וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש ב-43 מעלות: שריפה היסטורית משתוללת בקליפורניה

7.8.2018 / 11:48

השריפה כילתה 442 קמ"ר ואלפי כבאים מנסים לעצור את התפשטותה לשטחים נוספים במדינה החמה והיבשה. על השריפה הגדולה הקודמת, שבה נספו שבעה בני אדם, הושגה שליטה חלקית בלבד

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

השריפות המתחוללות במדינת קליפורניה בארצות הברית הן הגדולות ביותר בהיסטוריה שלה, ואלפי כבאים מתקשים גם היום (שלישי) להשתלט על הלהבות המשתוללות בשמונה מוקדים שונים ברחבי המדינה.

מחלקת היערות והכיבוי של קליפורניה אמרה כי שריפת מנדוצ'ינו קומפלקס התרחבה לשטח של 442 קמ"ר עם התמזגותן של שתי שריפות בחלק הדרומי של היער הלאומי של מנדוצ'ינו. היקפה של השריפה עקף את שריפת תומאס, שכילתה בשנה שעברה 440 קמ"ר של שטח במחוזות סנטה ברברה וונטורה והרסה יותר מאלף מבנים. השריפה הנוכחית הרסה 75 בתים ואילצה אלפים להתפנות מבתיהם.

מזג האוויר החם יימשך בימים הקרובים. לפי השירות המטאורולוגי הלאומי, הטמפרטורות עלולות להגיע עד ל-43 מעלות בצפון קליפורניה, לצד רוחות עזות. כ-3,900 כבאים מתמקדים במניעת התפשטות האש למחוזות נוספים.

כבאי מנסה להאט את קצב התפשטות הלהבות בשריפה בקליפורניה ארה"ב. רויטרס
טראמפ מאשים את מדיניות המים של קליפורניה. כבאים נאבקים באש, בשבוע שעבר/רויטרס

בעקבות שריפות הענק בקליפורניה, הנשיא דונלד טראמפ הכריז על "אסון טבע" במדינה. טראמפ האשים את מדיניות המים של קליפורניה, אך דובר מטעם הרשויות אמר כי לצוותי הכיבוי לא חסרים מים במאמציהם להשתלט על האש. פעילי זכויות סביבה וכמה פוליטיקאים אומרים כי התגברות השריפות בקליפורניה קשורה בחלקה גם להתחממות הגלובלית.

בין השריפות שעדיין משתוללות לקליפורניה היא השריפה הקטלנית קר, שגרמה למותם של שבעה בני אדם. היא פרצה ב-23 ביולי וכוחות הכיבוי הצליחו להשתלט על כ-47% ממנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully