וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדי הרצוג: "היה ברור שתהיה ביקורת, לא הביאו את פפ או מוריניו"

15.10.2018 / 17:00

על הביקורת שחטף ("צפיתי את זה גם כי התחריתי עם מאמנים ישראלים"), המשחק בסקוטלנד ("יהיה הכי קשה"), והשילוב בין הערבים ליהודים ("גם בארה"ב שילבנו בין מגזרים"). אחרי שהוביל את ישראל לשני ניצחונות, אנדי הרצוג פותח את הלב בראיון

צילום ועריכה: קובי אליהו

"היה לי ברור שתהיה ביקורת כלפי בהתחלה. הרי לא הביאו כמאמן לנבחרת ישראל את גווארדיולה או מוריניו", כך סיפר היום מאמן נבחרת ישראל אנדי הרצוג בראיון לוואלה! ספורט ביום שאחרי המשחקים מול אלבניה וסקוטלנד אותם סיים כמנצח הגדול עם מקום ראשון בבית. "היה ברור לי שבהתחלה יעבירו עלי ביקורת גם כי מי שהתחרה על התפקיד היו מאמנים ישראלים. מאמנים מקומיים טובים שעשו דברים והנה מגיע בחור מבחוץ ומקבל את המשרה. לכן זה היה טבעי שתהיה ביקורת וקיבלתי את זה בהבנה. לי היה חשוב שנעבוד קשה כדי לשכנע קודם כל את השחקנים במי שאני ובמה שאני מביא. בכל יום אני מרגיש שאני יכול לקבל יותר מהשחקנים".

"הם כל הזמן מרימים את הרמה שלהם והם כל הזמן מתקדמים. באשר לדיבורים כלפיי, כשהגעתי לוורדר ברמן כשחקן, השחקנים הגרמנים וגם אחרים בגרמניה אמרו: 'מי זה הגיע אלינו עכשיו מאוסטריה כדי לקחת לנו את המקום?' וגם שם כשחקן הייתי צריך לשכנע אותם במה שאני ובמי שאני. הייתי צריך לשכנע גם את התקשורת בגרמניה במה שיש לי לתת. הדברים לא השתנו בין מה שהיה אז כשהייתי שחקן ובין מה שקורה היום כשאני מאמן".

עוד בנושא

תיקו בגלזגו יספיק, בית משולש יזיק: סיכויי העלייה העדכניים לפלייאוף
בספסל, על הקווים, וגם ביציע: הרוח החדשה בנבחרת ישראל
ההתאחדות תיתן עדיפות לאירוח משחקי הנבחרת בטרנר
אלבניה בהלם מהשער של חמד: "איך הגול לא נפסל?"
שגיא כהן, ערן זהבי והערבים: הרשת "חוגגת" עם הנבחרת

מאמן נבחרת ישראל אנדי הרצוג. ברני ארדוב
סתם פיות למבקרים. אנדי הרצוג/ברני ארדוב

טבלת הבית כרגע:

1. ישראל 6 נקודות (הפרש שערים 2:4)
2. סקוטלנד 3 נקודות (הפרש שערים 2:3) משחק פחות
3. אלבניה 3 נקודות (הפרש שערים 4:1)

המשחקים שנותרו:

17.11: אלבניה - סקוטלנד
20.11: סקוטלנד - ישראל

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן נבחרת ישראל תומר חמד עם מאמנו אנדי הרצוג. ברני ארדוב
רק סקוטלנד בראש שלהם. חמד והרצוג/ברני ארדוב

אבל האמנת שהביקורת תהיה כל כך מהירה וקטלנית? הפסדת משחק אחד באלבניה וכבר שלחנו אותך הביתה.

"מצד אחד ידעתי שאספוג ביקורת אם אפסיד, אבל הדבר החשוב מצד שני היה להישאר מפוקס באשר למטרה, לשחקנים ולנבחרת. יותר משהופתעתי מהביקורת כלפי בהתחלה, הופתעתי אמש מהאנרגיות של השחקנים במחצית השנייה. אחרי שלושה ימים שעברו בסך הכל מהמשחק מול סקוטלנד, יכולתי להיות גאה מאיך שהשחקנים רצו ונראו על הדשא במחצית השנייה".

הדבר הבולט בשיחות עם שחקנים זו העובדה שהם מאמינים לך. הם לא מרגישים שעומד מולם אדם שמערבב אותם וזה אולי הסוד שלך עד כה.

"גם אם זה נכון, אני לא שיחקתי והקרדיט לא צריך להגיע קודם אלי. השחקנים ראויים לקרדיט יותר ממני. אנחנו נהנים כרגע מהעובדה שאנחנו במקום הראשון, אבל אנחנו צריכים כעת לעבוד אפילו יותר קשה כדי לשמור על מה שעשינו. אני יודע שהמשחק בסקוטלנד יהיה הקשה ביותר אבל אנחנו נגיע אליו מוכנים".

איך החלטת לשחק בשיטת שלושת הבלמים? הרי תמיד טענו כאן שאין לישראל אפילו בלם אחד ראוי לנבחרת אירופית והנה אתה מגיע ובוחר לשחק עם שלושה.

"הסיבה העיקרית בגללה בחרתי בשיטה הזו היא טאלב טוואטחה ואלי דסה. מההתחלה ידעתי שאני רוצה אותם הרבה יותר קדימה ומכאן שידעתי שאני צריך יותר הגנה מאחור. זה היה המפתח. במיוחד נגד סקוטלנד הם עשו את זה מצוין. בעבר תמיד דגלתי וחיפשתי לשחק עם קו של ארבעה שחקני הגנה אבל אחרי שצפיתי במשחקי הליגה ובמשחקי הנבחרת, החלטתי שזה הכי נכון לשחק עם שלושה בלמים ושני שחקני כנף. זה לא אומר שבעתיד לא נשחק גם בשיטה של ארבעה שחקנים מאחור. זה מאוד תלוי בכושר של השחקנים בזמן נתון".

מה אתה מתכנן לעשות עד המשחק מול סקוטלנד?

"אנחנו צריכים לעבוד הרבה. חייבים להיות במאה אחוז בסקוטלנד. טעמנו את הטעם של הכדורגל הזה במשחק החוץ שעשינו בצפון אירלנד ונהיה חייבים לעשות דברים הרבה יותר טובים. אנחנו ננתח היטב את המשחקים הטובים שהיו לנו כעת בבית ונרצה להביא את הדקות הטובות והמהלכים הטובים שעשינו מהמשחקים בחיפה ובבאר שבע למשחק בסקוטלנד שיהיה משחק שונה לגמרי".

מנהל טכני נבחרת ישראל, ווילי רוטנשטיינר. ברני ארדוב
"גם בהתאחדות האוסטרית וגם בעבודה בארצות הברית תמיד היה מישהו שישב ביציע וצפה במשחק מזווית טובה יותר וכשהוא ראה יתרונות שאנחנו לא ראינו מהספסל, הוא העביר לנו את זה בהפסקה בחדר המאמנים". ווילי רוטנשטיינר/ברני ארדוב

מה הדבר הכי חשוב בקשר שלך עם השחקנים?

"הכי חשוב היה לי לשכנע את השחקנים בפילוסופיה שלי. רציתי לגרום להם להאמין בכוח שלהם. אני לא מאמן שמדבר יותר מדי. אני לא מאמן שעורך יותר מדי אסיפות. לא אהבתי את זה כשחקן ואני מאמן שרוצה לעשות דברים גם בלי לדבר. הכי חשוב עבורי זה שהשחקנים יבינו שהם יחידה אחת ושתהיה להם רוח קרב אמיתית. פחדתי מנפילה במחצית השנייה אתמול ולכן הייתי כל כך מרוצה כאשר השחקנים היו מלאים אנרגיות ושלטו במשחק במחצית השנייה".

אתה יודע כמה מתעסקים כאן בשילוב של שחקנים יהודים וערבים בנבחרת הזו. האם לקחת את זה בחשבון כשהחלטת לבחור את השחקנים? האם זה ישב לך בראש לייצר סגל והרכב שיותר אנשים מכל המגזרים יהיו בעדו?

"כן, חשבתי על זה. אבל בסופו של דבר הבחירה היתה לפי היכולת. תראה גם בארצות הברית היה צריך לשלב בין שחקנים לטיניים, אמריקאיים, גרמנים אמריקאיים, שחקנים שחורים. בהרבה מדינות יש שילוב של שחקנים מכל מיני מגזרים. ברור שכאן בישראל הנושא יותר רגיש אבל הכי חשוב שבשורה התחתונה השחקנים ירצו בהצלחה של החברים שלהם גם אם הם יושבים על הספסל".

אחת ולתמיד, מי המאמן האמיתי של נבחרת ישראל? הרי אומרים שוילי רוטנשטיינר שיושב ביציע, הוא המנווט והוא המכוון של הדברים והוא קובע הכל. מה האמת?

"גם בהתאחדות האוסטרית וגם בעבודה בארצות הברית תמיד היה מישהו שישב ביציע וצפה במשחק מזווית טובה יותר וכשהוא ראה יתרונות שאנחנו לא ראינו מהספסל, הוא העביר לנו את זה בהפסקה בחדר המאמנים. אבל כדי לשים דברים על דיוקם וכמו שאמרת אחת ולתמיד, אני המאמן של נבחרת ישראל ואני זה שקובע את הדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully