וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-BDS נותן עבודה: תשעה אמנים ביטלו את הופעתם בפסטיבל מטאור

1.9.2018 / 21:01

מספר הביטולים בפסטיבל עומד בשלב זה על תשעה. כמה מהם ביטלו לפני הכרזת לנה דל ריי על ביטול הופעתה - וחלקם הודיעו אחריה. במקביל ישנם שלושה אמנים שהולכים נגד המגמה ומצטרפים לליין אפ. מטעם הפסטיבל נמסר: "מספר המבטלים מזערי לעומת המשתתפים"

עריכת וידאו:ניר חן

אחרי ביטול הופעתה של לנה דל ריי וביטולים נוספים, עומד מספר הביטולים בפסטיבל מטאור על תשעה (חלקם הודיעו על ביטולם עוד לפני דל ריי בעקבות לחץ שהפעיל BDS, וחלק הודיעו על ביטולם אחריה): שבעה אמנים בינלאומיים ושתי להקות ערביות ישראליות.

לנה דל ריי בטקס פרסי גלובוס הזהב, בוורלי הילס, 11 ינואר 2015. GettyImages
לנה דל ריי/GettyImages

המוזיקאי האלקטרוני האמריקאי הנרי לאופר, הפועל תחת הכינוי Shlohmo הודיע בטוויטר לאחר הכרזת לנה דל ריי כי גם הוא מבטל מסיבות פוליטיות. "אמרתי 'לא' להופעה שם (בישראל) במשך שנים. אם הייתה לי סיבה אחת לומר 'כן' היא לתרום כסף לשחרור עזה. עם זאת, הבנתי שיותר חשוב לומר 'לא' מאשר לתרום. אני מקווה שתבינו את החלטתי". בנוסף אליו, לאחר הכרזת דל ריי הכריז גם הדי-ג'יי והמפיק הבריטי לאון ויינהול על ביטול הופעתו בפסטיבל.

בנוסף אליהם ביטלו די ג'יי וולווקס ודי.ג'יי פייתון האמריקנים, שאנטי סלסטה הבריטי, ודי ג'יי סיינפלד השבדי. הצמד הדרום אפריקני בלאק מושן ודי ג'יי מולגראב נמצאים בסכנת ביטול. בגזרה הישראלית ביטלו הלהקות הישראליות-ערביות זנוביה, וכן חלאס, שהסיבה לביטולה על פי ההפקה הוא בעיות טכניות. במקביל ישנם אמנים שהולכים נגד הזרם ומצטרפים לזרם: אקטרס, דן שייק וסיקרטסאנדיז, ומנרנג'ה מוסרים ששלושה אקטים נוספים צפויים להצטרף.

עוד באותו נושא

הלחץ עשה את שלו: לנה דל ריי ביטלה את הופעתה בישראל

לכתבה המלאה
רוג'ר ווטרס חוזר לחומה. רויטרס
מפעיל לחצים כבדים. רוג'ר ווטרס/רויטרס

בתוך כך, סולן הפינק פלויד ואחד ממובילי המאבק להחרמת ההופעות בישראל, רוג'ר ווטרס, קרא בעמוד הפייסבוק שלו למוזיקאי האמריקאי קאמאזי וושינגטון, שאמור להופיע במטאור, לבטל גם את הופעתו. הוא כתב לו באופן פומבי בין השאר: "בהתחשב בעובדה שלנה דל ריי ביטלה, אתה האמן המשמעותי היחיד. בבקשה אל תופיע בפסטיבל מטאור. לעשות זאת תהיה בגידה בכל מי שאי פעם התייצב למען זכויות אדם".

ליאת תורג'מן, אשת יחסי הציבור של הפסטיבל, מסרה בתגובה: "מדובר בפסטיבל עם כ-130 אמנים בינלאומיים ומקומיים ומספר המבטלים הוא לא משמעותי או דרמטי לעומת כמות האמנים המשתתפים, שחלקם כבר אמורים לנחות מחר. מטאור יתקיים כרגיל עם כמות מכובדת של אמנים ולמרות הקשיים שיש בהפקה בסדר גודל כזה, אנחנו מספיק נחושים ונרגשים כדי להתגבר עליהם ולצאת לדרך בעוד מספר ימים עם פסטיבל שעבדנו עליו קשה מאוד כמעט שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully