וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה חשפה: אלו האזרחים הרוסים שהרעילו את המרגל סקריפל

5.9.2018 / 15:43

הרשויות אמרו כי אלכסנדר פטרוב ורוסלן בושירוב, שככל הנראה השתמשו בשמות בדויים, אחראים אל ניסיון ההתנקשות במרגל ובבתו. לדבריהן, יש מספיק ראיות להעמידם לדין. במוסקבה מכחישים: "השמות לא אומרים לנו כלום". מיי: המבצע אושר בדרגים הבכירים

המודיעין הבריטי חשף: אלו האזרחים הרוסים שהרעילו את המרגל סקריפל/צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

הרשויות בבריטניה חשפו היום (רביעי) את שני האזרחים החשודים בהרעלת המרגל לשעבר סרגיי סקריפל ובתו. בהצהרה רשמית נמסר כי יש מספיק ראיות כדי להעמיד לדין את אלכסנדר פטרוב ואת רוסלן בושירוב בשל מעורבותם במתקפה בסולסברי ב-4 במרץ.

ראשת הממשלה תרזה מיי אמרה בפרלמנט כי השניים היו קצינים בסוכנות המודיעין הצבאית הרוסית (GRU), שפעלו כמעט בוודאות באישור הדרגים הבכירים בקרמלין.

המשטרה מסרה כי השניים - שככל הנראה השתמשו בשמות בדויים - הגיעו לשדה התעופה גטוויק ממוסקבה ב-2 במרץ עם דרכונים רוסיים אותנטיים. הם נותרו במלון "סיטי סטיי" במזרח לונדון בטרם נסעו לסולסברי יומיים לאחר מכן.

משרד החוץ במוסקבה מסר בתגובה כי "השמות שפורסמו לא אומרים עבורנו דבר".

שני אזרחי רוסיה המואשים על ידי בריטניה בהרעלת המרגל סרגיי סקריפל. משטרת בריטניה, אתר רשמי
שהו במלון בלונדון רוסלן בושירוב/אתר רשמי, משטרת בריטניה

המשטרה פרסמה את תמונותיהם ואת תמונת בקבוקון הבושם שהכיל את גז העצבים, שנמרח על דלת ביתם של הסקריפלים. הרשויות לא צפויות לבקש מרוסיה את הסגרתם מאחר שהחוק הרוסי אוסר על כך, אך הוציאו צו מעצר אירופי לשניים במקרה שהם יצאו משטחה של רוסיה.

סקריפל, קצין לשעבר במודיעין הצבאי הרוסי, ובתו יוליה הורעלו בגז העצבים נוביצ'וק ואושפזו במשך שבועות במצב אנוש. לונדון קבעה כי מוסקבה אחראית לתקרית וגירשה דיפלומטים רוסים מלונדון, אך בקרמלין דוחים זאת וטוענים כי ההאשמות הן חלק מ"היסטריה אנטי-רוסית" בממלכה.

בין העבירות המיוחסות לצמד הן קשירת קשר לרצח המרגל לשעבר, שלושה ניסיונות רצח ועבירה על החוק האוסר אחזקת נשק כימי. ניסיון הרצח השלישי קשור להרעלתו של השוטר ניק ביילי, שהיה במצב קשה אחרי שנחשף לגז העצבים הקטלני.

"אנחנו מבקשים לשמוע מכל מי שמכיר אותם", אמר ראש היחידה ללוחמה בטרור, ניל באסו. לדבריו, שני החשודים בהרעלה נראו במצלמות אבטחה סמוכות לבית משפחת סקריפל. עוד הוא אמר כי שרידי גז העצבים נמצאו גם במלון שבו שהו השניים, אך ברמות שלא היוו סכנה לציבור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יולה.
אושפזו במשך שבועות. סקריפל ובתו

ביולי, מתה דון סטרג'ס, תושבת העיירה אמסברי, הסמוכה לסולסברי, אחרי שנחשפה לבקבוקון קטן שהכיל נוביצ'וק, שפותח על ידי ברית המועצות בשנות ה-70 וה-80. בן זוגה, צ'ארלי רווליי, נפגע גם הוא. החקירה אוחדה עם זו של הרעלת זוג הסקריפלים, על אף שהמשטרה סבורה כי הם נפגעו בשוגג ולא היו מטרה להרעלה.

(עדכון ראשון: 11:06)

הבושם ששימש שני אזרחי רוסיה להרעלת המרגל לשעבר סרגיי סקריפל. אתר רשמי
בקבוקון הבושם שהכיל את גז העצבים נוביצ'וק/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully