וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאי שעוכב בנתב"ג לוואלה! NEWS: "התנצלות נתניהו חלולה"

14.8.2018 / 9:22

פיטר ביינרט אמר כי על הממשלה לשנות את מדיניותה, אחרי שתחקורו על פעילותו בארגוני שמאל עורר סערה. "אם ישראל באמת רוצה להחליש את ה-BDS, עליה לעשות מהלך לסיום הכיבוש", אמר העיתונאי היהודי-אמריקני

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

העיתונאי היהודי-אמריקני פיטר ביינרט, שתוחקר בנתב"ג במהלך ביקורו בישראל, אמר היום (שלישי) לוואלה! NEWS כי ההתנצלות של ראש הממשלה בנימין נתניהו "חלולה". ביינרט, שתושאל על פעילותו בארגוני שמאל, אמר כי על הממשלה לשנות את המדיניות שלה.

הביקורת על ישראל, בעיקר בארצות הברית, "נובעת מהתנגדות למדיניות הישראלית", אמר. "כמובן שיש אנטישמיות, אבל הבעיה שאני חושב שיש לישראל, היא לא בעיקרה בעיית יחסי ציבור, היא בעיה מוסרית ופוליטית. אם מחזיקים מיליוני פלסטינים בגדה המערבית במשך 50 שנה בלי זכויות יסוד, אנשים במערב, במיוחד שמאמינים בזכויות אדם, יגידו שזו בעיה ושאי אפשר לסובב את זה".

העיתונאי היהודי אמריקני פיטר ביינרט, 2012. AP
"משחק של יחסי ציבור". ביינרט/AP

לדבריו של ביינרט, "אם ישראל רוצה להחליש את תנועת ה-BDS, הדבר היחיד שבאמת יהרוס אותה הוא מהלך ישראל רציני לכיוון סיום הכיבוש - שהוא לא דמוקרטי ולא מוסרי. זה לא משהו שקל לעשות, אבל ישראל יכולה להגיד שהיא תומכת במדינה פלסטינית בקווי '67, להפסיק לממן את גידול ההתנחלויות. כל היתר, אני חושב, הוא משחק של יחסי ציבור".

ביינרט נחשב לאחד הקולות הבולטים ביהדות ארצות הברית וידוע בביקורת החריפה שלו כלפי ממשלת נתניהו. תחקורו עורר סערה רבה, ובעקבות זאת נמסר מלשכת ראש הממשלה כי נתניהו שוחח עם גורמי הביטחון וביקש להבין איך קרה האירוע. בלשכת ראש הממשלה אמרו כי נמסר לנתניהו כי "מדובר בטעות מנהלית".

עוד בוואלה!

פקיד ישראלי בכיר: "הסכם הרגיעה עם חמאס כמעט מוכן לגמרי"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 15 ביולי 2018. AP
טעות מנהלית? נתניהו/AP

בחודשים האחרונים ישנו ריבוי דיווחים על עיכובים ותשאולים ביציאה ובכניסה מהארץ על רקע פעילות או עמדות שמאל. בחודש האחרון היו עוד שני מקרי עיכוב של יהודים אמריקנים בולטים. עורך הדין מאייר קופלו תושאל לאחר שבחיפוש במזוודתו נמצאה חוברת תעמולה פלסטינית באנגלית, וסימון צימרמן ואביגיל קירשנבאום תושאלו בכניסה במעבר טאבה על עמדותיהן ופעילותן הפוליטית.

ביולי דווח גם על תשאולו של מוריאל רוטמן-זכר, אזרח ישראלי, על מעורבותו בפעילות ב"שוברים שתיקה", ובחודשים שלפני כן טניה רובינשטיין עוכבה בשל עבודתה בקואליציית נשים למען שלום. גם יהודית אילני עוכבה בשל ביקורה בהכנות למשט בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully