו ב-1 בינואר. איזנקוט וכוכבי/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

ליברמן התלבט על המועמד לתפקיד הרמטכ"ל. במהלך התהליך שקל את האפשרות למנות את האלוף ניצן אלון אך לבסוף מה שהכריע זה כרטיס הביקור המלא של כוכבי. האלוף סומן לתפקיד בכיר וכמי שביום מן הימים יתמודד על תפקיד הרמטכ"ל של צה"ל עוד כשהיה קצין צעיר בחטיבת הצנחנים.

כניסתו לתפקיד הרמטכ"ל אמורה להיות יחסית חלקה מאחר ובתפקיד הסגן הוא קרוב מאוד לעשייה של המטה הכללי ונותר די זמן עד ה-1 בינואר 2019 להשלים פערים עם הרמטכ"ל המכהן איזנקוט. לאחר אישור מינויו על ידי הוועדה, יחל תהליך לבחירת סגן הרמטכ"ל הבא של צה"ל בין האלוף ניצן אלון או האלוף איל זמיר.

אלוף אביב כוכבי 18 במרץ 2018. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"יכולותיו הפיקודיות המוכחות בעיתות חירום ושגרה". כוכבי/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
האלוף פיקוד הצפון אביב כוכבי בטקס "ממדים ללימודים" ב4 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
כניסתו לתפקיד צפויה להיות חלקה. כוכבי/ראובן קסטרו

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב הגיבה לבחירתו של כוכבי: "מברכת את אלוף אביב כוכבי על היבחרו לתפקיד הרמטכ"ל ה-22 של צבא ההגנה לישראל. לצה"ל נכונים משימות מורכבות ואתגרים גדולים ואני סמוכה ובטוחה שהאלוף כוכבי יעמוד בהם בהצלחה".

חבר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ עפר שלח (יש עתיד) מסר: "אני מכיר את אביב כוכבי מילדותנו בקריית ביאליק ועד היום. הוא אדם ברוך כשרונות, ומפקד מקורי, נועז ורב ניסיון. אין ראוי ממנו להוביל את צה"ל באתגרים האדירים שלפניו בשנים הבאות. אני מברך את שר הביטחון על תהליך ראוי ובחירה נכונה".

סיור של שר הביטחון, אביגדור ליברמן באוגדת עזה. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
שר הביטחון ואלוף כוכבי בסיור באוגדת עזה בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"הרגע שמעתי ואני מאושר" אמר לוואלה! NEWS ראש עיריית קריית ביאליק וחבר ילדותו של כוכבי, אלי דוקורסקי. "ביום שישי שעבר עשינו קניות יחד. הוא שאל אותי על ההתמודדות שלי ואני שאלתי אותו על ההתמודדות שלו. אצלו המתח היה יותר גדול. לא מפתיע. אני כמובן מברך על הבחירה - הוא יהיה רמטכ"ל מצוין".

אתי לוסטמן שהייתה המחנכת של כוכבי בכיתות ג'-ד', סיפרה: "אני מ-א-ו-ש-ר-ת, הוא היה מיוחד עוד כילד, מגיע לו, הוא הרוויח את זה ביושר. כולנו הרווחנו".

(עדכון ראשון: 11:30)

אביו של אלוף אביב כוכבי, שאול כוכבי בביתו בקריית ביאליק. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
אביו של כוכבי שאול בביתו בקריית ביאליק, היום/מערכת וואלה!, יואב איתיאל
אלוף אביב כוכבי ואביו שאול, מתוך אלבום התמונות המשפחתי. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
כוכבי ואביו, מתוך האלבום המשפחתי/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה
הרמטכ"ל הבא אביב כוכבי בביקור באורט קריית ביאליק עם בן המחזור שלו, ראש העיר אלי דוקורסקי - 26/10/18. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
כוכבי ובן מחזורו ראש עיריית קריית ביאליק אלי דוקורסקי/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל
הרמטכ"ל הבא אביב כוכבי בביקור באורט קריית ביאליק שם למד, עם בן המחזור שלוראש העיר אלי דוקורסקי - 26/10/18. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
כוכבי בבית הספר אורט קריית ביאליק בו למד/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל
ביתו של הרמטכ"ל הבא אביב כוכבי ביישוב עדי. שלומי גבאי, שלומי גבאי
ביתו של אלוף אביב כוכבי ביישוב בצפון/שלומי גבאי, שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully