וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטו לשעבר של טראמפ הגיע להסדר טיעון: שילמתי לנשים בהוראתו

22.8.2018 / 9:29

מייקל כהן הודה בבית המשפט כי פעל בשם "מועמד" כדי להשפיע על הבחירות ב-2016 כשעבר על חוקי המימון. החקירה נפרדת מזו של מולר, אך עורך דינו של כהן רמז על שיתוף פעולה אפשרי: יש לו מידע שיעניין אותו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מייקל כהן, עורך דינו לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, חתם אמש (שלישי) על הסדר טיעון ובו הודה כי העביר דמי שתיקה לשתי נשים בהוראת טראמפ. כהן, שקולו נשבר כמה פעמים בזמן שהודה בשמונה אישומים בבית משפט פדרלי במנהטן, כולל בהעלמת מס, בהונאת בנק ובעבירות מימון בחירות, עלול להישלח לעד חמש שנות מאסר. עונשו ייגזר בדצמבר.

כהן, שבעבר אמר כי הוא מוכן לספוג כדור עבור טראמפ, אמר לשופט כי "בתיאום ובהוראה של מועמד לתפקיד פדרלי" הוא ארגן את תשלום הכספים לשתי הנשים "במטרה להשפיע על הבחירות. שתי הנשים המדוברות הן שחקנית הפורנו סטורמי דניאלס, שקיבלה 130 אלף דולר, ודוגמנית הפלייבוי לשעבר קארן מקדוגל, שקיבלה 150 אלף דולר. הוא לא ציין מפורשות את שמו של טראמפ, אך עורך דינו אישר כי אליו הוא התכוון.

רוב המומחים המשפטיים סבורים כי נשיא מכהן לא יכול לעמוד לדין בגין פשע שביצע, אך הקונגרס מורשה על פי החוקה לערוך משפט הדחה לנשיא בגין שורת עבירות חמורות. טראמפ עצמו לא התייחס לכהן במהלך עצרת שקיים בווירג'יניה כמה שעות לאחר מכן, אך ההתפתחות הדרמטית בתיק והתנערותו של כהן ממי שייצג במשך שנים רבות צפויה להגדיל את הלחץ על הנשיא ועל הרפובליקנים לפני הבחירות בנובמבר.

עוד בוואלה! NEWS:
"המשטרה מבצעת אלפי מעצרים מיותרים בשנה - על אלשיך להתערב"
הריב במועדון בקריות הסתיים ברצח - אבל שניים מהחשודים נעלמו
"הכול נעצר בגלל תקציב": התכנית שהייתה יכולה לבלום את העכברת

מייקל כהן, עורך דינו לשעבר של טראמפ, יוצא מבית משפט בניו יורק, 21 באוגוסט 2018. רויטרס
בעבר אמר כי הוא מוכן לספוג כדור עבור טראמפ. כהן, אתמול/רויטרס

בעוד שהחקירה עצמה אינה קשורה ישירות לחקירת התובע המיוחד רוברט מולר, עורך דינו של כהן, לני דייוויס, אמר כי מחזיק במידע על כמה נושאים ש"צריכים לעניין" את מולר. בריאיון לרשת MSNBC אמר דייוויס כי כהן "יותר מישמח לספר לתובע המיוחד את מה שהוא יודע". לדבריו, משלב זה, הציבור "הולך לראות מייקל כהן משוחרר המדבר על האמת".

אחרי הדיון בבית המשפט, אמר דייוויס: "היום הוא (כהן) עמד והעיד תחת שבועה כי דונלד טראמפ הורה לו לבצע פשע באמצעות תשלום לשתי נשים במטרה להשפיע על הבחירות. אם מייקל כהן עבר עבירות פליליות, אז מדוע לא דונלד טראמפ?". טראמפ הכחיש כי הוא ניהל רומן עם שתי הנשים הללו.

עורך דינו הנוכחי של הנשיא, רודי ג'וליאני, אמר כי מטרת התשלומים הייתה לחסוך לנשיא ולמשפחתו מבוכה, וכי הם אינם קשורים לקמפיין. הוא כינה את כהן "עכבר קטן ומרושע" ואמר כי יש לו היסטוריה מלאה בשקרים. "אני חושב שהנשיא נקי לחלוטין", אמר לרויטרס. "הדבר הזה של כהן נגמר".

עוד באותו נושא

פרסום ראשון: מחאת החרדים נגד עבודות בניית הגשר בתל אביב

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בווירג'יניה המערבית. רויטרס, רויטרס
לא התייחס לכהן במהלך העצרת. טראמפ, הלילה/רויטרס, רויטרס

התובע המחוזי רוברט קזאני מסר בהצהרה מחוץ לבית המשפט כי "היום מייקל כהן הודה בשמונה אישומים וכן הודה באשמה על מסירת הודעה שקרית למוסדות פיננסיים. בנוסף לכך, הוא הודה בשתי עבירות על חוקי מימון בחירות ופעל לשלם כסף על מנת להשתיק שתי נשים שהוא סבר כי יסבו נזק לקמפיין".

קזאני הוסיף כי "אלו אישומים רציניים שמפגינים דפוס של חוסר כנות וזה חמור במיוחד כשזה נעשה על ידי עורך דין. הוא לא כיבד את החוק וחשב שהוא מעליו, על כך הוא ישלם מחיר. זה מסר חזק לפיו לא נירתע מלתבוע מקרים נוספים".

תחת חוק הבחירות בארצות הברית, תרומות לקמפיין, המוגדרות כדברים בעלי ערך הניתנים כדי להשפיע ע הבחירות, חייבות להיות גלויות. דמי שתיקה הניתנים לפני הבחירות יכולים להוות תרומה פוליטית, המוגבלת ל-2,700 דולר לאדם.

רוס גרבר, עורך דין שייצג ארבעה מושלים רפובליקנים בהליכי הדחה, אמר כי הצהרתו של כהן "מגדילה באופן דרמטי את הסיכוי, במקרה שהדמוקרטים ישתלטו על בית הנבחרים, הם יחילו בהליכי הדחה". לדבריו, "הסיכויים לחקירה עלו משמעותית".

החקירה של מולר הובילה לפשיטה

כהן נמצא תחת חקירה של ה-FBI מאז חודש אפריל, אז פשטה הבולשת הפדרלית על משרדיו, ומהם הוחרמו מסמכים רבים, לרבות כאלה הקשורים לתשלום של 130 אלף דולר שכהן העביר לסטורמי דניאלס כדי שלא תחשוף שניהלה רומן עם הנשיא לפני כ-12 שנים. החיפוש במשרדיו של כהן התאפשר אחרי שתובעים פליליים במנהטן קיבלו מבית המשפט צו חיפוש לאחר שקיבלו פניה מצדו של מולר.

בנוסף לעבירות על חוקי מימון המפלגות, בחודש מאי דווח ברשת BBC כי כהן קיבל בחשאי תשלום של 400 אלף דולר כדי לארגן פגישה בין טראמפ ובין נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו. לפי הדיווח, עורך הדין קיבל את התשלום למרות שלא נרשם כסוכן אוקראיני כמתחייב על פי החוק האמריקני.

בחודש שעבר דווח ברשת CNN כי כהן טוען שהנשיא ידע מראש ואף אישר לקיים במגדלי טראמפ בחודש יולי 2016 פגישה בה נכחו גורמים רוסים שהבטיחו לבנו של טראמפ, דונלד טראמפ ג'וניור, מידע מכפיש על הילרי קלינטון. כהן גם אמר כי הוא מוכן לומר את הדברים לחוקר המיוחד רוברט מולר, הבוחן את ההתערבות הרוסית בבחירות.

לטענת כהן, הוא עצמו היה נוכח בחדר כאשר בנו של טראמפ עדכן אותו בהצעה הרוסית לקבל מידע מכפיש, וטראמפ אישר לקיים את הפגישה. שיתוף פעולה עם ממשלה זרה בקמפיין בחירות נחשב לעבירה על החוק בארצות הברית. בעבר הכחיש טראמפ כי היה מעורב מראש בתוכן הפגישה.

סטורמי דניאלס. AP
קיבלה כסף כדי שלא תחשוף את הרומן עם טראמפ. סטורמי דניאלס/AP

במקביל, מנהל הקמפיין לשעבר של טראמפ, פול מנפורט, הורשע בשמונה מתוך 18 סעיפי אישום שעומדים נגדו. לגבי היתר הסעיפים בית המשפט עדיין לא קיבל החלטה. כתב האישום נגד מנפורט כלל סעיפים הקשורים בהלבנת כספים, העלמת מס, שיבוש הליכי משפט, קשירת קשר נגד ארצות הברית ואי הצהרה על חשבונות פיננסיים בבנק זר. בנוסף לכך, הוא נאשם בכך שנמנע מלהירשם כסוכן זר על אף שעבד עבור נשיא אוקראינה לשעבר ויקטור ינוקוביץ'.

(עדכון ראשון: 22:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully