וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על השירות הלאומי: המועמד של אורי אריאל מול הבת של נתן אשל

13.8.2018 / 9:45

לוואלה! NEWS נודע כי נציבות שירות המדינה תקיים דיון נוסף במינוי ראש הרשות לשירות לאומי, לאחר שהשר אריאל כבר בחר מועמד בחודש שעבר, ותבחן אם המינוי עומד בתנאי ייצוג הולם ושוויון. המועמדת המובילה הנוספת: אשת חינוך מוערכת ובתו של אחד ממקורבי רה"מ

דיון בוועדה לביקורת המדינה על התנהלותו של אורי אריאל, כנסת ישראל, ירושלים 14 ביוני 2017. נועם מושקוביץ
הקרב על השירות הלאומי. השר אריאל/נועם מושקוביץ

במסדרונות הממשלה בירושלים מתנהל בשבועות האחרונים קרב שקט בזירת המינויים: המינוי הנחשק שעומד בלב המאבק הוא תפקיד ראש הרשות לשירות לאומי-אזרחי, גוף שנמצא תחת סמכותו של שר החקלאות אורי אריאל, ובו מערך ההפעלה של כ-18 אלף מתנדבי שירות לאומי בשנה. אריאל הודיע על הבחירה שלו במועמד לתפקיד כבר לפני כחודש, אך אישור המינוי בממשלה מתעכב ואף נבחן כעת מחדש. בצד השני עומדת המועמדת המובילה השנייה לתפקיד, אשת מקצוע מתחום החינוך והנוער, שהיא במקרה גם בתו של נתן אשל, אחד האישים המקורבים ביותר לראש הממשלה ורעייתו.

באופן מסורתי, הרשות לשירות לאומי אזרחי כפופה לבית היהודי, ובימים אלה מסיים את תפקידו שר שלום ג'רבי אחרי כהונה של שמונה שנים שבהן עבד תחת כמה משרדי ממשלה של שרי הבית היהודי. בחודש שעבר אריאל הודיע כי קיבל את המלצת ועדת האיתור שהוקמה בנציבות שירות המדינה וראיינה את המועמדים לתפקיד, והחליט למנות את ראובן פינסקי, שעומד בשנים האחרונות בראש תכנית מורשת לאומית של משרד ראש הממשלה והמשרד לענייני ירושלים. פינסקי, שנחשב לאחד הפקידים המוכשרים והיעילים בממשלה, מלכתחילה סומן בתקשורת כמועמד המועדף על אריאל, עוד לפני שהוועדה החלה את עבודתה, למרות שהוא אינו פעיל פוליטית ואריאל הכחיש את הדיווחים בתוקף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המינוי נבחן מחדש. פינסקי/מערכת וואלה, צילום מסך

המועמדת המובילה השנייה שאריאל ראיין לתפקיד היא יפעת סלע, בתו של אשל, העומדת בראש עמותת "אלומה", שפועלת לקידום צעירים מאוכלוסיות מוחלשות. סלע אף נחשבת לאחת מנשות המקצוע המובילות בנושא גיוס נשים דתיות בצה"ל, ובליווי להשכלה ותעסוקה של אוכלוסיית צעירים ערבים וחרדים.

כשסלע קיבלה הודעה על כך שבסופו של דבר פינסקי נבחר לתפקיד, היא ביקשה לקבל לידיה את פרוטוקול הדיונים בוועדת האיתור, מהם עלה שהפער בניקוד המספרי בינה לבין פינסקי היה קטן מאוד ובהערכה המילולית היא קיבלה מילות שבח והתרשמות עמוקה מהניסיון וההכשרה שלה לתפקיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

לוואלה! NEWS נודע כי בעקבות ההתפתחויות הוחלט בנציבות שירות המדינה לכנס מחדש את וועדת האיתור לדיון נוסף והיא תכונס היום. לדברי גורמים המעורים בנושא, הוועדה התבקשה להבהיר את הבחירה שלה בפינסקי על פניה של סלע, ולבחון אם המינוי אכן עמד בתנאי ייצוג הולם ואפליה מתקנת, במיוחד כשמדובר במינוי לראש רשות המטפלת ב-80% נשים תעמוד אישה.

השר אריאל כבר הודיע על מינויו של פינסקי לפני כחודש, וכינוסה מחדש של ועדת האיתור נעשה באופן חריג, מבלי שסלע כלל הגישה ערר כלשהו על ההחלטה לנציבות שירות המדינה או למשרד החקלאות. לדברי גורם המעורה בנושא, "הוועדה מתכנסת כדי לוודא שהמינוי יעמוד במבחנים משפטיים של ייצוג הולם במידה והמינוי יצטרך לעמוד במבחן בג"ץ".

נתן אשל. עומר מירון
אחד ממקורביו של ראש הממשלה. נתן אשל/עומר מירון

בנציבות שירות המדינה מסרו בתגובה כי "מתוך הרצון בנציבות שירות המדינה ובמשרד המשפטים לבדוק את תחולת נושא הייצוג ההולם בעבודת וועדת האיתור, נקבע כי הוועדה תכונס שוב לדיון בנושא זה ובהתייחס למועמדת ולמועמד שעמדו בפניה". ממשרד המשפטים נמסר כי "לאחר קבלת החלטת ועדת האיתור ומשהתעוררו שאלות בהקשרי ייצוג הולם, הוחלט כי ועדת האיתור תקיים דיון נוסף ובמסגרתו תתבקש להשלים התייחסותה בנושא זה". מלשכת השר אריאל לא נמסרה תגובה. פינסקי וסלע סירבו להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully