וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגלות את גן העדן המסתורי שמתחבא במרכז אמריקה

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, וואלה! NEWS בשיתוף פגסוס

10.10.2018 / 7:08

נהרות ענק בין הרי געש עצומים, כפרים שהזמן עצר בהם מלכת וערים תוססות, עיר מקדשים מפוארת וחופים קסומים. גואטמלה נפתחת אל העולם וזה הזמן להכיר את המקום שבו הקולוניאליזם האירופאי מתערבב עם המסורות האינדיאניות

קתדרלה מטרופוליטנה, גואטמלה סיטי. ShutterStock
קתדרלה מטרופוליטנה, גואטמלה סיטי/ShutterStock

האצטקים קראו לחבל הארץ ההררי הזה בשם Cuauhtemallan שמשמעותו "מקום עם הרבה עצים", כיום יש בגואטמלה הרבה דברים נוספים: הרי געש מעשנים, ג'ונגלים שבהם ערים עתיקות של בני המאיה אשר זו הייתה ממלכתם, נהרות ארוכים, כפרים שהזמן עצר בהם מלכת לצד ערים מתפתחות, מקדשים רוחניים וחופשים יפים ושקטים.

מרכז אמריקה היא יעד למי שרוצה להיחשף לתרבות אחרת, נופים חדשים והרפתקאות שחושפות את יופיו של הטבע ושל טבע האדם. גואטמלה, ששוכנת בין שני אוקיאנוסים, היא בדיוק המקום לחוות זאת. בשנים האחרונות, אחרי תקופה ארוכה של חוסר יציבות פוליטית, השקט והיציבות בגואטמלה גורמים לה לפתוח את שעריה למטיילי העולם.

קצת היסטוריה: במשך מאות שנים הייתה גואטמלה המקום בו שגשגה תרבות המאיה. הכיבוש הספרדי הותיר את חותמו עד היום בשפה, באדריכלות, אפילו במראה התושבים שרובם בני תערובת של אינדיאנים ואירופאים, אבל מצד שני המקומיים הצליחו לשמר מסורות ומנהגים שמייחדים אותם והופכים את הביקור במדינה למרתק.

הבירה גוואטמלה סיטי הנמצאת באזור ההררי שבדרום המדינה היא המקום להתחיל ממנו את המסע. גם משום שמדובר בעיר תוססת שנמצאת במרכז מטרופולין של כ-3 מיליון תושבים וגם משום קרבתה לכמה מפנינות הטבע היפות במדינה. העיר מחולקת לרבעים ממוספרים כשרובע 1 שבצפון העיר הוא החשוב מכל ובו הארמון הלאומי המרשים והכיכר המרכזית של העיר, שבצדה המזרחי נמצאת קתדרלה מטרופוליטנה הגדולה.

גואטמלה סיטי. ShutterStock
מרכז אמריקה היא יעד למי שרוצה להיחשף לתרבות אחרת, נופים חדשים והרפתקאות/ShutterStock

אגם עמוק ומרהיב בין הרי געש עצומים

העיר אנטיגואה, בירתה הקודמת של גואטמלה, נמצאת מערבית לגואטמלה סיטי והיא כביכול עיר לוויין שלה, אולם למעשה היא היהלום האמיתי בכל הקשור לאדריכלות קולוניאליסטית והרי געש שמשקיפים מעל. אנטיגואה שוכנת למרגלות הרי הגעש אקטננגו, אגואה ופואגו והיא אחת הערים היפות במרכז אמריקה. כיכר העיר הקולוניאלית, כנסיית אנטיגואה גואטמלה לה מרסד וארמון הקפיטנים בעל החזית עתירת הקשתות, ששימש בעבר כבניין הממשל הספרדי החשוב במרכז אמריקה, הם בבחינת אתרי חובה. גואטמלה סבלה רבות מרעידות אדמה בעבר ובכל זאת העיר שמרה, בעזרת שימור, חיזוק ושימור, על מראה הדור ומיוחד. אם יש תמונה שתייצג עבורכם את העיר זו התמונה של קשת סנטה קתרינה על רקע הר הגעש אגואה.

טיול מאורגן לגואטמלה ומקסיקו - למידע נוסף לחצו

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אגם אטיטלן, גואטמלה. ShutterStock
אגם אטיטלן המרהיב/ShutterStock

כדאי לבקר גם במוזיאון המוסיקה קאסה קאחום ובחוות הקפה במקום, אשר מאפשרות סיור במטעים, הסברים וטעימה של הקפה המקומי, בנוסף לביקור במוזאון. כן, בנוסף לכל מעלותיה, גואטמלה היא גם ארץ קפה מתפתחת בזכות האזורים ההרריים והאקלים המתאים. פולי הקפה שלה נחשבים בין האיכותיים בעולם והעיר קובאן נחשבת ל"בירת הקפה" במדינה.

במרחק שעתיים נסיעה מערבית לאנטיגואה נמצא אגם אטיטלן המרהיב. מדובר באגם העמוק ביותר במרכז אמריקה, כ-340 מטר עומקו המרבי, כשסביבו שלושה הרי געש פעילים שנישאים לגובה שמעל 3,000 מטר. במהלך השיט לעיירה לעיירה סנטיאגו דה אטיטלן הנמצאת בצדו הנגדי של האגם אתם תחוו את עוצמתו של הטבע במלוא הדרו. בסנטיאגו דה אטיטלן תוכלו להתרשם מסדנאות עץ וגלריות של אמנות מקומית ולא תתחרטו בכל פעם שתרימו את הראש בחזרה את הנוף שמסביב. אם אתם עושים יוגה ומדיטציה, שוטו גם לכפר סן מרקוס לה לגונה.

ערי המאיה הנסתרות

גואטמלה היא לא רק טבע ותרבות אלא גם היסטוריה מפוארת של אחת האימפריות המסקרנות שהיו ביבשת בתחילת הארץ הקודם. כשעת נסיעה צפונית לאגם נמצאת העיירה צ'יצ'יקסטננגו או בקיצור צ'יצ'י ואם אתם רוצים לחזור לארץ עם חפצי אומנות מקומית ובגדים מסורתיים וצבעוניים, זה המקום. גם אם שופינג הוא לא משאת נפשכם, העיירה שווה ביקור ולא בזכות מגוון המוצרים הרחב, הסוחרים הרבים, הקונים - מקומיים ותיירים - ודי לשבת בפינת הרחוב ולחוש את האווירה. בעיר נמצא גם אתר פולחן לאחד מאלי המאיה פסקואל אבאח והוא ממוקם בכנסיית תומס הקדוש, שמדרגות האבן וחזיתה הלבנה נחשבים לאייקון מקומי. זהו המקום שבו הקולוניאליזם האירופאי מתערבב עם המסורות האינדיאניות.

צפונה מצ'יצ'י לכיוון האוקיאנוס האטלנטי נמצאת ארץ בני המאיה. שם, בג'ונגלים העבותים, מסתתרים מקדשים ופירמידות שובי עין ורוחניים, שחושפים טפח מהעבר. קיריגואה, שבצפון-מזרח גואטמלה, סמוך לגבול עם הונדורס ובין השדות שעל גדת נהר מוטגואה היא אתר ארכיאולוגי ראשון במעלה מתקופת בני המאיה. יש במקום פסלים רבים, אחד מהם הוא עמוד ענק מגוש סלע אחד, ששוקל כשישים טונות ועליו מפוסלים בעלי חיים שונים. לוח האבן הזה הוא אחד מבין תשעה לוחות אבן גדולים שמספרים את סיפור הממלכה.

חוף העיירה לווינגסטון, גואטמלה. ShutterStock
חופי העיירה ליווינגסטון/ShutterStock

בקצה הצפוני-מזרחי של גואטמלה נמצאת העיר פוארטו באריוס, המשמשת נקודת מוצא לאטרקציה המיוחדת של האזור - העיירה הקטנה לווינגסטון. מדובר בעיירה של בתי עץ בהירים ומטעי קוקוס על החוף הקריבי של גואטמלה. למקומיים ניב מסוים משלהם ותרבות קאריבית השונה מזו של דרום גואטמלה ההררית והגעשית, בשם תרבות הגאריפונה שלה שמקורה בעירוב שחל במאה ה-17 בין השבט קאליפונה המקומי ועבדים מניגריה. הגישה אל ליווינגסטון אפשרית רק על ידי סירות השטות לרוחב המפרץ ורבים ממשיכים את השיט אל תוך הריו דולסה, "הנהר המתוק" פנימה את היבשה.

אתר עתיקות המאיה בעיר טיקאל, גואטמלה. ShutterStock
עתיקות בני המאיה בטיקאל/ShutterStock

כל החוויות האלה הן חלק מהדרך אל עיר הפירמידות האבודה במעבה הג'ונגל. טיקאל, שנמצאת בקצה הצפוני של גואטמלה, סמוך למשולש הגבולות עם מקסיקו ובליז, הוכרזה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו ונחשבת לאחד מהמקומות הרוחניים בעולם. פירמידות גבוהות נישאות בין העצים ועיר בני המאיה הענקית, שגודלה יותר משישה קילומטרים רבועים (לשם השוואה, גודלה של העיר העתיקה בירושלים הוא קצת פחות מקילומטר מרובע אחד) מכילה כ-3,000 שרידי של ארמונות, מקדשים, כיכרות ומרחצאות ובין כל אלה מסתובבים קופים, ולעתים גם צבאים ודביבונים.

כשני מיליון תיירים מגיעים מדי שנה לגואטמלה וענף התיירות הולך ופורח והופך לאחד החשובים במדינה. מי שירחיק עד אליה יגלה ארץ מסתורית, בתולית בלא מעט מובנים, אשר היופי של נופיה והאותנטיות של תושביה הם סוד קסמה.

טיולים מאורגנים למרכז אמריקה - אתר פגסוס

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, וואלה! NEWS בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully