וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יחליף את ראש העיר שנאשם במרמה? מרוץ הבחירות בכפר סבא

המועמדים לראשות העיר השתתפו באירוע "לא מצביעים שחיתות" של התנועה לאיכות השלטון ואתר וואלה! NEWS בכפ"ס. לאחר פרשת השחיתות של ראש העיר לשעבר יהודה בן-חמו, ינסו המועמדים לזכות באמון הציבור ולזכות בתפקיד

צילום: אבי כהן, עריכה: ניב מעוז

לא פחות מעשרה מועמדים רוצים לזכות בתמיכת התושבים ולהיות ראש העיר כפר סבא. חודשיים לפני שמצביעים ברגליים והולכים לקלפיות יכלו היום (חמישי) תושבי הסביבה לפגוש מקרוב את המועמדים ודעותיהם באירוע "לא מצביעים שחיתות". המאורע החגיגי התקיים במסגרת שיתוף פעולה בין התנועה לאיכות השלטון ואתר וואלה!NEWS שהשיקו בשבוע שעבר את הקמפיין הארצי למאבק בשחיתות בשלטון המקומי ולקידום שלטון נקי ואיכותי.

חתמו על העצומה - בבחירות הקרובות, לא מצביעים שחיתות!

במהלך האירוע המועמדים הציגו את ה"אני מאמין" שלהם בנושאי המלחמה בשחיתות וחתמו על אמנה שבה הם מתחייבים לפעול בשקיפות, לשמור על טוהר המידות, להימנע מניגוד עניינים ולא למעול באמון שהציבור נתן בהם. עוד מתחייבים החותמים להימנע מניגוד עניינים, קבלת טובות הנאה, ומינויים פוליטיים.

עוד בנושא וואלה! NEWS
לא מצביעים שחיתות: בבחירות המקומיות הקרובות בוחרים נקי
ראש העיר המכהן או סגניתו? המרוץ לעיריית הרצליה מתחמם
לא מצביעים שחיתות - הבחירות הנקיות מגיעות לעיר ירוחם

ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן חמו. מגד גוזני
יהודה בן חמו/מגד גוזני

"אני אפעל לחיזוק מעמדם של חברי מועצת העיר, כי אני חושב שמועצה חזקה יכולה לפקח את נבחרי הציבור ולהגביר את כוחם של נבחרי ציבור", אמר המועמד לראשות העיר עילאי הרסגור-הנדין. "אני מתחייב לכהן אך ורק שתי קדנציות. 10 שנים זה זמן מספיק לעשות שינוי".

"אני חבר בתנועה לאיכות השלטון ואני גאה בכך, אני קורא לכולכם להצטרף לתנועה החשובה הזאת, אני בא מתרבות של ניהול היי טק, זוהי תרבות ההפוכה המסואבת של השחיתות", הוסיף הרסגור-הנדין. "עכשיו הגעתי מוועדה המכרזים העירונית, וועדה שאני יושב בה בחמש שנים האחרונות, גם שהייתי סגן ראש העיריה לא היססתי לסרב במכרזים שנראו לי חשודים, עזבתי את תפקיד סגן ראש העירייה בגלל המעשים החמורים של יהודה בן חמו שנה לפני מעצרו ופניתי מיד למשטרה. כך צריך לעשות נבחר ציבור וכך צריכים לעשות כל נבחרי הציבור".

צביקה צרפתי, ראש העיר המכהן שנכנס לתפקיד לאחר התפטרותו של בן חמו, דיבר על כהונתו ועל יעדיו, אם יבחר. "כפר סבא היא עיר טובה, מצוינת, עובדת שמחה, יש בה חילוקי דעות כמו כל עיר. כבעל ניסיון אני יכול לומר מה הדבר הראשון שעשיתי אחרי המשבר - הבנתי שהעולם נהיה שקוף, הוא מסתכל עלייך. שחיתות או לא שחיתות זה תלוי באדם", אמר. "לא דבק בי רבב. גם לאחר שנבחרתי לראש העיר, אני לא רציתי להיות יו"ר וועדת תכנון ובנייה. כשאני אבחר אני אפקיד את כל הוועדות בידי המועצה, תהיה לי קואליציה חזקה ואני אוכל לסמוך עליה. כדי למנוע שחיתות צריך לפעמים לחתום על אמנות ולהזכיר לעצמנו להתרחק משחיתות. חוזק נפשי של ראש עיר יכול להוביל אותו לשקיפות".

בניגוד לדבריו של צביקה צרפתי, שציין כי הוא לא יו"ר ועדת תכנון ובנייה וגם אינו מתכוון להיות אם ייבחר, הוא עדיין מכהן בתפקיד זה וקיבל אותו כשהתחיל למלא את מקומו של בן חמו. כמו כן, גם חבריו למועצה אמרו כי דבריו אינם נכונים וכי הוא כיהן בתפקיד זה כשמילא את מקום ראש העיר. הרסגור-הנדין אמר לוואלה! NEWS כי "לאחר מעצר בן חמו, כשהתכנסה ועדת תכנון ובנייה הערתי לצביקה צרפתי שהוא לא יכול לנהל את הוועדה מאחר שיש חבר מועצה אחר, אמיר מילר, שהוא ממלא מקום יור הוועדה. צרפתי אמר לי שכממלא מקום ראש העירייה הוא ימלא את מקומו גם בוועדת תכנון ובנייה. דבריו אינם אמת". מטעמו של צרפתי נמסר בתגובה: "מדובר בעניין טכני בלבד, בפועל מי שמנהל ואחראי על הישיבות הוא עמירם מילר".

עוד באותו נושא

לא מצביעים שחיתות: בבחירות המקומיות הקרובות בוחרים נקי

לכתבה המלאה
מועמד לראשות העיר כפר סבא, צביקה צרפתי. רמי זרינגר, מערכת וואלה! NEWS
ראש העיר הנבחר לאחר התפטרות בן חמו/מערכת וואלה! NEWS, רמי זרינגר

"זו הפעם השלישית שאני חותם על אמנה, בעצמי יזמתי כזו בשנה שעברה ולא כולם חתמו, עכשיו יש להם הזדמנות", אמר יוסי סדבון, ניצב לשעבר במשטרת ישראל וכיום מתמודד על ראשות עיריית כפר סבא. "קרתה לנו תקלה בכפר סבא, ראש עיר נאלץ להתפטר בגלל כתב אישום. תפקידי הוא לוודא שלא נחזור על זה שוב. כשמדברים על שיתוף הציבור אני רואה את זה כיידוע הציבור, בכל מה שקשור לשיתוף הציבור לא ממש מביאים את המידע החוצה, אלא מביאים לו את זה אפוי".

גם מירית שקד-ברק, המתמודדת על ראשות העירייה מטעם סיעת "התפוזים", ציינה כי פעלה בשנות עבודתה הציבורית למען ערכי האמנה למאבק בשחיתות. "ניקיון כפיים, שקיפות, שיתוף ציבור- זה לא מטרה, זה אמצעי לניהול ראוי יותר, אמצעי למנוע שחיתות והחלטות מוטות, אמצעי ציבורי למען הציבור", אמרה. "כראשת העיר אני מתחייבת לפתוח את יומן הפגישות שלי ושל הסגניות והסגנים שלי, לפתוח את ועדת תכנון ובנייה, להרחיב ולעגן את סמכויות 'משמר המועצה' ולהגביל את כהונת ראש העיר לשתי קדנציות בלבד. הגיע הזמן למנהיגות נשית, חדשה ורעננה, מנהיגות שתפקידה לפעול בשבילכם ולמענכם ואין שום סיבה שתצטרכו לחשוב פעמיים אם כספי המיסים שלכם מממנים שחיתות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שקד-ברק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש פברואר האחרון הגיע לסיומו "עידן יהודה בן-חמו" בעיריית כפר-סבא, זאת לאחר 14 שנים בהן כיהן כראש העיר. בן חמו הודיע כי הוא מתפטר מתפקידו וזאת לאחר שהוגש נגדו כתב אישום חמור בגין עבירות מרמה, הפרת אימונים, גניבה בידי עובד ציבור, הטרדת עד, עבירות מס ועבירות נוספות. חודש וחצי לאחר ההתפטרות המתוקשרת בחרה מועצת העיר ברוב קולות את צרפתי, הסגן וממלא מקומו של בן חמו, לתפקיד ראש העיר הזמני עד לבחירות הקרובות.

מאות מתושבי העיר הגיעו בתחילת החודש לכנס ההכרזה של ראש העיר המכהן צביקה צרפתי בו הודיע רשמית על מועמדותו. במהלך החצי שנה האחרונה בה נמצא בתפקיד נראה שצרפתי הצליח להרגיע מעט את הסערה שפקדה את העיר בפרשת השחיתות של קודמו בתפקיד. "העיר שלנו בורכה בעבר מפואר ובתושבים שאוהבים את המקום הזה בכל ליבם", אמר צרפתי, "ההווה של העיר הזו עמוס בפרויקטים בשלל תחומים שיקדמו ויפתחו את העיר הזו. לגבי העתיד, אינני נביא - אולם אני בטוח שבעזרתכם העיר תמשיך לצמוח ולשגשג".

בנוסף לצרפתי שרוצה יותר מכל להישאר בתפקיד, ישנם לא פחות מעוד שמונה מועמדים שנושפים בעורפו ורוצים לזכות באהדת תושבי העיר ביום הבחור. המועמד הנוסף הרסגור-הנדין, חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת מר"צ בעירייה. שמו של הרסגור-הנדין עלה בחודשים האחרונים מספר פעמים לכותרות וזאת עקב חשיפת מקרי הדתה בהיכל התרבות בעיר ועמידה לצד בנות חטיבת "בר-לב" בפרשת "המכנסיים הקצרים". "יש הטוענים שאני קטנוני שברצוני להגביר את השקיפות או לשתף את הציבור", אמר הרסגור-הנדין, "המעשים שמיוחסים ליהודה בן חמו בכתב האישום לא מתאימים לכפר סבא".

מועמד נוסף ומעניין במיוחד הוא עו"ד ניצב (בדימוס) יוסי סדבון יליד העיר. לאחר שירותו בצה"ל עבר סדבון למשמר הגבול כקצין והחל בקריירה משטרתית שנמשכה 31 שנים אותה סיים בדרגת ניצב. בין תפקידיו היה סדבון היועץ המשפטי של המשטרה, מפקד מחוז שומרון ויהודה, ראש אגף חקירות ומפקד מחוז ת"א עד לפרישתו בשנת 2004. "אני חושב שבעת הזו צריך להעדיף את האינטרס הציבורי על פני האינטרס האישי שלי", אמר סדבון, "לאחר שרכשתי ניסיון וידע חשבתי שזה הזמן לחזור למעגל הציבורי". בנוגע לראש העיר דאז, יהודה בן חמו הוסיף, "במידה ואקבל את המנדט כפר סבא תהיה נקייה תרתי משמע, גם העיר עצמה וגם בנושא ההתנהלות שלי ושל הצוות שלי בניהול העיר".

מועמד לראשות העיר כפר סבא, יובל לוי.
יובל לוי, מתמודד לראשות העירייה

הבא ברשימה המועמד יובל לוי, ראש האופוזיציה, שזו הפעם השנייה בה מתמודד על ראשות העירייה, "הסיבה היחידה שהביאה אותי להחלטה לקפוץ למים הציבוריים הסוערים, הייתה חינוכם של בני הנוער הנפלא הגדל בעירנו", סיפר לוי, "נוכחתי לדעת, שיש ליקויים קשים במערכת החינוך העירונית. החלטתי לשנות, להשפיע להביא לשינוי משמעותי. תוך כדי התהליך גיליתי כי מוקדי ההזנחה בעירנו רבים מאוד והניהול כושל ואינטרסנטי ואז יחד עם בני משפחתי, החלטתי לקפוץ למים הסוערים ולנווט את ספינת עירנו למים הבטוחים והנכונים".

מועמדים נוספים שהכריזו כי יתמודדו בבחירות לראשות העירייה הם חבר מועצת העיר לשעבר יאיר אברהם, הדר לביא שכיהנה בעיר כיו"ר מועצת הנשים ומי שהקימה את ועד מרכז העיר, הפעיל הפוליטי המקומי משה נח, מנכ"ל העירייה לשעבר, רפי סער והפעילה החברתית שקד-ברק.

יוסי סדבון. מערכת וואלה! NEWS
יוסי סדבון/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully