וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תותחן לא צפוי: כך נאצ'ו מונריאל הפך לסקורר המפתיע של ארסנל

26.8.2018 / 9:30

המגן שכמעט ולא הבקיע עד גיל 30, הצטיין בעונה שעברה עם שערים חשובים עבור ארסנל, וגם את העונה החדשה פתח עם כיבוש קריטי. המנהיג השקט של ונגר ישמש דוגמא גם בעידן אמרי?

נאצ'ו מונריאל, ארסנל חוגג. רויטרס
אמרי לא נפטר ממנו כל כך מהר. מונריאל חוגג אמש/רויטרס

בתחילת יולי נפוצו בלונדון דיווחים לפיהם אונאי אמרי מעוניין להעזיב את נאצ'ו מונריאל. מאמן ארסנל החדש לא ראה לכאורה עתיד למגן הספרדי, על אף מוצאם הבאסקי המשותף, וריאל סוסיאדד סימנה אותו כיעד מרכזי כדי להוסיף ניסיון לחוליה האחורית. ואולם, כשבועיים בלבד מאוחר יותר פורסם בספרד כי המועדון מסן סבסטיאן ירד ממונריאל, לאחר שקיבל מהתותחנים איתות ברור - הוא לא למכירה. הצהובונים פספסו. אמרי בנה על העוגן בן ה-32, והיו לו סיבות טובות.

השמועות האלה לא ממש חדשות. כבר בקיץ 2017, אחרי החתמתו של הכוכב הבוסני סיאד קולאשינץ בהעברה חופשית משאלקה, חשקה אתלטיק בילבאו להחזיר את נאצ'ו למולדת. היה לה אפילו קלף חזק מאוד - מאמנה החדש דאז קוקו סיגאנדה היה האיש שטיפח את מונריאל בצעירותו. הוא הדריך אותו בקבוצת המילואים של אוססונה, הוא העניק לו את הופעת הבכורה בקבוצה הראשונה ב-2006. האיחוד האפשרי של סיגאנדה קסם למונריאל, לאור חוסר ודאות לגבי מעמדו באיצטדיון האמירויות, אך ארסן ונגר הבהיר לו כי הוא נמצא בתוכניותיו, גם אם לא בהכרח בתפקידו הטבעי כמגן השמאלי.

עוד בנושא

אמש: 1:3 לארסנל על ווסטהאם, נאצ'ו מונריאל כבש את הראשון
עוד אמש באנגליה: ליברפול נותרה מושלמת, סיטי ספגה עם היד

רוברטו קרלוס שחקן ריאל מדריד. GettyImages
מודל לחיקוי. רוברטו קרלוס/GettyImages

האליל הגדול - רוברטו קרלוס

העונה שעברה היתה החלשה ביותר בקדנציה הארוכה של ונגר במועדון. ארסנל סיימה במקום השישי עם מאזן חוץ מחפיר, 37 נקודות אחרי האלופה מנצ'סטר סיטי, והמנג'ר הצרפתי נפרד בעצב בעיתוי לא אידיאלי מבחינתו. יחד עם זאת, עבור מונריאל היתה זו תקופה פנטסטית מבחינה אישית. הוא הצטיין במגוון התפקידים שייעד לו הבוס, וגם הפך באופן ביזארי ומפתיע לאחד הכובשים הפוריים של התותחנים, עם שישה שערים בכל המסגרות. עבור שחקן שמצא את הרשת שלוש פעמים בלבד במשך יותר מארבע שנים, מאז הגיע ממלאגה ביום האחרון של חלון ההעברות בינואר 2013, זה היה שדרוג מופלא.

אולי הוא קיבל השראה מקולאשינץ, יריבו הישיר בעמדת המגן השמאלי, אשר הבקיע כבר בבכורה מול צ'לסי במגן הקהילה. אולי הוא החליט ליישם את הלקחים של האליל הגדול שלו לאורך השנים, המודל האולטימטיבי לחיקוי, היה ונשאר רוברטו קרלוס, אחד הסקוררים הטובים ביותר בהיסטוריה מעמדת המגן השמאלי. ואולי הוא פשוט נזכר בתחושה המשכרת והנהדרת מהשער החשוב שהבקיע מול מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד במרץ 2015, במסגרת הגביע האנגלי. נאצ'ו קיבל אז מסירה אמנותית מאלכס אוקסלייד-צ'מברליין וסיים כמו חלוץ מדופלם מול דויד דה חאה. "אחרי שעצרתי את הכדור כמו שצריך, השאר היה קל. ראיתי את השוער, ראיתי את הפינה הקרובה הפנויה ובעטתי לשם", הוא אמר אז, והסביר את החגיגות האמוציונלית בכך שזה היה אירוע חריג: "אני לא רגיל להבקיע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נאצ'ו מונריאל, ארסנל, עם ססאר אספיליקואטה, צ'לסי. AP
הרבה יותר מחברים טובים. מונריאל עם אספיליקואטה/AP

החבר הכי טוב - ססאר אספיליקואטה

אלא שתיאור המצב מלמד כי לנאצ'ו באמת יש כישורים טובים ברחבת היריב. קור הרוח שגילה מול אחד השוערים הטובים בעולם והסיומת המושלמת הראו שכדאי לו להשתדל לחקות את רוברטו קרלוס קצת יותר. זה קרה בעונה שעברה, למרות שבחודשיה הראשונים שולב הספרדי בעיקר כבלם בשלישיה האחורית וראה את קולאשינץ חורש את האגף במקומו. באוקטובר, הרשית מונריאל את השער הראשון ב-0:2 על ברייטון, ואז הבקיע את שער השוויון בדרך ל-2:5 מול אברטון בגודיסון פארק. ונגר היה מאושר, ועל הדרך שיבח מאוד את תרומתו ההגנתית. "אני חושב שנאצ'ו טוב יותר כבלם עכשיו, כי תפקיד המגן תובעני יותר פיזית", אמר הצרפתי.

זמן קצר לאחר מכן, התברר כי האבחנה הזו לא היתה מדוייקת. כאשר שב לעמדת המגן השמאלי בינואר, פרח לפתע מונריאל עם שער ושני בישולים ב-13 הדקות הראשונות מול קריסטל פאלאס. "הוא לא מקבל את הקרדיט הראוי כי הוא עושה עבודה שקטה, אבל אני אוהב מנהיגים שקטים. הם לא מדברים הרבה, משחקים טוב, מתאמנים כמו שצריך ומתכוננים למשחק הבא. הם המנהיגים האמיתיים, אמר אז ונגר. וזו ההגדרה הטובה ביותר של נאצ'ו, שמעולם לא נתפס כשחקן זוהר ולא משך תשומת לב, אבל השתדל להוביל באמצעות דוגמא אישית. בהיבט זה, הוא מזכיר מאוד את חברו הטוב ססאר אספיליקואטה.

מונריאל אמנם מבוגר בשלוש שנים מאהוב ליבם של אוהדי צ'לסי, אבל יש להם קשר מצוין מימיהם המשותפים באוססונה - מועדון של לוחמים שמקדש עבודה קשה אפילו יותר מבילבאו. כאשר התבקש בזמנו לבחור את החמישייה האידיאלית שלו למשחק קטרגל, נקב אספיליקואטה בשמו של מונריאל - הוא היה היחיד ברשימה שלא מסטמפורד ברידג'. כמו אספיליקואטה, לא קיבל מונריאל באופן מיידי את ההכרה בפרמיירליג. כמו אספיליקואטה, הוא מוערך כיום יותר מכל על ידי האוהדים שלו בלונדון. ארסנל קיבלה בשנים האחרונות תדמית של קבוצה רכרוכית עם אופי חלש, אבל הבאסקי ממש לא מתאים להגדרה. הוא נותן תמיד את המקסימום, וגם השערים שלו מגיעים ברגעים החשובים.

נאצ'ו מונריאל שחקן ארסנל. רויטרס
תמיד בא בזמן. מונריאל/רויטרס

כובש רק כאשר הקבוצה בשוויון או בפיגור

כך היה מול ברייטון, אברטון וקריסטל פאלאס, וכך היה גם בהמשך. מונריאל העלה את ארסנל ליתרון בסוונסי (אם כי התותחנים הפסידו לבסוף 3:1), עשה זאת מול אסטרסונד בליגה האירופית בפברואר, וגם בניצחון 1:4 על ווסטהאם באפריל. כלומר, המגן מעולם לא הבקיע כאשר ארסנל כבר היתה ביתרון. הוא כבש רק כאשר התותחנים היו בשוויון או בפיגור - וזו בהחלט תכונה חשובה. האם היה זה שיקול בהחלטתו של ג'ולן לופטגי כאשר מאמן ספרד העדיף אותו על פני מרקוס אלונסו מצ'לסי, סקורר מעולה בפני עצמו, בסגל למונדיאל?

או אולי רב גוניותו של מונריאל הכריעה כאשר הוא נבחר לשמש כגיבוי לג'ורדי אלבה? כך או כך, מונריאל לא שיחק דקה ברוסיה, אבל לפחות הגשים את החלום ליטול חלק בגביע העולם, וזה לא דבר של מה בכך - כי היתה זו ההזדמנות האחרונה מבחינתו.

בשבוע שעבר, חגג אלונסו על חשבונו. מונריאל, שהחמיץ את ההפסד למנצ'סטר סיטי במחזור הפתיחה בגלל פציעה, חזר לדשא כדי לראות את יריבו מבשל ומבקיע את שער הניצחון היקר ב-2:3 של הכחולים על התותחנים, בעוד אספיליקואטה מספק בישול משלו - כמובן לאלברו מוראטה כפי שעשה גם בעונה שעברה. שני ההפסדים העמידו את ארסנל במצב עדין, וכאשר מרקו ארנאוטוביץ' העלה אתמול את ווסטהאם ליתרון באיצטדיון האמירויות צילצו פעמוני האזהרה. אמרי, שרק החל את הקדנציה, עמד בפני משבר אפשרי אמיתי. אז מונריאל בא לעזרתו.

חמש דקות בלבד אחרי הכיבוש של האוסטרי, צץ המגן ברחבה כדי לקבל מסירה של אלכס איוובי ולהשוות. היה זה מהלך חשוב בנקודת זמן קריטית, והשוויון המהיר הרגיע את העצבים. ארסנל ניצחה לבסוף 1:3, ומונריאל יכול להתגאות בכך שרק פייר-אמריק אובמיאנג ואלכסנדר לקאזט כבשו ב-2018 יותר ממנו עבור התותחנים. מצד שני, זה גם סימפטום נוסף לבעיות העמוקות של הקבוצה, לא? האם הוא יהיה אחד המבקיעים המצטיינים גם בעידן אמרי?

חוזהו של הספרדי מסתיים בסוף העונה, והוא צפוי לחזור למולדתו בקיץ הבא, כאשר אופציות ריאל סוסיאדד ובילבאו שוב יהיו על הפרק, אבל בינתיים האוהדים יכולים ליהנות מביצועיו, כל עוד הדבר אפשרי.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully