וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: שום הסכם בין איראן וסוריה ושום איום לא ירתיעו אותנו

29.8.2018 / 18:34

במהלך טקס חנוכת הקריה למחקר גרעיני בדימונה על שמו של הנשיא שמעון פרס, התייחס לראשונה ראש הממשלה להסכם בין המדינות ואמר כי "מי שמאיים עלינו בכלייה, מעמיד עצמו בסכנה דומה, ובכל מקרה הוא לא ישיג את מטרתו"

צילום: ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (רביעי) לראשונה להסכם לשיתוף הפעולה הצבאי שנחתם בין איראן לסוריה בנוגע לשיקומה הצבאי, ואמר כי הדבר לא ירתיע את ישראל מלפעול נגד התבססות איראנית סמוך לגבולה. "לא נרפה מיעד זה, כשם שלא הרפינו מן המאמץ להביא לביטולו של הסכם הגרעין הרע עם איראן", הצהיר ראש הממשלה. "זהו יעד שנתפס כבלתי אפשרי כשהצבתי אותו לראשונה על סדר היום הבינלאומי לפני כמה שנים".

"במישור המדיני, אנחנו נמשיך להפעיל לחצים נגד המשטר המסוכן והקיצוני באיראן", הבהיר נתניהו בטקס בקריה למחקר גרעיני בדימונה, לרגל קריאתה על שמו של הנשיא המנוח שמעון פרס. "רק אתמול ראינו את פירות הלחץ הזה בדבריו של נשיא איראן, שאמר שרבים בעם האיראני איבדו אמון בעתידה ובעוצמתה של איראן בגלל הסנקציות הכלכליות המתחדשות. במישור הצבאי, צה"ל יוסיף לפעול במלוא הנחישות ובמלוא העוצמה נגד ניסיונותיה של איראן להציב כוחות ומערכות נשק מתקדמות בסוריה, ושום הסכם בין סוריה ואיראן לא ירתיע אותנו, וגם שום איום לא ירתיע אותנו, מי שמאיים עלינו בכלייה, מעמיד עצמו בסכנה דומה, ובכל מקרה הוא לא ישיג את מטרתו".

לקריאה נוספת:
בכיר מדיני על ההסכם בין אסד לאיראן: נמשיך לפעול להרחקתה מגבולנו
חיבוק אירופי, סיוע איראני: בישראל חוששים מדרכי השיקום החדשות של אסד

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בטקס קריאת הקריה למחקר גרעיני - נגב ע"ש שמעון פרס ז"ל.. קובי גדעון / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בטקס בקרייה למחקר גרעיני, היום/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון / לע"מ

"אינני מפריח סיסמאות באוויר, אני מתאר מדיניות עקבית, ברורה ונחושה", הוסיף נתניהו. "היא מגובה בהיערכות מתאימה, בהצטיידות, במוכנות, ובשעת הצורך בפקודות מתאימות.

נתניהוהתייחס לנשיא לשעבר שמעון פרס ממקימי הכור ואמר כי "שמעון חתר לשלום, אבל הוא ידע ששלום אמת יכול להיות מושג רק אם ידנו תאחז בחוזקה בנשק המגן", הסביר נתניהו. "במזרח התיכון, ובחלקים רבים של העולם, יש אמת פשוטה: אין מקום לחלשים. החלשים קורסים, נטבחים, נמחקים מן ההיסטוריה, והחזקים, לטוב או לרע, הם אלה ששורדים. את החזקים מכבדים, עם החזקים כורתים בריתות, ובסופו של דבר עם החזקים עושים שלום".

עוד באותו נושא

תבנה מחדש את צבא סוריה: איראן חתמה על הסכם עם משטר אסד

לכתבה המלאה
נשיא סוריה בשאר אסד ושר ההגנה של איראן אמיר חתאמי בדמשק, 26 באוגוסט 2018. רויטרס
אסד ושר ההגנה האיראני בתחילת השבוע/רויטרס

קיומו של ההסכם הצבאי בין איראן לסוריה נחשף לפני יומיים, בין שרי ההגנה של המדינות. בריאיון שהעניק שר ההגנה של איראן אמיר חתאמי לרשת אל-מיאדין הלבנונית, אמר כי טהראן הציבה כוחות בסוריה לבקשתה של דמשק, וכי "אין לאף מדינה שלישית זכות להביע דעה בעניין או להתערב בו". זאת בהתייחסו לדרישות של ישראל וארצות הברית לנסיגה איראנית מסוריה.

לדברי חתאמי, הסעיף החשוב ביותר בהסכם הוא בניית צבא סוריה מחדש. "באמצעות הסכם זה סללנו את הדרך לשיקום התעשיות הצבאיות הסוריות", הוסיף. "על סמך היכרותי את יכולותיה של איראן, אני חושב שהאיומים של נתניהו לתקוף אותה רחוקים מהמציאות", אמר הגנרל על ראש הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בטקס קריאת הקריה למחקר גרעיני - נגב ע"ש שמעון פרס ז"ל.. קובי גדעון / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בקמ"ג, היום/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון / לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בטקס קריאת הקריה למחקר גרעיני - נגב ע"ש שמעון פרס ז"ל.. קובי גדעון / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בקמ"ג, היום/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון / לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully