וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבת "סמוך על סול": "אני משחקת את תפקיד חלומותיי"

2.9.2018 / 20:52

ריי סיהורן לא לגמרי בטוחה מדוע המעריצים ששנאו את סקיילר ב"שובר שורות" אוהבים את קים ווקסלר עכשיו, מסבירה את רגעי השבירה של קים ועוד סצנות שהותירו את הצופים מבולבלים, חושפת אם קים הפכה לסול גודמן ובעיקר פשוט נהנית לדבר על "סמוך על סול". ריאיון מיוחד

טריילר סמוך על סול - עונה 4/AMC

היי ריי, מה העניינים?

"אני עושה עכשיו את אחד הדברים האהובים עלי, ואני לא אומרת את זה בסרקזם. אני נוהגת בלוס אנג'לס, מאזינה ל-NPR ו/או מתראיינת לגבי הסדרה האהובה עלי, 'סמוך על סול', אז הכל מעולה".

כך נפתחת השיחה שלי עם ריי סיהורן, שמגלמת את קים ווקסלר ב"סמוך על סול". והיא לא משקרת לגבי חיבתה להתראיין בנוגע לסדרה. אחרי שבמשך 20 הדקות שהוקצבו לשיחה (ושחרגנו מהן, למען האמת) סיהורן השיבה באריכות, ניתחה באופן יפהפה את דמותה של קים ותהליכים שלמים שעוברים עליה ועל דמויות אחרות בסדרה - הנציגה של סוני חזרה אלי ואמרה שריי תשמח לענות על עוד כמה שאלות. במילים אחרות, השחקנית כובשת ממש כמו הדמות.

במשך שלוש וחצי העונות של "סמוך על סול", קים ווקסלר הפכה כנראה לדמות האהובה ביותר על צופי הסדרה, וקשה למצוא מישהו שיגיד מילה רעה עליה ועל ריי סיהורן. כברת דרך של ממש אם משווים בינה לבין הנשים של הסדרה האם, "שובר שורות", שפשוט נשטמו על ידי הצופים. הסיבה העיקרית לכך הייתה השרטוט הרפה של השתיים, סקיילר ווייט (אנה גאן) ומארי שריידר (בטסי ברנדט), לאורך חלק ניכר של הסדרה. אבל אלה היו הנשים שגילמו אותן, ובעיקר גאן, שזכו לנתזים של איבה יוקדת מצד מעריצי הסדרה. קים ווקסלר, לעומתן, זוכה לאהבה חסרת פשרות, ואף לחשש ממשי לגורלה, בהתחשב בסבירות המאוד גבוהה שהיא אינה בחייו של ג'ימי יותר בשלב של "שובר שורות". ייתכן שהאהבה הזו קיימת לא רק מפני שקים היא דמות אמינה, מרתקת ומורכבת בהרבה, אלא גם מפני ש"סמוך על סול" נזהרת לא להפוך אותה למבוגרת האחראית שמקפידה לנזוף בגיבור השובב.

סיהורן עצמה לא הייתה עדה לתגובת הצופים כלפי נשות "שובר שורות". "שמעתי על התגובות האלה וקראתי את המאמר הנהדר של אנה גאן ב'ניו יורק טיימס' (שבו ענתה לגלי השנאה כלפיה וכלפי דמותה, ע"י), אבל זה היה הרבה לאחר מעשה, והייתי לא מודעת ובהלם", היא מספרת. "האופן שבו אנה גאן גילמה את סקיילר, לפני שבכלל קיבלתי את העבודה הזו, נסך בי השראה כי היא סיפקה שם הופעה מבריקה. ואני לא מבינה את תגובת הנגד שהופנתה אל הדמות הזו, כי לדעתי היא הייתה הגיונית ושוחקה יפהפה. אני כן חושבת ש'שובר שורות' הגיעה לפני עשר שנים, אז ייתכן שיש תגובות שונות לדמויות נשיות מכל סוג, בהתחשב בשינוי המבורך ברוח הזמן בנוגע לנשים ולתפקידי נשים. ייתכן מאוד שישנה אדיבות שהופנתה אלי אבל לא הופנתה אליה, אבל בשום אופן זה לא כי אינה ראויה לכך. היא מדהימה".

סיהורן בת ה-46 פעילה בהוליווד כבר מאז 1997, והשתתפה בין היתר בסדרות כמו "פרנקלין ובאש" ו"וויטני", כמו גם בשלל סדרות שבוטלו אחרי עונה אחת. בין לבין היא גם שולחת קולה בדיבוב, וחדי האוזן אולי יזהו אותה בפרקים ספורדיים של "איש משפחה" ו"אבא אמריקאי", שתיהן מבית היוצר של סת' מקפרלן, וכן בפרק של "רובוט צ'יקן". לאחרונה קשה היה לא להבחין בה בתפקיד זעיר בעונה החדשה של "רוזאן", כבעלת חנות לחיות מחמד.

"אני מכירה כמה מהכותבים, והם פשוט התקשרו ושאלו אם אני מעוניינת בתפקיד הזה", היא מספרת על האופן שבו זה התגלגל. "גדלתי על הסדרה הזו, והם הסבירו לי על התפקיד וידעתי שתהיה לי אינטראקציה עם לורי מטקאלף, אחת מהשחקניות האהובות עלי, אז הסכמתי".

יש עוד תפקידים שאת חולמת עליהם?

"אני די משחקת את תפקיד חלומותיי כרגע. יש לי זכות גדולה שעבדתי ואני ממשיכה לעבוד עם כותבים שמאוד מתעניינים בכתיבת נשים שמעניינים כמו הגברים".

וזה מתעצם, כי כפי שסיהורן מסבירה, דמותה של קים רק הולכת ונעשית מורכבת יותר, מה שהופך את גילומה למלאכה מאתגרת שהיא מתענגת עליה. "אני אוהבת לשחק את קים של העונה הזו, כי אני מרגישה שיש לה מספר אלמנטים שבאים אליה גם מבחוץ וגם מבפנים", היא אומרת. "זה כאילו שקים צריכה למצוא מים חדשים לנווט את עצמה עליהם, כי להעביד את עצמך עד מוות לא עובד. היא הקדישה את עצמה לחוק וזה הפך רק להקמת סניפי בנק. איש הסוד היחיד שלה שאיתו היא יכולה לשוחח על דברים, ג'ימי, נסוג לתוך עצמו - היא חושבת שבגלל האבל שלו או בגלל שבר נפשי. ופתאום היא פונה פנימה והופכת לאדם מאוד פרטי ששומר על פני פוקר. אנחנו מתחילים לראות את הלחץ שפורץ, בשל האילוץ שלה לפנות כל כך עמוק פנימה בלי יכולת לפרוק.

"היה לי ממש כיף לנסות להבין איפה האדם הזה מתפרץ, מה הוא יכול לעשות. כבר ראינו בפרק השני לעונה (כשקים התפרצה על הווארד המלין, ע"י) ויש שוב בפרק החמישי שישודר השבוע, שהיא פשוט פורצת מקור הרוח שלה. ויש גם בפרק השלישי, כשג'ימי קורא את המכתב. וזה מעניין. זה היה מסע מאוד כיף ומאתגר, ולעתים קרובות חשתי שהקהל הוא זה שיהיה איש הסוד הקרוב ביותר של קים בהרבה סצנות, כי היא לא תחשוף כלום מול האנשים שאיתה בחדר, אבל הקהל יהיה איתה. שזו תחושה מאוד מגניבה של מערכת יחסים סודית".

ריי סיהורן, סמוך על סול. AMC,
ריי סיהורן, סמוך על סול/AMC

אז איך באמת היה לשבור את המעטה המאופק של קים בסצנה עם הווארד? זו אולי הסצנה הכי יפה של העונה עד כה.

"זה היה מדהים. מה שמישל מקלרן הבמאית ואני שוחחנו עליו בנוגע לתסריט הנהדר של תומאס שנאוז - זה נכתב כמישהי שלגמרי מאבדת את קור הרוח שלה ואת השליטה בעצמה, אז איך זה נראה אם המישהי הזו היא קים ווקסלר? האם זהו שבר קטן בסכר, האם זהו שבר גדול? ודנו בזה, ומישל ואני הסכמנו שהמאבק לשמור על קור הרוח שלך כמעט תמיד יהיה יותר מעניין מאשר מישהו שסתם מאבד את זה. אז שיחקנו עם זה, ועשינו את זה המון המון פעמים, חיפשנו להבין מה קים תכננה לעשות כשבאה לשם, לעומת מה שהשתלט עליה. אז היה נפלא עבורי לשמוע שהצופים אהבו את הסצנה הזו, ועל החוויה של הצופים בסצנה הזו - מה שהם דיברו עליו הוא עד כמה זה נראה מחוספס ורופף. כל כך שמחתי מהתגובה הזו כי מישל ואני עבדנו ביחד כדי למצוא את המקום הזה, שבו מה שמקנה תחושה מחוספסת אצל קים זה שאפשר לראות שהיא מנסה לא להיכנע לזעם הזה. היא לא רוצה להתמוטט בפני העמיתים שלה. זאת לא קים שלנו (צוחקת). והיא מנסה להילחם בזה. עשינו כל כך הרבה טייקים, ובכל אחד ואחד מהם פטריק פביאן, שמגלם את המלין, לא היסס לקחת צעד אחורה לגמרי ולהיות חשוף. וזה חלק מהאימפקט של הסצנה, מה שאנשים חווים. הוא נראה עירום לחלוטין, מעורטל. הוא שחקן כל כך נפלא ואדם נפלא, והיה זמין עבורי בסצנה למשך שעות".

יש צופים שסבורים שברגע הזה קים ווקסלר הפכה לסול גודמן. את יכולה לאשר?

סיהורן מתפקעת מצחוק. "וואו, לא שמעתי את זה, אני אוהבת את הזווית הזו, זה מרתק. מעניין. אני לא יודעת לגבי זה, אבל כשאני צופה בפרקים, יותר מאשר בצילומים, אני רואה אפילו יותר את ההקבלות ביניהם. באופן טראגי ג'ימי וקים הולכים כל אחד במסלול שלו כדי לנסות להבין איך להתמודד עם מה שקורה איתם, במקום לפנות זה אל זה. ובמקרה של שניהם נראה שהם חיים קצת חיים כפולים. אפילו כשהם באים הביתה זה אל זה, כשג'ימי שואל את קים 'מה עשית היום?', היא עונה שרוב הזמן פשוט בילתה בבית. היא אפילו לא סיפרה לו שהלכה לפגישת הירושה והתפוצצה על הווארד, היא לא סיפרה לו שהיה לה התקף חרדה ב'מסה ורדה'. אז קים אמנם לא הופכת לסול גודמן, אבל היא ללא ספק מחפשת לעשות משהו יותר מסוכן מאשר המקום שבו היא נמצאת, ברגע הזה".

ריי סיהורן, בוב אודנקירק, סמוך על סול. AMC,
ריי סיהורן, בוב אודנקירק, סמוך על סול/AMC

כמה מהמעשים של קים בפרקים האחרונים הותירו את הצופים מבולבלים, אז תהיתי אם תוכלי לשפוך עליהם אור. הראשונה היא: למה קים בכתה כשג'ימי קרא את המכתב שהשאיר לו צ'אק?

"אני יודעת שפיטר גולד, השואוראנר שלנו, לאורך כל העונה הזו לקח ללב והתחשב מאוד בעובדה שהקהל שלנו לא אוהב שמאכילים אותו בכפית, והקהל באמת חשב על כל מיני פרשנויות. אף אחד מאיתנו לא רוצה לתחום את התשובה בצורה כל כך נקייה, אבל לגבי הבכי אגיד את זה: אני מוצאת את זה מאוד מעניין שכמה אנשים חושבים שהיא כתבה את המכתב, אבל זה ממש לא... זה לא אחד מהסיפורים שרצינו לספר. אני אישית מרגישה שאלה דמעות שכנראה התחילו לבעבע בעונה השנייה. זה כבר המון זמן בבנייה. זה הכל: זה אבל על יחסים טראגיים להחריד... אני לא חושבת שמבחינת קים יש אהבה רבה כלפי צ'אק, היא לא מחבבת את צ'אק בזמן מותו. עם זאת, אנחנו יודעים שהיא חשה אשמה על האופן שבו הם הפילו אותו - אף שלדעתי קים סבורה שהוא לא צריך לעסוק בחוק. היא עדיין מרגישה אשמה על האופן הלא-מוסרי שבאמצעותו השיגה את 'מסה ורדה' כלקוח, מה שהתחיל עם שינוי המספרים בטפסים וג'ימי שמתעסק עם צ'אק. בנוסף היא אוהבת מישהו שנעשה לו עוול. ג'ימי דוכא כמעט כל חייו על ידי האדם הזה, אז יש תחושה חסרת אונים של היעדר-צדק, שזה משמעותי עבור קים, על כך שג'ימי לא קיבל את מה שמגיע לו.

"יש כל כך הרבה בדבר הזה, ואני אישית מאמינה שצ'אק כן כתב את המכתב הזה, ושהוא כתב אותו מאוד מוקדם ומעולם לא שינה אותו. אז מה שקורה ברגע הזה, זה הטרגדיה של היחסים שיכולים היו להיות ומה שג'ימי עשוי היה להפוך אליו אם צ'אק היה האח שהוא אמור היה להיות. אז לא רק דבר אחד, זה כל כך הרבה, ובסופו של דבר לדעתי זה מצטבר לכדי הכאב שהיא מרגישה על כך שלג'ימי אין תגובה לקריאת המכתב. כי מה זה - האם זוהי התמוטטות פסיכולוגית, האם זהו אבל כל כך עמוק עד שאתה לא מסוגל לחזור, האם אלה רגשות כל כך ממודרים שמעידים עד כמה חיים שלמים עם צ'אק הזיקו לג'ימי, עד כדי כך שאתה לא מסוגל לבכות על מותו. ובנוסף לכל זה, בהמשך למה שדיברנו על קים של העונה הנוכחית - באופן אנוכי, אני חושבת שהיא מרגישה לגמרי לבד ברגע הזה. כלומר, עבורי התשובה הזו הרבה יותר מורכבת מאשר שמישהו כתב את זה או המציא או שיקר".

סמוך על סול עונה 5. Greg Lewis/AMC/Sony Pictures Television,
סמוך על סול עונה 5/Greg Lewis/AMC/Sony Pictures Television

העניין שהזכרת עם 'מסה ורדה' הוא הדבר השני שהצופים תהו לגביו. האשמה שהיא חשה לגביהם היא הסיבה לכך שהביטה בחוסר שביעות רצון בתוכניות ההתרחבות שלהם?

"אני חושבת שזה חלק ענק מזה, ובנוסף לכך, ראינו אותה מתחילה להתבדח לגבי זה עם ג'ימי בעונה הקודמת. 'כן, זה באמת מה שהתכוונתי לעשות עם החיים שלי, לעזור למישהו לפתוח סניפי בנק בכל העולם'. היא מתחילה לחשוב, האם בשביל זה נאבקתי להיות לוחמת צדק? זהו זה, זה מה שאעשה? ובגלל שהיא מרגישה קצת חסרת כיוון כרגע, כל זה מועצם, הרעיון של מה לעשות בחיים. אבל בנוסף לזה יש גם את התחושה שהיא לא הרוויחה את זה ביושר, הם אפילו לא מגיעים עם העונג של 'עשיתי את זה לגמרי לבד', אם כי אנחנו יודעים שהיא עשתה את זה לבד. זה פשוט הוסט הצדה בשל הניסיון של ג'ימי לעזור לה. חישבנו חוקי בנקים בין-מדינתיים, פתיחת סניפי בנקים מחוץ למדינה וכמה זמן זה אמור לקחת במקרה של משרד של אישה אחת, זה יכול לקחת כמה שנים עד שזה יסתיים. אז עבורי בסצנה הזו החלטתי להראות שהיא כאילו עושה את החישוב. שבכל פעם שאת רואה את אחד מהדגמים האלה, זה בין שנתיים לארבע שנים נוספות מהחיים שלך. זה כאילו, אני הולכת לבנות את הדברים האלה עד שנות החמישים לחיי. היא קולטת את זה וזה מאוד מערער באותו רגע. אלה החיים שלך שפרוסים לפנייך".

אז התחושה הזאת היא זו שבעצם מובילה אותה אל בית המשפט, פשוט לצפות ולהאזין?

"כן. ותקבלו עוד תשובות לגבי זה בפרק הקרוב".

seperator

"סמוך על סול" זמינה ב-yes, HOT וסלקום TV בימי רביעי, ובנטפליקס בימי חמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully