וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג לממשלה: הקצו תקציב מיוחד ללימודי עברית בקרב יהדות התפוצות

23.10.2018 / 10:48

יו"ר הסוכנות היהודית נאם בכנס הפדרציות היהודיות של צפון ארה"ב בתל אביב והדגיש כי הצעד הראשון בדרך לאיחוי המשבר עם יהדות התפוצות הוא "מציאת שפה משותפת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תקציב מיוחד. הרצוג בכנס, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, קורא לממשלה להקצות תקציב מיוחד ללימודי עברית בקרב יהדות התפוצות. בנאום שנשא היום (שלישי) בכנס הפדרציות היהודיות של צפון ארצות הברית בתל אביב אמר הרצוג כי הצעד הראשון בדרך לאיחוי המשבר עם יהדות התפוצות הוא "מציאת שפה משותפת". "יש לנו אוצר לאומי נדיר וקדוש - השפה העברית. כדי שנוכל לדבר אחד עם השני ולהקשיב זה לזה - עלינו לחזור לאוצר הלאומי שלנו. כדי שכולנו נוכל לאמץ את ההיסטוריה העשירה שלנו ולחלום על עתיד פורח - עלינו לאפשר לכל צעיר יהודי בעולם ללמוד עברית", אמר. "לפיכך, אני קורא למדינת ישראל לכבד את התחייבותה ההיסטורית לדאוג לעם היהודי בגולה על ידי הקצאת חלק ניכר מתקציבו השנתי למפעל בינלאומי להפצת הוראת עברית בכל העולם היהודי. העברית יכולה להיות מכנה משותף לכל היהודים, מכל זרמי היהדות המזוהים או שאינם קשורים".

הרצוג הצהיר בנאום כי הוא מתכוון להוביל שיח אינטנסיבי עם יהדות התפוצות בשנה הקרובה. "אנחנו חייבים לפתוח בדיאלוג יהודי חדש. בשנה הקרובה אני אציע לכולכם לקדם מאות, אם לא אלפים, של סיעות חוצות, דיאלוגים חוצה גבולות ויבשות חוצות יבשות. תחת אוהל משותף אחד, נעבוד יחד בכל דרך אפשרית - ועם כל פרטנר אפשרי - להפוך שיח של כעס וטינה לשיח של סובלנות, חמלה והבנה, כך שתרבות העימות והאיבה תוחלף בתרבות של אהבה", אמר הרצוג.

פתיחת מושב הכנסת 15 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
ביקורת על חוק הלאום. נתניהו בכנסת/ראובן קסטרו

הכנס שבו נאם הרצוג, שבו לוקחים חלק ראשי ההנהגה היהודית בארה"ב וקנדה ויותר מ-1,300 יהודים מצפון אמריקה תחת הכותרת "אנחנו חייבים לדבר", נועד לעסוק בהרחבה במשבר ביחסים בין ישראל ויהודי צפון אמריקה לישראל. זאת לאור חילוקי הדעות בנוגע לנושאי דת ומדינה ונושאים אחרים כמו חוק הלאום, שעורר התנגדות עזה בקרב הזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים.

במהלך הכנס ינאמו גם ראש הממשלה, ונשיא המדינה והיום אחרי הצהריים המשתתפים יעלו ליום פגישות בכנסת. עם פתיחת הכנס אתמול, התנועה הרפורמית בישראל הציבה שלט חוצות בסמוך למרכז הירידים בגני התערוכה, ובו תמונה של ראש הממשלה ומסר נגד חוק הלאום: "ראש הממשלה בנימין נתניהו עקרון השוויון הוא ערך יהודי. תקן את חוק הלאום ותקדם פלורליזם דתי".

מנכ"ל התנועה הרפורמית בישראל, הרב גלעד קרי,ב אמר אתמול ש"הקרע בין ישראל לבין יהדות התפוצות רחב ועמוק מאי פעם. לראש הממשלה קשה להודות בכך, והוא ואנשיו מנסים לטשטש את חומרת המצב ולהציג מצג שווא כאילו הדברים שבים אל מסלולם התקין. ממשלת ישראל ממשיכה להתעלם מהזרמים הלא אורתודוכסים, וחמור מכך - להטמיע את הטענה המופרכת, המגוחכת והשערורייתית כי הם עתידים להעלם בדור הבא. התפקיד שלנו הוא להזכיר לציבור הישראלי את החשיבות הדרמטית שיש לקשר עם יהדות התפוצות, ולא לאפשר לממשלה להמשך את ההתעלמות שלה מחלקים משמעותיים מהעם היהודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully