וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סכנה לבריאות הציבור": נאסר שיווק הסיגריה האלקטרונית ג'ול

נתניהו חתם על צו לאיסור ייבוא ושיווק תחליף העישון לבקשת ליצמן, מאחר שהסיגריה האלקטרונית מכילה ניקוטין בריכוז העולה על 20 מיליגרם למיליטר. היא נכנסה לשימוש בישראל באפריל השנה אחרי שצברה תאוצה בארה"ב

JULL. https://www.juul.com/, אתר רשמי
סיגריה אלקטרונית שנכנסה לשימוש השנה. ג'ול/אתר רשמי, https://www.juul.com/

משרד הבריאות הודיע היום (שלישי) על איסור ייבוא ושיווק הסיגריה האלקטרונית "ג'ול" (JUUL). זאת, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו חתם על צו האיסור לבקשת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן.

ממשרד הבריאות נמסר כי ההחלטה התקבלה בשל הסכנה החמורה לבריאות הציבור, מאחר שהסיגריה מכילה ניקוטין בריכוז העולה על 20 מיליגרם למיליטר. בהודעת המשרד נכתב כי "בדומה לתקן באירופה, בגלל כמות הניקוטין הגבוהה שהמוצר מכיל, חל צו איסור ייבוא ושיווק המוצר כמוצר צריכה".

הסיגריה האלקטרונית נכנסה לשיווק בישראל בחודש אפריל האחרון. הסיגריה מורכבת ממקלון מתכת בצבע שחור, צר ומוארך, עם מטען USB וקפסולות צבעוניות בטעמים שונים. המוצר מגיע מארצות הברית, שם הוא תפס תאוצה בשנים האחרונות ומהווה כ-54% משוק הסיגריות האלקטרוניות. על אף שהוא מוגדר על ידי חברות הטבק כחלופה למעשנים בגירים, הוא נפוץ במיוחד בשימוש בני נוער וצעירים.

עוד בוואלה! NEWS:
"הכול נעצר בגלל תקציב": התכנית שהייתה יכולה לבלום את העכברת
"המשטרה מבצעת אלפי מעצרים מיותרים בשנה - על אלשיך להתערב"
בעקבות קדחת הנילוס: צעיר מאושפז במצב קשה מאוד בבאר שבע

נער מעשן. ShutterStock
נער מעשן. אילוסטרציה/ShutterStock

מג'ול נמסר בתגובה: "אנו משתוממים נוכח ההחלטה אשר מונעת ממיליוני ישראלים אלטרנטיבה מזיקה פחות מעישון טבק הגורם לסרטן. משרד הבריאות פועל נגד האינטרס הציבורי כאשר הוא מתיר גישה למוצרים מסרטנים, במקום לאשר גישה למוצר שמשפר את חייהם של מיליוני בני אדם מסביב לעולם".

עוד נמסר כי "ההחלטה שהתקבלה היום היא צעד מסוכן של משרד הבריאות נגד ציבור המעשנים והשלכותיה ייבחנו על ידי בג"ץ בקרוב. כל אזרח במדינה צריך היום לחשוב מדוע ראשי משרד הבריאות מתירים מכירת סיגריות ומוצרי טבק מסרטנים, אך מונעים מכירת מוצר מתקדם אשר הוכח כאלטרנטיבה מזיקה משמעותית פחות כנגד עישון טבק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully