וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוי ויי לי: הביקורת של "אוטונומיות" כלפי חרדים גובלת בתיעוב

6.9.2018 / 10:44

מדהים שהאנשים שיצרו את "שטיסל" מלאת העדינות והקסם אחראים גם לסדרה הזו. "אוטונומיות" מציגה סיפור מעניין בתוך עולם לקוי ולא תמיד משכנע, ובדמויות שהיא בזה להן. תודה לאל על אסי כהן, שמצליח להציל לא רק את הרגעים הבעייתיים של דמותו, אלא את הסדרה כולה

צילום מסך

המושג "מדינת הלכה" נזרק לאוויר תכופות כשמדברים על דת ומדינה, כפייה, הדתה, עבודות ברכבת וכל שאר הדיווחים שאנחנו שומעים חדשות לבקרים. "אוטונומיות", הסדרה החדשה של HOT, לוקחת את המתחים העכשוויים המוכרים מדי ומותחת אותם לכדי יקום מקביל שמתאר לנו מהי באמת המשמעות של מדינת הלכה, לפחות לשיטת היוצרים יהונתן אינדורסקי ואורי אלון. ההיסטוריה היהודית לא חסרה שלטונות מהסוג הזה, קפדנים וקיצוניים, שלא תמיד גובו בסנהדרין שביקשה לנהוג בחסד ככל הניתן. ואם יש משהו המאפיין את שני פרקי הפתיחה של "אוטונומיות" (מתוך ששה בסך הכל, הראשון שבהם ישודר הערב וכבר זמין ב-VOD), הוא מעט החסד שהם מציגים.

"הדברים התגלגלו אחרת", מכריז הכיתוב בתחילת כל פרק. המציאות הישראלית שונה. זוהי דיסטופיה שבה השסע בין החרדים לחילונים הגיע פעם לפיצוץ, ובעקבותיו נוצרה הפרדה: לחרדים ישנה אוטונומיה בירושלים, טריטוריה המתנהלת על פי חוקי התורה, ואילו יתר האוכלוסייה מחוץ לחומות חיה עם חופש דת, הפרדה בין הדת למדינה וכן הלאה. כאשר מתברר שילדה באזור החילוני הוחלפה בלידתה ולמעשה נולדה במקור לזוג חרדי המתגורר מאחורי החומות, המתיחות בין שני הצדדים שבה ומתלקחת. בפרט מאחר שמדובר בנכדתו של מנהיג רוחני קיצוני ובדלן (שולי רנד) שמבחינתו אין בעיה לצאת למלחמה נגד הציונים. בתוך כל זה ברוידא (אסי כהן) הוא מאכער חרדי שעבודתו דורשת ממנו לנסוע בקביעות אל מחוץ לחומות ובחזרה, מה שמנוצל היטב על מנת להבריח שלל פריטים שאסורים לכניסה על פי חוק. באופן טבעי, הוא מתבקש על ידי הרב לחטוף אליהם את הילדה שבמחלוקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully