וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין בלתי מנוצח: חביב נורמגומדוב ניצח את קונור מקגרגור בקרב המאה של ה-UFC

למרות הטראש טוק המתמשך של האירי לפני הקרב, אלוף העולם במשקל קל הפגין דומיננטיות מרשימה, ניצח בהכנעה ושניות אחרי הניצחון יצא מהזירה והתנפל על הפמליה של יריבו. בעקבות המהומה: קטטות ומעצרים. חביב תקף במסע"ת, תוארו עלול להישלל ממנו, מקגרגור: "מחכה לקרב חוזר"

חביב נורמגומדוב, קונור מקגרגור. GettyImages
לא כוחות. נורמגומדוב מכניע את מקגרגור/GettyImages

קרב המאה ב-UFC, שנערך הבוקר (ראשון), סיפק את הסחורה בגדול. בסופו של הקרב חביב נורמגומדוב שמר על תוארו ושמר על מאזן מושלם בקריירה (0:27), אחרי שניצח את קונור מקגרגור בהכנעה בסיבוב הרביעי, אבל הדרמה האמיתית התקיימה עם סיומו.

התחזיות לקרב שקול נראו רחוקות מהמציאות כבר בדקות הראשונות, כשמקגרגור ניסה להתגונן ללא הצלחה וחביב הפגין דומיננטיות מרשימה. הדרמה הגדולה התרחשה בשניות שאחרי הקרב: נורמגומדוב יצא מהזירה בזעם, התנפל על הפמליה של מקגרגור והורחק מהמקום על ידי מאבטחים. לאחר מכן התפרץ לזירה מספר אנשים מהפמליה של חביב, וניסו לתקוף את מקגרגור. ההתרחשויות על הזירה גרמו לביטול ההכרזה על המנצח.

המהומה נמשכה גם דקות ארוכות אחרי סיום הקרב. אוהדים רבים ניסו להתעמת עם חביב, והוא נאלץ לצאת מהאולם בלאס וגאס בליווי אבטחה כשהצופים משליכים לעברו כוסות משקה. גם מקגרגור יצא מהמקום בליווי המשטרה.

כצפוי, מקגרגור זכה לתמיכה גורפת ביציעים וכשהשניים עלו לקרב הוא התקבל בתשואות רמות. בסיבוב הראשון אפשר היה להבחין באסטרטגיה של השניים בקרב: מקגרגור, שלרוב נחשב התקפי יותר, בעיקר התגונן, כשחביב שולט ואגרסיבי יותר ומנצח בסיבוב 9:10. גם הסיבוב השני התנהל בשליטה מוחלטת של חביב, ששוב הוריד את מקגרגור לקרקע והלם בו במשך ארבע דקות, עד שהאירי התרומם לקול תשואות הקהל, התאושש וסיים את הסיבוב עם חיוך מלגלג לכיוונו של היריב, למרות ניצחון 8:10 של חביב בסיבוב.

מקגרגור הצליח להישאר בעמידה במשך הסיבוב השלישי, אם כי עדיין היה בעיקר במגננה והתקשה לתקוף את חביב. את הסיבוב השלישי ניצח האירי 9:10, כך שחביב הוביל 27:29 בניקוד. בסיבוב הרביעי הגיעה ההכרעה: חביב הוריד את מקגרגור לרצפה, תפס אותו בעמדת חניקה וגרם לו להכריז שהוא נכנע.

עוד בנושא

השחיין ריאן לוכטה שוב השתולל בתקרית אלימה: "מכור לאלכוהול כבר הרבה שנים"
פלויד מייוות'ר הכריז: "השנה ייערך הקרב החוזר מול מני פאקיאו"
כדור גולף "פוצץ" עין של צופה שאיבדה את הראייה, השחקן: "אני שבור לב"
הצטרפו לעמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט

שעות אחרי הקרב מקגרגור הגיב: "מחכה לקרב החוזר"

חביב קופץ החוצה מהזירה ומתעמת עם מאמנו של מקגרגור

המהומה בסיום, כפי שצולמה מהיציעים

קונור מקגרגור יוצא מהזירה בליווי כוחות אבטחה

גם חביב יצא מהאולם בליווי המשטרה

הטירוף נמשך גם בהמשך הלילה. שלושה חברים בפמליה של חביב, שקפצו לזירה וניסו לתקוף את מקגרגור, נעצרו על ידי משטרת לאס וגאס. דילון דאניס, המאמן שחילופי דברים בינו לבין חביב גרמו לאלוף לקפוץ מהזירה ולתקוף אותו, הוברח מהאולם מיציאה צדדית, גם כן בליווי אבטחה.

אוהדים משני המחנות המשיכו להתעמת גם מחוץ לאולם. בארצות הברית דווח על "קטטת ענק" בין תומכי מקגרגור וחביב בסניף של מסעדת ההמבורגרים Shake Shack, שבעקבותיה בוצעו עוד מעצרים. טבעת של שוטרים ומאבטחים נאלצו להמשיך לאבטח את הכניסה לאולם שעה ארוכה אחרי סיום הקרב.

נשיא ה-UFC, דיינה וייט, סיפר: "חביב קפץ מחוץ לכלוב כדי לתקוף פיזית את אחד מהחבר'ה של קונור. אני לא יודע מה להגיד כרגע, זה מגעיל אותי".

וייט הוסיף לאחר מכן כי "בהחלט יש אפשרות שבעקבות המהומה שיצר, תוארו של חביב יישלל ממנו". כמו כן, הוא סיפר שמושל מדינת נבאדה בריאן סנדובאל שנכח באולם נאלץ "להימלט" בעקבות המהומה: "זה ממש, ממש לא טוב".

מייק טייסון: "זה עולה על כל דמיון. מעולם לא חשבתי שזה יכול להסתיים ככה. יותר מטורף מהמהומה בקרב שלי"

חביב נורמגומדוב, קונור מקגרגור. GettyImages
סצנות יוצאות דופן בלאס וגאס. חביב יוצא מהזירה בליווי אבטחה/GettyImages
חביב נורמגומדוב, קונור מקגרגור. GettyImages
לפני ההכנעה, מקגרגור עוד הספיק לחייך/GettyImages

מדובר היה במפגש ישיר בין שניים מהלוחמים הבכירים של הענף: מקגרגור, האירי הססגוני והמוחצן, הגיע לקרב עם מאזן של 3:21, בעוד יריבו מדגסטאן לא הפסיד מעולם, והגיע לקרב עם מאזן מושלם 0:26.

עבור האירי זה היה הקרב הראשון מאז נובמבר 2016, אז גבר על אדי אלבארס, והוסיף את תואר אלוף העולם במשקל קל לחגורה שכבר החזיק במשקל נוצה. מאז נלחם בקרב מתוקשר מול פלויד מייוות'ר, ותהיות רבות הועלו בנוגע לכושרו הפיזי בזירה.

הקרב עורר עניין עצום לנוכח ההיסטוריה של השניים, שכללה מתיחות גדולה ואיבה שנמשכה על פרק זמן ארוך וכללה לא מעט עימותים. אחרי שפורסם סרטון (בחודש אפריל השנה) שבו נראה נורמגומדוב וחברי הפמליה שלו מתעמתים עם חבר קרוב של מקגרגור, האירי ארב לחביב ותקף את האוטובוס שבו היה. התקרית גרמה למעצרו של האירי, אך הוא הצליח לצאת בעונש קל בלבד. הלילה העימות הארוך ביניהם הגיע לשיא - עם קרב בזירה, ראש בראש.

על פי הערכות, מדובר בקרב שישבור את השיא הקודם של ה-UFC, עם 2 מיליון צופים בארה"ב שירכשו בפיי-פר-וויו וישלמו 70 דולר עבור הזכות לצפות בקרב. השיא הקודם היה 1.65 מיליון צופים, במפגש של מקגרגור מול נייט דיאז.

חביב נורמגומדוב, קונור מקגרגור. AP
חביב נורמגומדוב, קונור מקגרגור/AP
חביב נורמגומדוב, קונור מקגרגור. GettyImages
חביב נורמגומדוב, קונור מקגרגור/GettyImages
חביב נורמגומדוב, קונור מקגרגור. AP
חביב נורמגומדוב, קונור מקגרגור/AP
חביב נורמגומדוב, קונור מקגרגור. AP
חביב נורמגומדוב, קונור מקגרגור/AP
חביב נורמגומדוב, קונור מקגרגור. AP
הטראש טוק לא שרד את מבחן המציאות. מקגרגור אחרי ההפסד/AP

חביב תוקף את מקגרגור: "הוא דיבר על הדת שלי, לא עושים את זה"

שעה קלה אחרי הקרב, חביב התייצב למסיבת העיתונאים בחוסר חשק מופגן, כשהוא מסרב להשיב ליותר משאלה אחת, ובעיקר מציג את החגורה שהוענקה לו בעקבות הניצחון, הרחק מהמצלמות.

"הוא דיבר על הדת שלי, הוא דיבר על המדינה שלי, על אבא שלי. הוא הגיע לברוקלין וניפץ אוטובוס. הוא כמעט הרג שני אנשים. תדאגו מהדברים האלה. תדאגו מהחרא הזה. למה מדברים על זה שזינקתי מעל הכלוב? למה עדיין מדברים על זה?", הסביר חביב את ההתפרצות, והוסיף: "זה ספורט שמבוסס על כבוד, לא על טראש טוק. אני רוצה לשנות את המשחק הזה. נמאס לי מאנשים שאומרים שטויות על היריבים שלהם, עוקצים את הדת שלך, את אבא שלך. אסור לדבר על דת, על לאום, פשוט אסור לדבר על דברים כאלה. בשבילי זה מאוד חשוב".

חביב הוסיף התנצלות רפה "לנבאדה, לווגאס, לענף הזה" והודה ש"זה לא הצד הכי טוב שלי", אך המשיך להקניט את מקגרגור ואנשיו. "אבא שלי לימד אותי שתמיד צריך לכבד את היריב שלך. התאמנתי בקליפורניה במשך שבע שנים, וכולם יודעים מי אני. האנשים האלה...לא רק קונור, אלא גם האנשים שלו, הם לא מכבדים. אומרים שהוא אלוף העולם פעמיים, אבל היום גם הוא וגם האנשים שלו הפסידו, ושתקו. ועל זה אני אומר אלחמדולילה".

הוא גם סיפר שקיבל שיחה מפתיעה מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין אחרי הניצחון, והודה שבעקבות האירועים אחרי הקרב "אבא שלי יכסח אותי כשאגיע הביתה".

לצערו של חביב, נראה שהוא לא יחמוק כל כך מהר מעונש. מארגני הקרב החליטו לדחות את התשלום שמגיע לו על הקרב עד שתושלם את החקירה של משטרת לאס וגאס. "נהפוך כל אבן", אמר החוקר בוב בנט, "חבל שערב מרגש כזה הסתיים כמו שהוא הסתיים".

חביב נורמגומדוב, קונור מקגרגור. AP
חביב נורמגומדוב, קונור מקגרגור/AP
חביב נורמגומדוב, קונור מקגרגור. רויטרס
חביב נורמגומדוב, קונור מקגרגור/רויטרס

לוח התוצאות הסופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully