וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק קופהקבנה: לגלות את האטרקציות המסעירות של ריו דה ז'ניירו

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, וואלה! NEWS בשיתוף פגסוס

4.9.2018 / 7:06

כמובן שתבקרו בפסל ישו האייקוני ובחוף קופהקבנה המפורסם, אבל ריו דה ז'ניירו הענקית והיפהפייה מחביאה בתוכה לא מעט מקומות מרתקים וקצת פחות מוכרים. בואו נצא לסיבוב בעיר שפועלת באינטנסיביות על כל החושים, אבל גם יודעת לגרום לכם לנשום אותה לאט

ריו דה ז'ניירו. ShutterStock
לריו יש עוד הרבה אלטרנטיבות מסעירות ומופלאות בסל האטרקציות/ShutterStock

באחד בינואר 1502 השיט קפטן גשפר דה למוש השיט את ספינתו לאורך קו החוף של ברזיל, אשר התגלתה רק כשנה וחצי קודם לכן. דה למוש, חוקר ומגלה ארצות פורטוגלי בן המאה ה-15, חשב שמפרץ גאונברה, כך שמו היום, הוא מקום בו נשפך לים נהר עצום וקרא למקום "הנהר של ינואר". אתם מכירים את המקום כריו דה ז'ניירו. מי שביקר גם מכיר אותה כעיר הכי יפה בדרום אמריקה. הרים מחודדים וצוקים שצומחים מתוך המים, מפרץ שיופיו עוצר נשימה, יערות שמגיעים עד לקו האוקיאנוס וב-200 השנים האחרונות היא גם אחת הערים הגדולות והמרתקות בעולם.

ריו דה ז'ניירו היא תחנת חובה לכל מי שרוצה לחוות את ברזיל, על שלל ניגודיה, צבעיה ותושביה. נכון, עיר גדולה היא תמיד מיקרו-קוסמוס שלא משקף במדויק את שאר המדינה, אבל לפני שמגלים את ארץ הקפה והאמזונס, רצוי מאוד להתחיל את המסע כדי לקבל טעימה ממה שמצפה בהמשך וגם כדי ליהנות מעיר שפועלת באינטנסיביות על כל החושים, אבל גם בעלת יכולת להרגיע וליצוק שלווה קסומה.

ברור, כשמגיעים לריו דה ז'ניירו יש כמה אתרים שחובה לבקר בהם, האטרקציות שהפכו לחלק בלתי נפרד מתעודת הזהות של העיר: פסל ישו על הר קורקובדו, שמספק תצפית מדהימה על העיר והמפרץ, כולל סלפי עם אחד הפסלים הגדולים והמפורסמים בעולם; רביצה בקופהקבנה, חוף הים הכי מפורסם בעולם, שבו תוכלו לעשות כל מה שתחפצו בטווח שבין רביצה על החול למשחק כדורגל חופים סוער עם המקומיים, או ביקור בסמבודרומו, השדרה הענקית בה עובר הקרנבל של ריו מדי שנה.

ברור שתבקרו במקומות האלה, אבל לריו יש עוד הרבה אלטרנטיבות מסעירות ומופלאות בסל האטרקציות, והנה לכם כמה חופים ואתרים שפחות מוכרים, אך לא פחות יפים ומעניינים, שכדאי לבקר בהם בעיר הסמבה והכדורגל.

תצפית מהר הסוכר

הנה לכם נקודת תצפית נוספת לזו של הר קורקובדו. הר הסוכר הוא אייקון בפני עצמו בזכות צורתו המחודדת, מצוקיו החשופים והיותו בולט בקו הנוף. ההר נמצא בפתח המפרץ, כשמדרום לו האוקיאנוס האטלנטי ומצפון לו ריו על שלל חופיה ובנייניה. הוא כמובן לא עשוי מסוכר, אלא משיש גרניט, ואת שמו קיבל כנראה בשל צורת החרוט שלו, שהזכירה את חרוטי הסוכר המזוקקים שייצרו בבתי החרושת במדינה. גובהו 396 ואלפי מטפסים מכל העולם מגיעים אליו כדי לטפס בכ-270 מסלולי טיפוס שונים. אם אתם פחות הרפתקנים ורוצים לנצל את הזמן כדי להספיק לראות יותר, קחו את הרכבל למעלה ובתוך כשלוש דקות תחשפו לאחד הנופים האורבניים המרשימים בעולם. אה, ויש יתרון נוסף - מפסגתו תוכלו לראות את פסל ישו בקצה הר קורקובדו.

הר הסוכר, ריו דה ז'ניירו. ShutterStock
הר אייקוני שמספק נוף עוצר נשימה. הר הסוכר/ShutterStock

מוזיאון המחר

ריו, כיאה לעיר עולם גדולה, משופעת במוזיאונים קטנים וגדולים, מכל התחומים. אם יש מוזיאון אחד שעליכם לבחור לבקר בו, מוזיאון המחר הוא המקום. נתחיל מהמראה החיצוני. המוזיאון נבנה על מזח ענק הבולט אל מי המפרץ במרכז העיר ובעלי הדמיון ביניכם יראו בו סוג של חללית שנחתה בלב ריו. מי שעיצב את המבנה הוא האדריכל הנודע סנטיאגו קלטרבה והמוזיאון משתרע על פני שטח של כ-15 אלף מ"ר. בקיצור, גדול. אבל לא גדול כמו ההצצה לעתיד שמחכה לכם בפנים.

המוזיאון מוקדש למדע, טכנולוגיה ועתידנות וכולל מצגות אור-קוליות ומשחקים, יש בו הולוגרמה מרחפת של כדור הארץ, מיצגים ויזואליים גדולים והוא מתמקד בנושאים רחבים ומרתקים דוגמת התפתחות טכנולוגיות שונות, הגידול באוכלוסיית כדור הארץ והתפתחות הידע האנושי. מטרת המוזיאון היא שמבקריו יבינו עד כמה שינויי האקלים, מחזור, שמירה על הטבע והסביבה וניצול אנרגיות חדשות חשובות לאוכלוסיית העולם ו"בריאותו" של כדור הארץ. המוזיאון סגור בימי שני, מאפשר כניסה חופשית בימי שלישי, ובשאר הימים מציע כרטיס כניסה במחיר של כ-20 ריאל (כ-6 דולרים).

מוזיאון המחר, ריו דה ז'ניירו. ShutterStock
מרהיב ומרתק. מוזיאון המחר/ShutterStock

ביקור במרקאנה

אמנם בברזיל יש הפרדת דת ממדינה, כך שבאופן רשמי היא מדינה חילונית, אך למעשה מדובר במדינה בעלת אוכלוסיית הנוצרים קתולים הגדולה בעולם: כ-75 אחוזים מ-209 מיליון תושביה הם קתולים. יש כמובן גם פרטסטנטים ומיעוטים שונים כיהודים ומוסלמים, אבל תשאלו כל ברזילאי והוא יגיד לכם שבברזיל כולם בני דת אחת: דת הכדורגל.

הברזילאים נושמים, חולמים וחיים כדורגל, ובכל מקום שבו האדמה קצת ישרה ויש יותר מבן אדם אחד, מבחינתם אפשר לארגן משחק. ואיפה רואים כדורגל? בבית המקדש המפורסם ביותר של המשחק מבחינת הברזילאים - אצטדיון המרקנה העגול והעצום.

בעבר הוא היה האצטדיון הגדול ביותר בעולם, והוא הכיל כ-200 אלף צופים, חלקם בעמידה. לאחר שהתמוטט בו יציע בשנת 1992 וגרם למותם של שלושה צופים, הוחלט לערוך בו שיפוץ מקיף. באמצע שנות האלפיים הוא שופץ שוב ועבר מתיחת פנים לקראת מונדיאל 2014 ואולימפיאדת 2016 וכיום הוא מכיל קרוב ל-80 אלף מקומות. לראות בו משחק עם המקומיים זו חוויה, וגם אם אינכם חובבי כדורגל האווירה כבר תעשה את שלה. בנוסף, כדאי לערוך בו סיור שסוקר את ההיסטוריה שלו והסיפורים והאגדות שאופפות אותו.

אצטדיון מראקנה, ריו דה ז'ניירו. ShutterStock
הברזילאים נושמים, חולמים וחיים כדורגל/ShutterStock

חוף איפנמה

ביקרתם בקופהקבנה ונהניתם מהאווירה הבינלאומית שיש על החול הלבן והרך? עכשיו אתם רוצים ליהנות מאותו יופי נשגב רק יותר בשקט, כשמסביב לא פחות אופציות קולנריות, ספורט ימי ושלווה? חוף איפנמה הוא צמוד לחוף קופהקבנה, ולא פחות גדול, חולי וכיפי ממנו. בין סלע הארפואדור ממזרח ועד לתעלת מים במערב, אתם תיהנו מחוף יפהפה שמאחוריו ההרים המיוחדים של ריו דה ז'ניירו ולפניו האוקיאנוס האטלנטי. לאורך החוף יש טיילת שוקקת, חנויות בוטיק, חנויות מעצבים, גלריות ומועדוני ריקודים ואם תמשיכו פנימה אל תוך שכונת אימפנמה תוכלו לערוך שופינג בקניון. אבל למרות שפע האטרקציות מסביב, זהו בדיוק המקום לפרוס מגבת, להביט בכחול ובירוק שמסביב ולנשום את ריו דה ז'ניירו לאט לאט.

מעוניינים לקבל מידע נוסף? טיול מאורגן לברזיל עם פגסוס

חוף איפנמה, ריו דה ז'ניירו. ShutterStock
טיילת שוקקת, חנויות בוטיק, חנויות מעצבים, גלריות ומועדוני ריקודים. חוף איפנמה/ShutterStock

שוק סאו קריסטובאו

לא רחוק מהאצטדיון המרקנה נמצאת סאו קריסטובאו, אחת השכונות היותר ססגוניות באזור הצפוני של ריו. יש בה פארק עירוני גדול, גן חיות, מבשלת בירה ומבני מגורים לצד מפעים תעשייתיים. האטרקציה הכי בולטת נמצאת במרכזה - השוק הצום שנמצא בתוך מבנה שנראה כאצטדיון ענק. זהו לא רק השוק הכי גדול בריו, אלא אחד הגדולים בעולם. כמו כל שוק, גם סאו קריסטובאו מרקט הוא חוויה אנתרופולוגית של צבעים ואנשים - הוא התפתח כתוצאה מזיקתם של תושבי צפון המדינה לשמר את מאכליהם ותרבותם המקומית - ובעיקר מדובר בחוויה קולינרית. כל הטעמים של אזור ריו דה ז'ניירו וצפון ברזיל במקום אחד. מעבר למוצרי מזון מקומיים יש בו מאות דוכנים ומסעדות שיגישו לכם מנות מסורתיות במרקמים מיוחדים וזרים למרבית הישראלים.


הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, וואלה! NEWS בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully