וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגורים חדשים ומרכז מבקרים: תכנית הבנייה למשכן הנשיא

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה צפויה לאשר במהלך השבוע תכנית לבניית מגורים חדשים לנשיא המדינה לצד הקמת מרכז מבקרים ומשרדים במתחם, הממוקם בשכונת טלביה בעיר. "המוסד סובל ממצוקת שטחים ומתשתיות מתיישנות", כתב מנכ"ל בית הנשיא לוועדה לקראת הדיון בנושא

משכן הנשיא. אלכס ליבק/ חדשות הארץ, מערכת וואלה! NEWS
"סובל ממצוקת שטחים". בית הנשיא/מערכת וואלה! NEWS, אלכס ליבק/ חדשות הארץ

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים צפויה לאשר השבוע תוכנית לבניית מגורים חדשים לנשיא המדינה, לצד הקמת מרכז מבקרים ומשרדים במתחם. "אישור תוכנית זאת חיוני להמשך תפקוד מוסד בית הנשיא בשנים הבאות", כתב מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי לוועדה. "המוסד סובל ממצוקת שטחים ומתשתיות מתיישנות כמו גם מבעיות נגישות פריקה וטעינה, תנועה וחנייה".

לאחרונה הסתיים שיפוץ כניסת בית הנשיא ובכלל זה מתחם הבידוק והשער. כעת, מוגשת לוועדה המקומית תכנית בינוי הכוללת תוספת בנייה של 6,440 מ"ר ל-2,208 מ"ר קיימים.

על פי התוכנית, יוקם מרכז מבקרים שיכלול שתי קומות - אחת מעל הקרקע ואחת מתחתיה. במכתב מציין מנכ"ל בית הנשיא כי המהלך נועד על מנת לפתוח את המשכן לקהל הרחב. בנוסף, כוללת התוכנית הקמת בניין משרדים שיכלול גם אודיטוריום וחניות ומבנה מגורים חדש לנשיא.

עוד בוואלה! NEWS:
ילדי מעונות היום יישארו בבית גם מחר: "ימשיכו להזניח את הפעוטות"
"לא רציתי שניפרד לרגע": ההרוג בתאונה בתאילנד מובא למנוחות
"המאבטח זרק אותי על הרצפה"; עדות האישה שהוכתה בביה"ח וולפסון

נשיא המדינה משביע את נשיאת בית המשפט העליון הנכנסת אסתר חיות  בטקס חגיגי בבית הנשיא 26 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
הנשיא ראובן ריבלין במשכנו/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

על פי התכנית, שהוגשה על ידי מנהל הדיור הממשלתי ובסמכות הוועדה המקומית, בשלב ראשון יוקרם מרכז המבקרים ובהמשך יתר המבנים. "תוכנית הבינוי תאפשר לשפץ את באופן יסודי וקונסטרוקטיבי את המשכן הנוכחי, להנגישו לבעלי מוגבלויות וכן להוסיף שטחי משרדים הנדרשים לצוות המשכן, שטחים ממוגנים, כניסה נוספת לכלי רכב, חניון, מרכז מבקרים ושטחי עזר".

בנובמבר אשתקד פרסם בית הנשיא מכרז לתכנון, עיצוב, הקמה ותחזוקת "המרכיב החוויתי במכלול מרכז המבקרים". על פי המכרז, היקף ההתקשרות לא יעלה על 4 מילון ו-950 אלף שקלים ואומדן עלות הקמת המבנה הוא 5,850,000 שקלים.

בעוד הכנסת ובית המשפט העליון פתוחים לציבור הרחב, בית הנשיא עד כה לא פתח את שעריו. המרכז צפוי לכלול כיתות וחללים המתאימים לפעילויות והדרכות לקהלי יעד שונים. "המטרה הראשונה של מרכז המבקרים היא לפתוח את שערי משכן נשיאי ישראל לציבור הרחב, במטרה להפגיש אותו עם ההיסטוריה שלו, עם ערכיו ותפקידיו, וכך לקיים הלכה למעשה את הגדרת בית הנשיא כביתו של העם", נכתב במסמכי המכרז. "מטרתו השנייה של מרכז המבקרים היא אפוא לשמש בית לעשייה שמטרתה קידום השותפות בין המגזרים השונים בחברה הישראלית, כמשימה לאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully