וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ הודו לשעבר ואג'פאי, שהפך את המדינה לכוח גרעיני, מת בגיל 93

16.8.2018 / 20:31

אטאל ביהארי ואג'פאי נחשב לפנים המתונות של מפלגת השלטון ההינדית הלאומנית, והוא הנהיג את הודו במשך שלוש קדנציות. ב-1998, הוא נתן אור ירוק לניסויים גרעיניים, שהולידו מרוץ חימוש עם פקיסטן. הוא מת כתוצאה מזיהום בכליות

ראש ממשלת הודו לשעבר, 1996. רויטרס
זכה להערצה גם על ידי יריביו. ואג'פאי/רויטרס

ראש ממשלת הודו לשעבר אטאל ביהארי ואג'פאי מת היום (חמישי) בגיל 93, כתוצאה מזיהום בכליות - כך נמסר בהודעת בית החולים. ואג'פאי כיהן כראש ממשלת הודו שלוש פעמים. כהונתו הראשונה הייתה ב-1996, ואז למשך שתי קדנציות רצופות, מ-1998 ועד 2004.

ואג'פאי היה גם משורר, ואחד המנהיגים הפופולריים ביותר במפלגת העם ההינדית הלאומנית (BJP). עם זאת, בשונה מראש הממשלה הנוכחי נרנדרה מודי, שמבקריו רואים בו דמות מפלגת חרף הבטחתו לפעול באופן שווה למען פיתוחם של 1.3 מיליארד אזרחי המדינה, הוא נחשב לגורם מתון, שזכה להערצה גם מצד יריביו הפוליטיים.

"הוא היה אהוב וזכה לכבוד מצד מיליוני בני אדם, תנחומיי למשפחתו ולתומכיו. אנחנו נתגעגע אליו", אמר מנהיג מפלגת האופוזיציה ראהול גנדי.

במהלך כהונתו, הפכה הודו לכוח גרעיני. הוא אישר את ביצוע הניסויים הגרעיניים התת-קרקעיים ב-1998, מתוך רצון להרתיע את סין ואת הודו השכנות. פקיסטן הגיבה בניסויים משלה, במה ששינה לנצח את ביטחון האזור עם תחילת מרוץ חימוש. עם זאת, שנה לאחר מכן הוא נסע באוטובוס הראשון מניו דלהי לעיר לאהור שבפקיסטן, בביקור נדיר של ראש ממשלה הודי בפקיסטן.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully