וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אדם גדול ומשפטן שלא היה כמותו": יעקב וינרוט הובא למנוחות

16.10.2018 / 18:36

וינרוט, שהיה אחד מבכירי עורכי הדין בישראל, מובא למנוחות בבית העלמין בנתניה. נתניהו ספד לוינרוט: "היה משפטן מבריק, הוא לא בחר את המקצוע אלא המקצוע בחר בו". בנו: "הלוואי שנזכה להמשיך במורשת שלך להיות תלמיד להיות אדם ולדעת לתת"

צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

הלווייתו של פרקליט הצמרת ד"ר יעקב וינרוט התקיימה היום (שלישי) בבית העלמין בנתניה. וינרוט, שהלך לעולמו בגיל 71 לאחר מאבק קשה במחלת הסרטן, הותיר אחריו רעייה ושישה ילדים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד את וינרוט בהלוויתו: "הבוקר קיבלנו את הבשורה המרה, יעקב ידיד נפשנו, חברנו מזה 20 שנה, מהמשפטנים הגדולים שקמו בעם ישראל, נפטר במהלך הלילה. שרה ואני המומים מצער, רבים בציבור חש שהלך מאתנו אדם גדול, אישיות מיוחדת במינה, משפטן שמבינים מסוימים לא היה ולא יהיה כמותו".

נתניהו הוסיף ש"המשפחה עברה כל כך הרבה צער בשנה אחת, במחלה הארורה הכניעה את הכלה, את האח ואת הגיס, באנו לנחם את יעקב כדי להבין מה הוא חושב, יעקב עם הלב הענק שלו הוא ידע מה אני חושב, הוא ידע ישר מה אני חושב, המחלה הארורה הזאת לקחה אותו מאתנו, ואנו מחבקים את המשפחה לחיכינו".

נתניהו המשיך ואמר כי "כעת כבה הנר יעקב איננו איתנו עוד, הןא הפיץ אור יקרות, שימשיך להאיר את דרכנו, אור של אהבת ישראל ורדיפת צדק".

לקריאה נוספת:
בתום מאבק נגד האוצר: הושג הסכם עבור גמלאי כוחות הביטחון
"כמעט נגמר באסון": צינור מים התפוצץ בחדר של יולדת בבית החולים
כגודל אצבע: נתפסו טלפונים מיניאטוריים שנועדו לשימוש אסירים

בנימין נתניהו בהלוויתו של עו"ד יעקב וינרוט, בית עלמין, נתניה. עופר וקנין / הארץ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בהלוויה/מערכת וואלה! NEWS, עופר וקנין / הארץ

"הוא נגע בכל כך הרבה אנשים, הוא יתקומם נגד עוולות ונתן צדקה, אף פעם לא הלך עם העדר והצטיין בהליכה עצמאית, מתחת לכיפה השחורה יתגלה מוח מזכיר ולב ענק, קשה לדעת מה יותר גדול אצל יעקב הלב או המוח. נתניהו הוסיף שעורך הדין היה "משפטן מבריק, הוא לא בחר את המקצוע אלא המקצוע בחר בו".

לבסוף אמר ראש הממשלה: "אינני חושב שנפגוש כמותו כל פעם, רואה זכות גודלה שבמהלך חיי היה לי כחבר וכאח, היה שלום יענקלה, היה שלום יקירנו, נאמת לי מאוד, תמיד נזכור אותך לעד".

עוד באותו נושא

לאחר מאבק ממושך במחלה: עורך הדין יעקב וינרוט הלך לעולמו בגיל 71

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו בהלוויתו של עו"ד יעקב וינרוט, בית עלמין, נתניה. אור רביד
נתניהו בהלוויה/אור רביד

זאבי, בנו של וינרוט, ספד את אביו: "לאבא הייתה תכונה שאם מישהו היה מספר לו משהו עצוב הוא היה עצוב איתו ואם מישהו היה שמח הוא היה שמח בשמחתו. כל חייו היה אבא תלמיד, כל חייו הוא רצה ללמוד".

"הלוואי שנזכה להמשיך במורשת שלך להיות תלמיד להיות אדם ולדעת לתת, מבקש סליחה שלא ידעתי להכיל את כל הגדולה שלנו היית ראש המשפחה שלנו ותמשיך להיות מליץ יושר, זכות גדולה להיות הבן במשך 36 השנים".

עורך דין יעקב וינרוט. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
הלך לעולמו בגיל 71. וינרוט/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

אחיו, עו"ד אבי וינרוט, ספד גם הוא "אשתמש במילותיו שהספיד את סבא וסבתא שלי. כשסבתא נפטרה יעקב אמר שאם גודעים עץ, השורש נגדע ואם גודעים ענף הוא ממשיך לצמוח, מה שקרה היום זה ענף שנקטע, מה שיעקב השאיר יימשך וחייב להמשיך". "יעקב היה מסור ונטוע בכל העולמות, מספיק לראות מי הספיד אותו היום ומי נוכח בההלוויה", אמר לדבריו האח.

האח סיפר כי "יעקב היה איש תורה, תרבות וידע עד יומו האחרון, אין במה ייחודית כזאת כמו זו שיערב יצר". "היית הסנגור הטוב בעולם, אני מבקש שתסנגר עלינו ועל עם ישראל".

עו"ד עמית חדד שותף במשרד ד"ר י. וינרוט ושות' בהספדו ליעקב: "הבכי שוטף אותנו והוא משלים את שמילים אף פעם לא יוכלו לתאר. ביום הזה כולנו בוכים". חדד הוסיף כי "יעקב היקר והאהוב שלנו, אני מבטיח לך שנעשה כל שביכולתנו כדי לקיים את השליחות שגילמת בהווייתך. אנחנו מקבלים על עצמנו את צוואתך, להמשיך את המפעל האדיר שהקמת. המשרד ימשיך לתרום וימשיך לפעול בהתאם לחזון שהתווית. יעקב אתה כבר חסר לי. תודה על הכל."

שרה נתניהו בהלוויתו של עו"ד יעקב וינרוט, בית עלמין, נתניה. אור רביד
וינרוט מובא למנוחות/אור רביד

אל בית משפחתו, שברחוב יונה ורמת גן, הגיעו היום לפני ההלווייה אנשים כדי לחלוק לו כבוד אחרון, בהם מכריו האישיים, בכירים ועובדי משרדו. אל הבית הגיעו בין היתר עורך הדין דוד שמרון, איש העסקים יוסף גרינפלד והשרים אריה דרעי ואיילת שקד. עוד הגיעו הרב הראשי לשעבר ישראל מאיר לאו והרב פוברסקי, מראשי ישיבת פוניבז', חבר מועצת גודלי התורה של סיעת "דגל התורה" וידידו הקרוב של וינרוט.

אחד מבניו של יעקב וינרוט, הרב יחיאל וינרוט, ספד לו: "סליחה אבא היקר, סליחה מכל הנוכחים שההספד יהיה קצר, אני מתקשה למצוא את המילים שיוכלו להכיל את גודל הדמות והמשמעות". הוא אמר על אביו כי "מצד היית פורס כנפיים ענק בתורה ובדעת, במקביל היית אושיית משפט. תמיד הצרכים של הזולת עמדו לפני הצרכים שלך, את עצמך היית שם תמיד אחרון".

יחיאל וינרוט, בנו של עו"ד יעקב וינרוט ז"ל בהתכנסות והספדים לזכרו, רמת גן. ראובן קסטרו
בנו של וינרוט, הרב יחיאל וינרוט/ראובן קסטרו

"כשהכול התחיל", המשיך בנו של וינרוט. "אמרת כמה פעמים למשפחה שאתה לא כל כך חושש מהמוות עצמו, אלא חושש שהמחלה תיטול ממך צלם אנוש. זכית להיות מוקף בילדים ונכדים עד לתקופה האחרונה, אפילו יצאת לטיול המסורתי ולו כדי להיות שותף ולא לגרום צער לילדים שמחכים לזה כל השנה".

שמואל וינרוט, בנו, ספד: "אבא היה איש של משפחה ואהב כל נכד וכל נין וכל חיוך של בן משפחה. הוא חיבק אותנו אהבת אין קץ. היה עסוק בעבודה ובתורה ותמיד היה לו זמן בשבילנו. לאבא הייתה גם משפחה מסוג אחר, השאיר את אימא אלמנה ואותנו יתומים, אבל השאיר עוד יתומים שעזר להם בגופו ובממונו באהבה רבה".

עו"ד ירון קוסטליץ בהתכנסות והספדים לזכרו של עו"ד יעקב וינרוט , רמת גן. ראובן קסטרו
עו"ד קוסטליץ בבית משפחת וינרוט, היום/ראובן קסטרו

אחד מבניו הנוספים, עו"ד דובי וינרוט, סיפר כי רק לפני 11 חודשים הוא איבד את אשתו חני ואמר כי "אף אחד לא יכול להספיד כמו שאבא היה מספיד, אני מרגיש מגוחך להספיד את אבא שלי שהוא נפטר בגיל צעיר מבחינתי, אין מישהו שיכול להספיד את אבא".

הבן הוסיף: "גדלנו בעולם שכולו היה חסד אמת וצדקה. זה היה אבא, הגודל שלו הפיזי לא הכיל את מה שהיה לו לתת. אבא אף פעם לא ישב בשלווה כי הוא לא חיפש שלווה וכל דבר מסביבו היה גדול ממדים. אבא היה אדם ענק שנפטר היום. אנחנו עוד לא מעכלים את החסר. הוא עולה למעלה וקוטף את השכר על הצרות שהוא לקח על עצמו ונטל עליו. רבים מכירים את אבא כגאון משפט אבל לא מכירים את הנשמה הענקית שלו בה כל אחד מאיתנו הרגיש שהוא הילד של אבא".

שמוליק וינרוט, בנו של עו"ד יעקב וינרוט ז"ל בהתכנסות והספדים לזכרו, רמת גן. ראובן קסטרו
בנו של וינרוט, שמוליק/ראובן קסטרו

הרב לאו אמר על וינרוט כי "שמו גדול מכל תואר. השם שלו מתלבט בשמיים בעיקר בהיותו אותו צדיק, שנמצא בתווך לאלה שצריכים עצה ומילה טובה. הקב"ה זיכה אותו ואת רעייתו גיז'ל ביחד בדרך הארוכה שעברו והקשה שיהיו הלאה רווים נחת מהמשפחה הנפלאה שקימו". לאו הוסיף כי "הוא היה יחיד בדורו" ש"החסדים שלו היו לא רגילים, הוא אהב מאוד את האמת, והאמת להאמיתה".

וינרוט היה מבכירי עורכי הדין בישראל ובין היתר ייצג את בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן, עזר ויצמן ונאשמי המחתרת היהודית. לאחרונה פרש מייצוגה של שרה נתניהו ב"תיק המעונות". בשנה האחרונה לקה וינרוט במחלה קשה, אך המשיך לעבוד.

(עדכון ראשון: 16:10)

איילת שקד בהתכנסות והספדים לזכרו של עו"ד יעקב וינרוט , רמת גן. ראובן קסטרו
השרה שקד בבית משפחתו של וינרוט, היום/ראובן קסטרו
אריה דרעי בהתכנסות והספדים לזכרו של עו"ד יעקב וינרוט , רמת גן. ראובן קסטרו
השר דרעי בבית משפחתו של וינרוט, היום/ראובן קסטרו
דב וינרוט, בנו של עו"ד יעקב וינרוט ז"ל בהתכנסות והספדים לזכרו, רמת גן. ראובן קסטרו
בנו של וינרוט, דב/ראובן קסטרו
הרב לאו בהתכנסות והספדים לזכרו של עו"ד יעקב וינרוט , רמת גן. ראובן קסטרו
הרב לאו מספיד את וינרוט, היום/ראובן קסטרו
התכנסות והספדים לעו"ד יעקב וינרוט, רמת גן. ראובן קסטרו
אנשים מתאספים מחוץ לביתו של וינרוט ברמת גן, היום/ראובן קסטרו
עו"ד דוד שמרון בהתכנסות והספדים לעו"ד יעקב וינרוט, רמת גן. ראובן קסטרו
עו"ד דוד שמרון/ראובן קסטרו
התכנסות והספדים לזכרו של עו"ד יעקב וינרוט , רמת גן. ראובן קסטרו
הספדים בבית משפחתו של וינרוט, היום/ראובן קסטרו
התכנסות והספדים לזכרו של עו"ד יעקב וינרוט , רמת גן. ראובן קסטרו
הספדים בבית משפחתו של וינרוט, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully