וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתב"ג 2" יקום בנגב? כך ייראה שדה התעופה הבינלאומי בנבטים

2.10.2018 / 10:51

בשבועות הקרובים צפויה להתקבל ההחלטה על המיקום להקמת נמל תעופה משלים לנתב"ג, כאשר על הפרק שתי חלופות: רמת דוד בעמק יזרעאל ונבטים בנגב. בדרום לוחצים ש"נתב"ג 2" יקום אצלם, וכבר הכינו הדמיה איך הוא אמור להיות. צפו

צלמים זמניים מורשים

ההדמיה של שדה התעופה ללא קול במקור

החלטת הממשלה 2050, להקים נמל תעופה בינלאומי משלים לנתב"ג, התקבלה במטרה להקל את העומסים הקיימים על נתב"ג כיום ולהיערך למציאות של שילוש מספר הטסים אל ומישראל (ל-70 מיליון טסים).

לאחר שנבחנו מספר רב של חלופות למיקום נמל התעופה המשלים, נותרו על הפרק כיום שתי חלופות: בסיס נבטים שבנגב, ורמת דוד שבעמק יזרעאל. אלא שבעוד התושבים וראשי הרשויות בעמק יזרעאל מתנגדים להקמת הנמל בשטחם, דווקא בנגב יצאו לאחרונה הרשויות בקמפיין לטובת הקמת הפרויקט החשוב בדרום. את הקמפיין מוביליה מועצת הנגב, המאגדת את כל הרשויות המקומיות בדרום, בשיתוף עם קרן מיראז' לפיתוח הנגב.

אחת הטענות המרכזיות לטובת הבחירה בחלופה הדרומית היא שיקולי תשתית ותכנון: בחלופה הצפונית יהיה צורך להקים תשתיות רבות מאפס, תוך הפקעת קרקעות שיובילו לקרבות משפטיים, אשר על פי ההערכות יובילו להתארכות הפרויקט אל מעבר לעשר שנים מרגע ההחלטה. לעומת זאת, חלופת נבטים מתבססת על שדה התעופה האזרחי הקיים במקום, שבו נמצא כבר כיום מסלול ההמראה הארוך במזרח התיכון.

לצד התמיכה של ראשי הרשויות והתושבים בנגב בהקמת הפרויקט החשוב, ההערכה היא שניתן יהיה להקים את נמל התעופה בפרק זמן של כארבע שנים, ובכך הוא יפתור כבר בזמן הנראה לעין בעיות כמו הרעש לתושבי עוטף נתב"ג, אפשרות נחיתה והמראה בכל שעות היום, ומתן מענה הכרחי לצמיחה הגדולה בכמות הטיסות היוצאות והנכנסות לישראל.

הדמייה של שדה התעופה הבינלאומי בנגב בנבטים. סטודיו הקוביה, מערכת וואלה! NEWS
בנגב יצאו בקמפיין להקמת הפרויקט. השדה שאמור לקום בנבטים/מערכת וואלה! NEWS, סטודיו הקוביה
הדמייה של שדה התעופה הבינלאומי בנגב בנבטים. סטודיו הקוביה, מערכת וואלה! NEWS
ההערכה היא שניתן יהיה להקים את נמל התעופה בפרק זמן של כ-4 שנים/מערכת וואלה! NEWS, סטודיו הקוביה

השדה בנגב ייצר כ-30,000 משרות באזור

כחלק מהקמפיין, נחשף לראשונה סרטון הדמיה של השלב הראשון של נמל התעופה המתוכנן בנגב. ההנחה היא שבנמל התעופה יועסקו כ-10,000 עובדים, והוא ייצר עוד כ-30,000 משרות באזור כולו ויוביל לתוספות של אלפי חדרי אירוח במלונות ובמרחב הכפרי.

מנכ"ל מועצת הנגב, יוהן אטלן, אמר: "הקמת נמל התעופה בנגב תזניק את הנגב, המהווה מעל 60 אחוז משטחה של מדינת ישראל. זו הזדמנות נדירה לקדם פרויקט לאומי חשוב שגם ימצב את הנגב כחלק מרכזי במדינת ישראל, ויהווה עוגן מרכזי לפיתוחו. הנגב הוא העתיד של מדינת ישראל, ונמל תעופה בינלאומי יציב את היסודות לעתיד הזה".

דיוויד מיראז', מייסד קרן מיראז' לפיתוח הנגב, הוסיף: "הקמת נמל תעופה בינלאומי בנגב הוא הפרויקט הציוני החשוב ביותר כיום בישראל. נמל תעופה שכזה לא רק יאפשר למיליוני תיירים נוספים להגיע ארצה, אלא גם יוסיף עשרות אלפי משרות איכותיות לנגב".

הדמייה של שדה התעופה הבינלאומי בנגב בנבטים. סטודיו הקוביה, מערכת וואלה! NEWS
האם השדה הנוסף יקום בנגב ולא בעמק יזרעאל? ימים יגידו/מערכת וואלה! NEWS, סטודיו הקוביה
הדמייה של שדה התעופה הבינלאומי בנגב בנבטים. סטודיו הקוביה, מערכת וואלה! NEWS
הדמייה של שדה התעופה הבינלאומי בנגב בנבטים/מערכת וואלה! NEWS, סטודיו הקוביה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully